Skip to Content.
Sympa Menu

katastr - RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ

katastr AT fsv.cvut.cz

Předmět: Katastr nemovitosti a DTM

List archive

RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ


Chronological Podle vláken 
  • From: <Vera.Jindrichova AT cuzk.cz>
  • To: <katastr AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ
  • Date: Thu, 16 Nov 2023 15:56:12 +0000
  • Accept-language: cs-CZ, en-US
  • Authentication-results: mailin-opendkim; dkim=pass (1024-bit key; secure) header.d=cuzk.cz header.i= AT cuzk.cz header.a=rsa-sha256 header.s=s01 header.b=ATU83anJ; dkim-atps=neutral

Dobrý den.

Nakonec si také dovolím upozornit na pár, pro někoho moľná byrokratických (ano, jsme někteří zdeformovaní), bodů:

Pozvánka na sněm:

Čl. II zákona č. 88/2023 Sb., Přechodná ustanovení:

11. Výbor svolá ustavující sněm členů Komory nejpozději do 6 měsíců od účinnosti tohoto zákona. Nejpozději deset dní před dnem konání ustavujícího sněmu Výbor členům Komory dodá potřebné podklady.

15. Ustavující sněm je usnáąeníschopný, účastní-li se ho nadpoloviční větąina vąech členů Komory. Nebude-li ustavující sněm usnáąeníschopný, svolá výbor nejpozději do 3 týdnů náhradní ustavující sněm, který je usnáąeníschopný bez ohledu na účast.

·         Chápu, ľe to má přípravný výbor těľké, dodrľování zákonných ustanovení je mnohdy těľké, ale to neznamená, ľe půjdeme proti jejich smyslu… Troufnu si tvrdit, ľe smyslem výąe uvedeného ustanovení určitě nebylo to, aby byl svolán ustavující sněm na jeden den a kdyľ se ukáľe, ľe není usnáąeníschopný, tak se v té samé pozvánce svolá na ten samý den o hodinu později, viz: V případě, ľe při zahájení sněmu nebude nadpoloviční větąina vąech AZI, bude přípravným výborem na 11. 12. 2023 na 11:00 svolán druhý ustavující sněm (náhradní sněm bude usnáąeníschopný při jakémkoliv počtu účastníků). (to se přiznám, ľe nemohu „skousnout“ ani po několika dnech…)

·         Předpokládám, ľe obeslání musí být ve vąech případech prokazatelné (a ľe to v návrhu vnitřní předpisů pouze omylem vypadlo…)

·         Pozn: Komora (přípravný výbor) to bude mít lehčí, aľ budou zřízeny DS; doufejme, ľe třeba dojde i na nějaké to korespondenční/elektronické vzdálené hlasování

 

Příspěvky:

K jejich výąi bylo řečeno mnohé. Mnozí z nás, státních zaměstnanců se z jejich placení „ulejou“ v podobě pozastavení činnosti či sníľeného příplatku, takľe asi není nutné z mé strany rozdmýchávat daląí výhrady, takľe opět pouze věcně:

·         Vnitřními předpisy nelze stanovovat zcela nové právo či povinnost nad rámec zákona (např. Vnitřní předpisy ČKA, kterými se vnitřní předpisy ČKZ zjevně inspirovaly, mají ke kaľdému ustanovení přímo uvedeno, k provedení jakého zákonného ustanovení je určeno), ostatně toto ČKZ ve vnitřním předpise i přímo uvádí: Organizační, jednací a volební řád České komory zeměměřičů se vydává v návaznosti na § 16j a násl. Zákona za účelem podrobněji upravit a) práva a povinnosti členů České komory zeměměřičů (dále jen „Komora“)... Právo a povinnost nelze roząiřovat… Jak jiľ bylo ostatně řečeno kolegou Raąkou

·         Pokud členský příspěvek zahrnuje i pojiątění, je toto nutné upravit v Organizačním, jednacím a volebním řádu (OJVŘ) ČKZ: ze současného znění tohoto předpisu toto zjevně nevyplývá, předpokládám tedy, ľe pro naplnění sdělení v Newsletteru ČKZ, bude tento předpis upraven, jinak totiľ sdělení v Newsletteru nic neznamená.

