katastr AT fsv.cvut.cz
Předmět: Katastr nemovitosti a DTM
List archive
- From: Jan Pěčonka <peconka AT hdgeo.cz>
- To: "katastr AT fsv.cvut.cz" <katastr AT fsv.cvut.cz>
- Subject: RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ
- Date: Mon, 20 Nov 2023 22:56:53 +0000
- Accept-language: cs-CZ, en-US
- Arc-authentication-results: i=1; mx.microsoft.com 1; spf=pass smtp.mailfrom=hdgeo.cz; dmarc=pass action=none header.from=hdgeo.cz; dkim=pass header.d=hdgeo.cz; arc=none
- Arc-message-signature: i=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed; d=microsoft.com; s=arcselector9901; h=From:Date:Subject:Message-ID:Content-Type:MIME-Version:X-MS-Exchange-AntiSpam-MessageData-ChunkCount:X-MS-Exchange-AntiSpam-MessageData-0:X-MS-Exchange-AntiSpam-MessageData-1; bh=nsUAVrZGpZvNd+tfF8gFTpC+aSsEFDrZ1qHCWHNVBwE=; b=jNAgC2tu+Pd7jsZwKLk0+OPk97+jf3VlT/XBurcQmMXCXdCKWIoQNcjQieSqNNUO6JXD7KP1wul0bghtP5T4UGvVpgG0r8lvU/oGEWpzXJVtL6IRV0n0PNPYQE/EgaenK4FiT3ZLe+K8RUNt+x8uL8MPfwvM7iqoPNb2QABeZJNsCloy8xczBlFTrmjxCMEE1ZK2P2UIabQQdThTflR3BezLd8ZJmotYdOTRNuBptaVapcWqMfa/v/xhq5FHSXg53PwsTnCSh2vXb/ptbDUcw1BP3Ymtj9FWzTfwb0+LAn+5bAyFLc8NLBbdVWnKsk2EjQDaFEQ/Sqb9w5wN0KgTsQ==
- Arc-seal: i=1; a=rsa-sha256; s=arcselector9901; d=microsoft.com; cv=none; b=IRR3PiKKDtpK+FajojspIU+ds+qFGXN2vadhxSXyYTLOslutG6lsnyO5/9CbithCwZqGqm8aWyU84BkOGa/e4C1oA41Tw3bKhYyXM0K5unpZlm5cKxRVft6BxzuUTfm5inmn10BmmtfbBAZBuI86MQ0R6zibHiUr3LzRmITrut/x6crV2s/KQqN6Hja5heZkoQqxGyKd4Lh5vluyzBFL7fWY2xL+L7LXpobu8DXwaz/eCBcBz3f1SVbu182oXQfBYo3VL66Xjfm3gugi4B49MYI6PnoQz2oH6yYHmNSCknLBYUED3hekN1jpeJbFaMg6HTT+/7X2c3jQbWfsVBjT/w==
- Authentication-results: mailin-opendkim; dkim=pass (1024-bit key; unprotected) header.d=hdgeocz.onmicrosoft.com header.i= AT hdgeocz.onmicrosoft.com header.a=rsa-sha256 header.s=selector2-hdgeocz-onmicrosoft-com header.b=iIV+q+uD; dkim-atps=neutral
- Authentication-results: dkim=none (message not signed) header.d=none;dmarc=none action=none header.from=hdgeo.cz;
Dobrý den pane kolego,
Přirozeně bych měl zájem se seznámit s Vašim návrhem změn, jistě jako všichni ostatní kolegové. Netuším proč je to potřeba řešit individuálně a proč není možné dát link na Vaše změny, případně na platformu, kde změnu jistě zveřejňujete.
Věřím, že se budu moci se změnami seznámit i přesto, že Vám nepíši soukromý email, možná mi soukromě odepíšete.
Níže v textu poznámky barevně.
Cením si Vašeho zájmu navrhnout snad pozitivní změnu a vyzývám všechny ať se se změnou seznámí v nejbližší době.
Uvažuje-li někdo stejně a chystá změny, pak jej s prosbou vyzývám, ať jej dá nějakým vhodným způsobem zeměměřické veřejnosti ÚOZI/ AZI ve známost ještě před konáním VH, nejlépe bezodkladně.
Děkuji
S pozdravem Jan Pěčonka
-----Original Message-----
Dobrý den,
s pár kolegy jsme připravili návrh změn, pokud by měl někdo zájem, ať mi napíše mimo konferenci. V kostce se jedná o:
snížení příspěvku na 5000, mimorozpočtové výdaje zrušit, rozpočet (na 1 rok) schválený pouze sněmem, rozpočtová opatřeni představenstem pouze do výše ... jsme ochotni o ni diskutovat, ale nad 1% procento celkového rozpočtu je to opravdu nestandardní (snaží se to prosadit bez limitu!). Zrušit ustanovení o vylučování členů orgánů z hlasování -- to do dnešní společnosti nepatří. Dokladají to i nejrůznější doporučení nejen Ministerstva vnitra.
Všiml jsem si pouze, že vyloučení jsou z hlasování členové orgánů v případě, že hlasování se dotýká otázky, na které jsou osobně angažovaní ve smyslu podjatosti. Čl. 34 odst. 1 (organizační a jednací řád) Z hlasování orgánů Komory jsou vyloučeni ti jejich členové, u nichž lze mít důvodnou pochybnost o jejich nepodjatosti pro jejich poměr k projednávané záležitosti nebo k osobám, kterých se tato záležitost týká; rozhodne-li tak příslušný orgán Komory, projednává se věc v nepřítomnosti vyloučeného člena.
Jedná se o hlasování orgánu komory, ne hlasování na sněmu. Zde je namístě, že při podjatosti nemohu hlasovat. Nejsme na hlasování v zastupitelstvu obce. Nedávno zde někdo tvrdil, že se do orgánů komory nominují členy velké firmy a mnoho dalšího ….. také byl strach z nezávislosti rozhodování. Nyní, když někdo prokáže podjatost, pak může hlasovat? Jak asi bude hlasovat, jistě v prospěch své podjatosti.
Spíše je otázkou, kdy je splněna tato podjatost, která vede k vyloučení. Na to by bylo potřeba odpovědět tak, ať je toto pravidlo stanovitelné, některé principy, které pomohou podjatost správně uchopit. Podjatost může být osobní (vztahující se přímo k osobě), nebo procesní (vztahuje se k projednávané věci) a je potřeba oddělit názor, postoj od podjatosti. Něco jako doplnit k tomuto bodu smysl a účel, podstatu. Otázkou zůstává do jakého dokumentu, když důvodovou zprávu není zvykem u těchto dokumentů formulovat.
Další změny v Prof. & et. řádu, které se prakticky týkají jenom toho, že došlo k nepochopení rozdílu mezi vykonavatelem zem. čin. a ověřovatelem (ten nemusí být autorem). Zde je jistě prostor pro potřebné a důležité úpravy.
a pro nadšence přikládám článek kam to dopracovala CKA (a kam to samosebou dopracuje i CKZ):
Na konferenci Geomatika pořádaná APG 21.9.2023 vystoupil také první místopředseda České komory architektů Ing. arch. Petr Lešek. Architekt mluvil velmi jasně a ve vztahu ke vznikající ČKZ pojmenovával také nešvary ČKA, jako i nedávný boj uvnitř komory a doporučoval určitá pravidla, vztahy.
Jistě, komory je tvořená lidmi a máme každý zkušenost, jak lidi jednají, jak jim stoupá do hlavy postavení, možnost si sáhnout na peníze apod. Toto je pořád stejné od středověku. Vzhledem k příklonu některých lidských srdcí k zajištění vlastní prosperity na úkor druhých však nemůže být idea zničena (rodiny, spolku, státu, komory, …. .) Věřím, že i přes tato nebezpečí má naše komora smysl.