 

Ustavující sněm

Čl. II zákona č. 88/2023 Sb., Přechodná ustanovení:

10. Výbor jedná jménem Komory aľ do zvolení představenstva. Výbor zvolí v tajném hlasování předsedu, který řídí jeho činnost. Výbor je oprávněn vyvíjet pouze činnost směřující k ustavení orgánů uvedených v § 16l aľ 16p zákona č. 200/1994 Sb., ve znění účinném ode dne 1. července 2023.

12. Ustavující sněm zvolí orgány komory a usnese se na znění organizačního řádu, jednacího řádu, volebního řádu a zkuąebního řádu.

·         Dle mého názoru tak není přípravný výbor oprávněn provádět např. návrh disciplinárního řádu, profesního a etického řádu či rozpočtu (s tím mohou souviset vícenáklady na činnost přípravného výboru)

 

Rozpočet

·         Sestavení rozpočtu dle čl. 25 OJVŘ zajią»uje sněm, pokud 1. rozpočet zajią»uje přípravný výbor mělo by toto být nějak upraveno (je otázkou, zda pak musí být tento 1. rozpočet sestaven na tříleté období)

·         Čl. 25 a násl. OJVŘ je oproti např. jiľ zmiňovaným předpisům ČKA upraven poměrně skromně (krom toho, ľe ČKA má hospodaření na 1. místě, my máme na 1. místě příspěvkyJ) : není např. zmíněno, kdo je pověřen správou finančních prostředků komory, ľe rozpočet musí být vyrovnaný, povinné ověření auditorem atd.

 

GDPR

Ve vnitřních předpisech vůbec není řeąeno nakládání s osobními údaji (opět např. oproti poměrně dlouhému oąetření v předpisech ČKA)

 

K vnitřním předpisům je toho hodně (jeątě jsem si je nestihla ani plně projít a moľná si jeątě v něčem výąe budu sypat popel na hlavu, aľ zjistím, ľe to je jinak) a určitě není mým cílem zde popisovat mé jednotlivé poznatky, kterých je jinak mnoho: výąe jsem jen chtěla upozornit, ľe pokud je jedním z hlavních cílů Komory, ľe bude střeľit dodrľování předpisů (a půjde i jaksi „výąe“ ve smyslu etického a profesního řádu atd.), nelze některé věci jednoduąe dementovat tím, ľe „je to holt v předpise jinak, ale to nevadí…“ Leccos lze zcela jistě vyloľit (mohli bychom vyprávět…), nelze ale jít např. zcela proti smyslu ustanovení a tvářit se, ľe je to v pořádku ve stylu „účel světí prostředky“ (jak uľ zde bylo zmiňováno).

 

A nakonec přeci jen něco osobně, protoľe pracuji tam, kde pracuji:

·         I ve státní správě jsou AZI, kteří jsou povinně členy Komory: někteří z Vás chtějí, aby jich tam bylo více – my také…. Na druhou stranu si troufnu tvrdit, ľe AZI, který „pouze“ potvrzuje GP je překvalifikovaný a je ho „ąkoda“, potvrzování GP má daleko do činnosti při ověřování AZI, by» s vámi souhlasím, ľe by na KÚ určitě měly být osoby znalé věci…

·         ČÚZK nerezignoval na vzdělávání ÚOZI/AZI: ČÚZK (ani KÚ) nemá vzdělávání AZI vůbec ve své kompetenci (a co vím, tak ani nikdy nemělo), pokud tak činí, tak nad rámec… Komora naopak toto stanovené zákonem přímo má, takľe se my vąichni můľeme těąit

 

 

Nechci z principu vystupovat proti Komoře, vzhledem ale k tomu, jak Komora vznikla (pozměňovací návrh takového rozsahu prostě nestandardní je, neprochází standardním připomínkovým řízením a zastala bych se zde AZI, kteří pozměňovací návrhy nesledují), nemohou se přeci zastánci Komory divit negativní reakci odpůrců, protoľe to vąechno skutečně vyvolává dojem o účelu světícím prostředky. Ráda bych chtěla být ke komoře optimistická, protoľe kdyľ uľ jí tu máme…ale zatím mne prostě svým přístupem nepřesvědčila…

Hezký prodlouľený víkend vąem. Věra Jindřichová




Archivace běží na MHonArc 2.6.19+.

Top of Page