S pozdravem,
J. Líbal V poznámkách Jan Pěčonka
On Mon, 20 Nov 2023 11:23:47 +0100 (CET) Ondřej Boháč <ondra.bohac AT seznam.cz> wrote:
> Zdravím, > > > v podstatě souhlasím s Honzou Pěčonkou. Určitě se některé kroky PV > měli udělat lépe, transparentněji, ale kvůli tomu nezatracuji odvedenou práci PV. > > Já osobně jsem zkoušky ÚOZI neustále odkládal. Až avizovaný vznik > komory mě přinutil ke zkouškám jít. Chtěl jsem mít možnost se na této > (já věřím, > pozitivní) změně podílet osobně. Zvolit si svoje představitele, > diskutovat a podle svých možností přispět k rozvoji našeho oboru. Před > vznikem komory jsem moc cest, jak to uskutečnit, neviděl. > > Už jen to, že tady vedeme tuto diskuzi, beru jako pozitivní přínos > jejího vzniku. > > > > > K níže uvedenému bodu č. 4 bych jen dodal, že už při vzniku inženýrské > komory zákonem č. 185 z roku 1920 se počítalo s pořádáním druhé valné > hromady o hodinu později. > > > > > Pěkný den > > Ondřej Boháč > > > > ---------- Původní e-mail ---------- > Od: Jan Pěčonka <peconka AT hdgeo.cz> > Komu: katastr AT fsv.cvut.cz <katastr AT fsv.cvut.cz> > Datum: 20. 11. 2023 9:59:20 > Předmět: RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ " > > Dobrý den, > > Nechtěl jsem již přidávat žádné reakce, ale toto se okomentovat snad i musí. > > > > Jinak připomínám zájemcům, že ve středu 22.11. od 14 h je online > schůzka pro zájemce o diskusi na téma ČKZ. Přihlaste se prosím na webu zeměměřiče. > Setkání se účastní i zástupce přípravného výboru. > > > > Teď již k textu, viz níže barevně. > > > > S pozdravem Jan Pěčonka > > > > -----Original Message----- > From: katastr-request AT fsv.cvut.cz <katastr-request AT fsv.cvut.cz> On > Behalf Of Jan Šafář > Sent: Monday, November 20, 2023 5:04 AM > To: katastr AT fsv.cvut.cz > Subject: Re: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ > > > > Vážení kolegové, > > > > v návaznosti na příspěvky paní Jindřichové a pana Kesla, ve kterých je > poukazováno na závažné okolnosti týkající se činnosti přípravného > výboru, doplňuji pár poznámek a otázek k zamyšlení: > > > > 1) Přípravný výbor v textu Newstleru č. 1 uvádí, že zpracoval > "Profesní a etický řád" a "Disciplinární a smírčí řád". Tuto činnost > přitom vylučuje již kolegy zmíněné přechodné ustanovení zákona č. 88/2023 Sb. v bodě 10. > > > > Níže jsou ustanovení předpisu červeně. Je jednoznačně řečeno, že PV > (přípravný výbor) vyvíjí činnosti směřující k ustanovení orgánů (sněm, > předsednictvo, dozorčí rada, autorizační rada, stavovský soud). Tedy > podle přesné dikce bodu 10. by PR neměl vykonat defacto nic, než > zajistit sál a ustanovit pravidla pro sněm a volby do orgánů komory. > Sněm by defacto neměl o čem hlasovat, neboť žádné, opakuji žádné > předpisy by neexistovaly a rozhodoval by jen o orgánech komory, > ustavující sněm, by nemohl ani hlasovat o těch řádech, které jsou uvedeny v bodě 12. přechodných ustanovení. > > > > Naopak jako velmi pozitivní vidím fakt, že PV (společně s velkým > úsilím kanceláře přípravného výboru, za čož jim patří obdiv) > připravili vše potřebné pro možnost vzniku komory. Protože bez > schválení řádů komor, které jsou v zákoně §16l pojmenovány jako > zejména etický, organizační, volební, disciplinární a jednací (můžeme > doplnit i další řády) nemá smysl fungování komory, pak je vidím jako > nutný bod pro naplnění požadavku ustanovení komory sněmem. Bez > vnitřních řádů komora nemá co dělat. Samotná existence etického a > disciplinárního řádu není překračováním zákona, ale fakt vedoucí k > pochvale. Legislativa nezakazuje činit něco navíc k zachování podstaty > jejích smyslu. Neusnese se sněm na těchto dvou řádech? Budiž, ale mají základní kostru se kterou se dá pracovat. > > > > Neexistence těchto řádů má však potíž, sněm se schází jednou za 3 > roky, tedy nesvolá-li jej dozorčí rada, nebo 1/3 členů. Na členy bych > se nespoléhal a proč by měla dozorčí rada nutně chtít svolat sněm? > Proč nepředcházet těmto peripetiím? > > > > 10. Výbor jedná jménem Komory až do zvolení představenstva. Výbor > zvolí v tajném hlasování předsedu, který řídí jeho činnost. Výbor je > oprávněn vyvíjet pouze činnost směřující k ustavení orgánů uvedených v > § 16l až 16p zákona č. 200/1994 Sb., ve znění účinném ode dne 1. července 2023. > > > > 12. Ustavující sněm zvolí orgány komory a usnese se na znění > organizačního řádu, jednacího řádu, volebního řádu a zkušebního řádu. > > > > 2) Přípravný výbor v textu Newstleru č. 2 uvádí: "... jsme oslovili > několik makléřských společností se zadáním vypracovat dostatečně > širokou nabídku vhodného pojistného řešení pro autorizované > zeměměřické inženýry". Tuto činnost rovněž vylučuje uvedené přechodné ustanovení. > > Kdo chce psa bíti, vždy si hůl najde. Klidně si sjednejte pojištění > sami, garantuji Vám, že Vaše roční platba bude 10.000 kč a výše. Při > členské základně přes 1.000 lidí to je však úplně o něčem jiném a máte > vyjednávací možnosti, podmínky ….. . > > > > 3) Přípravný výbor se ve smyslu textu pozvánky chystá zveřejnit návrh > rozpočtu na roky 2024–2026. K jeho sestavení ale nemá mandát, příprava > rozpočtu je věcí zvoleného Představenstva. > > Mandát, mandát, mandát. Schválí-li nové představenstvo připravený > dokument, pak je hotovo. Každé představenstvo potřebuje tým lidí, > kteří mu dokumentaci připraví, Ti je jen připomínkují, případně to > připravují přímo někteří z nich. Neschválí-li nové předsednictvo > rozpočet, pak jej revidují a bude nový. Kde je problém lidi dobří. > Schválí-li si sněm, že výše příspěvku bude > 1 Kč/ rok, pak to musí napadnout Komora u soudu, protože komora nebude > mít možnost plnit své úkoly stanovené zákonem. Na sněmu bude jistě > prostor se o těchto věcech bavit a každý geodet umí počítat docela > rychle (matematicky podotýkám). > > > > Souhlasím s tím, aby bylo před sněmem jasné, jaká je celková bilance > a rozvaha, na základě které vychází roční příspěvek. > > > > 4) Přípravný výbor se ve smyslu textu pozvánky chystá v případě, že > ustavující sněm nebude usnášeníschopný, svolat náhradní sněm na týž den. > > Není to v rozporu se zákonem, u takto významné události je to ale > poměrně neobvyklou demonstrací způsobu, jakým je s členy zakládané Komory jednáno. > Přitom se to dá vyřešit s mnohem větší elegancí - po vyhlášení > neschopnosti se usnášet může být obecná rozprava, na základě které si > přípravný výbor vyžádá mandát přítomných členů k takto rychlému > svolání náhradního sněmu např. za účelem ušetření nákladů na náhradní > sněm v jiném termínu, což je před Vánocemi také problém. Technicky to > vyjde nastejno, ale politicky je to obrovský rozdíl. > > Ano považuji za fér se bavit o formě, kterou je vhodné to řešit. > Nicméně by nebylo fér tuto možnost sdělit „světu“ až při samotném > sněmu. Totiž nesejde- li se sněm, pak pokračuje jen PV. Je naprosto > žádoucí, ať se naplní základní legislativa a komora, respektive její > výkonná složka zahájí činnost podle zákona. > > Zde doporučuji PV dát jasně najevo, že tomu takto bude a to s tím, ať > poté nemá někdo výhrady, že nebyl pozván řádně na příští sněm, byť ve stejný den. > > > > 5) Hospodaření přípravného výboru je mi záhadou. Po vzniku Komory jsem > očekával, že budu jako povinný člen vyzván k úhradě částečné zálohy > členského příspěvku na rok 2023, aby mohl výbor vůbec technicky splnit > své zákonné povinnosti. Diskuse o financování Komory by tím byla > vyvolána daleko dříve a možná bychom dnes nebyli v tak trapné situaci, > kdy je zpochybňována i samotná zákonnost povinného výběru členských > příspěvků. Místo toho si výbor peníze sehnal jinde. Není jasné, za > jakých podmínek. První položkou v rozpočtu na rok 2024 by tedy měla > být úhrada dluhů, aby komora nebyla založena na pilíři jakési > vděčnosti. V Newstleru č. 2 jsem se dočetl, že veškerá práce všech > členů přípravného výboru je vykonávána bez nároku na jakoukoliv finanční odměnu. No ... > > ano, nárok jaksi neměl zatím jak vzniknout. Není ale přeci překážkou, > aby tu práci Komora zpětně zaplatila. Nebo výbor raději nijak > nevykáže, co všechno vlastně udělal? > > No a jsme zase u peněz. Nevzpomínáte si na obrovskou obavu z toho, že > budou muset lidé platit něco již od roku 2023? Jak by to vypadalo, > kdyby někdo uhradil, někdo neuhradil, protože nezná předpisy komory a > neví kdo tam vlastně bude, ……. Bylo by daleko více otazníků a daleko > více negativních reakcí. Chce-li někdo navrhnout sněmu, aby hlasoval o > finančním ohodnocení členů PV aza jejich přípravnou činnost, pak > prosím takto učiňte a navrhněte bod k jednání sněmu, podotýkám, že > návrh musí být hlasovatelný, takže se vším všudy. > > > > Nevím, co nebo kdo výbor nutí vykonávat činnosti, které mu nejen > nenáleží z důvodu nedostatečného mandátu, ale dokonce je zákon přímo > vylučuje. Vnímám to jako zásadní problém. Několik kandidátů do > představenstva Komory uvádí svůj cíl "navázat na činnosti přípravného > výboru". Navázání na čerstvou praxi spočívající v nerespektování > zákona, v netransparentním hospodaření a v navrhování vnitřních > předpisů, na jejichž obsahu není v klíčových bodech ani zdaleka > všeobecná shoda, není podle mě dobrý nápad. Bylo by dobré, kdyby volené orgány navázaly na jedinou věc, a to je usnesení Sněmu. > > Nevšiml jsem si, že by zákon přímo něco vylučoval, jak jsem popsal výše. > Zákon jen stanovil nejnutnější minimum. Jinak opakovaná písnička, sněm > (my > všichni) můžeme rozhodovat o pozměňovacích návrzích. Není-li část > členů spokojena, pak má možnost nalézt svou shodu mezi 1/3 členů, > představit své návrhy a nechat svolat sněm (třeba i jen elektronicky). > Někdo nám jistě ukáže, že tyhle organizační schopnosti má, vždyť jde o > dobro a růst celého oboru. > > > > Většina kandidátů do orgánů komory má ale vlastní cíle, většinou nějak > "zvýšit prestiž oboru". Co to proboha bude znamenat a za jakou cenu? > > Děkuji panu Pěčonkovi za to, že jako jediný ze všech kandidátů do > voleb na kandidátní listině uvedl smysluplný program namísto stručných > prázdných neoriginálních floskulí. Doporučuji všem, aby si > prostudovali všechny kandidátní listiny - pro představu o tom, jak se > ke svému potenciálnímu působení v Komoře vyjadřují budoucí přední osobnosti české geodézie. > > Věřím, že kandidáti své cíle objasní i ve video šotu, který snad bude > každý kandidát moci vyhotovit, neboť na sněmu bohužel není dostatek > času i jen pro krátké vystoupení kandidátů. Jinak děkuji upřímně za > slova směřující k mé osobě. > > > > S pozdravem Jan Šafář > > > > S komentáři Jan Pěčonka > > > > ____________________________________________________ > > https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/ > (https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/) > > > ____________________________________________________ > https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/ > " > > > > ____________________________________________________ > https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/ ____________________________________________________ |
- Re: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, (continued)
- Re: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Honza Dolista, 11/16/2023
- RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Jan Tošner, 11/16/2023
- RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Jan Pěčonka, 11/16/2023
- RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Pavel.Taraba, 11/16/2023
- RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Vera.Jindrichova, 11/16/2023
- RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Martin Kesl, 11/19/2023
- Re: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Jan Šafář, 11/20/2023
- RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Jan Pěčonka, 11/20/2023
- RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Ondřej Boháč, 11/20/2023
- Re: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Jiri Libal, 11/20/2023
- RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Jan Pěčonka, 11/20/2023
- Re: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Jiri Libal, 11/21/2023
- Re: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Jiri Libal, 11/20/2023
- RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Ondřej Boháč, 11/20/2023
- RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Jan Pěčonka, 11/20/2023
- Re: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Jan Šafář, 11/20/2023
- RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Martin Kesl, 11/19/2023
- Re: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ, Honza Dolista, 11/16/2023
Archivace běží na MHonArc 2.6.19+.