Skip to Content.
Sympa Menu

katastr - RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ

katastr AT fsv.cvut.cz

Předmět: Katastr nemovitosti a DTM

List archive

RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ


Chronological Podle vláken 
  • From: Jan Pěčonka <peconka AT hdgeo.cz>
  • To: "katastr AT fsv.cvut.cz" <katastr AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ
  • Date: Mon, 20 Nov 2023 22:56:53 +0000
  • Accept-language: cs-CZ, en-US
  • Arc-authentication-results: i=1; mx.microsoft.com 1; spf=pass smtp.mailfrom=hdgeo.cz; dmarc=pass action=none header.from=hdgeo.cz; dkim=pass header.d=hdgeo.cz; arc=none
  • Arc-message-signature: i=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed; d=microsoft.com; s=arcselector9901; h=From:Date:Subject:Message-ID:Content-Type:MIME-Version:X-MS-Exchange-AntiSpam-MessageData-ChunkCount:X-MS-Exchange-AntiSpam-MessageData-0:X-MS-Exchange-AntiSpam-MessageData-1; bh=nsUAVrZGpZvNd+tfF8gFTpC+aSsEFDrZ1qHCWHNVBwE=; b=jNAgC2tu+Pd7jsZwKLk0+OPk97+jf3VlT/XBurcQmMXCXdCKWIoQNcjQieSqNNUO6JXD7KP1wul0bghtP5T4UGvVpgG0r8lvU/oGEWpzXJVtL6IRV0n0PNPYQE/EgaenK4FiT3ZLe+K8RUNt+x8uL8MPfwvM7iqoPNb2QABeZJNsCloy8xczBlFTrmjxCMEE1ZK2P2UIabQQdThTflR3BezLd8ZJmotYdOTRNuBptaVapcWqMfa/v/xhq5FHSXg53PwsTnCSh2vXb/ptbDUcw1BP3Ymtj9FWzTfwb0+LAn+5bAyFLc8NLBbdVWnKsk2EjQDaFEQ/Sqb9w5wN0KgTsQ==
  • Arc-seal: i=1; a=rsa-sha256; s=arcselector9901; d=microsoft.com; cv=none; b=IRR3PiKKDtpK+FajojspIU+ds+qFGXN2vadhxSXyYTLOslutG6lsnyO5/9CbithCwZqGqm8aWyU84BkOGa/e4C1oA41Tw3bKhYyXM0K5unpZlm5cKxRVft6BxzuUTfm5inmn10BmmtfbBAZBuI86MQ0R6zibHiUr3LzRmITrut/x6crV2s/KQqN6Hja5heZkoQqxGyKd4Lh5vluyzBFL7fWY2xL+L7LXpobu8DXwaz/eCBcBz3f1SVbu182oXQfBYo3VL66Xjfm3gugi4B49MYI6PnoQz2oH6yYHmNSCknLBYUED3hekN1jpeJbFaMg6HTT+/7X2c3jQbWfsVBjT/w==
  • Authentication-results: mailin-opendkim; dkim=pass (1024-bit key; unprotected) header.d=hdgeocz.onmicrosoft.com header.i= AT hdgeocz.onmicrosoft.com header.a=rsa-sha256 header.s=selector2-hdgeocz-onmicrosoft-com header.b=iIV+q+uD; dkim-atps=neutral
  • Authentication-results: dkim=none (message not signed) header.d=none;dmarc=none action=none header.from=hdgeo.cz;

Dobrý den pane kolego,

 

Přirozeně bych měl zájem se seznámit s Vašim návrhem změn, jistě jako všichni ostatní kolegové. Netuším proč je to potřeba řešit individuálně a proč není možné dát link na Vaše změny, případně na platformu, kde změnu jistě zveřejňujete.

 

Věřím, že se budu moci se změnami seznámit i přesto, že Vám nepíši soukromý email, možná mi soukromě odepíšete.

 

Níže v textu poznámky barevně.

 

Cením si Vašeho zájmu navrhnout snad pozitivní změnu a vyzývám všechny ať se se změnou seznámí v nejbližší době.

 

Uvažuje-li někdo stejně a chystá změny, pak jej s prosbou vyzývám, ať jej dá nějakým vhodným způsobem zeměměřické veřejnosti ÚOZI/ AZI ve známost ještě před konáním VH, nejlépe bezodkladně.

 

Děkuji

 

S pozdravem Jan Pěčonka

 

 

 

-----Original Message-----
From: katastr-request AT fsv.cvut.cz <katastr-request AT fsv.cvut.cz> On Behalf Of Jiri Libal
Sent: Monday, November 20, 2023 4:56 PM
To: katastr AT fsv.cvut.cz
Cc: Ondřej Boháč <ondra.bohac AT seznam.cz>
Subject: Re: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ

 

Dobrý den,

 

s pár kolegy jsme připravili návrh změn, pokud by měl někdo zájem, ať mi napíše mimo konferenci.

V kostce se jedná o:

 

snížení příspěvku na 5000, mimorozpočtové výdaje zrušit, rozpočet (na 1 rok) schválený pouze sněmem, rozpočtová opatřeni představenstem pouze do výše ... jsme ochotni o ni diskutovat, ale nad 1% procento celkového rozpočtu je to opravdu nestandardní (snaží se to prosadit bez limitu!). Zrušit ustanovení o vylučování členů orgánů z hlasování -- to do dnešní společnosti nepatří. Dokladají to i nejrůznější doporučení nejen Ministerstva vnitra.

 

Všiml jsem si pouze, že vyloučení jsou z hlasování členové orgánů v případě, že hlasování se dotýká otázky, na které jsou osobně angažovaní ve smyslu podjatosti.

Čl. 34 odst. 1 (organizační a jednací řád)

Z hlasování orgánů Komory jsou vyloučeni ti jejich členové, u nichž lze mít důvodnou pochybnost o jejich nepodjatosti pro jejich poměr k projednávané záležitosti nebo k osobám, kterých se tato záležitost týká; rozhodne-li tak příslušný orgán Komory, projednává se věc v nepřítomnosti vyloučeného člena.

 

Jedná se o hlasování orgánu komory, ne hlasování na sněmu. Zde je namístě, že při podjatosti nemohu hlasovat. Nejsme na hlasování v zastupitelstvu obce. Nedávno zde někdo tvrdil, že se do orgánů komory nominují členy velké firmy a mnoho dalšího ….. také byl strach z nezávislosti rozhodování. Nyní, když někdo prokáže podjatost, pak může hlasovat? Jak asi bude hlasovat, jistě v prospěch své podjatosti.

 

Spíše je otázkou, kdy je splněna tato podjatost, která vede k vyloučení. Na to by bylo potřeba odpovědět tak, ať je toto pravidlo stanovitelné, některé principy, které pomohou podjatost správně uchopit. Podjatost může být osobní (vztahující se přímo k osobě), nebo procesní (vztahuje se k projednávané věci) a je potřeba oddělit názor, postoj od podjatosti. Něco jako doplnit k tomuto bodu smysl a účel, podstatu. Otázkou zůstává do jakého dokumentu, když důvodovou zprávu není zvykem u těchto dokumentů formulovat.

 

Další změny v Prof. & et. řádu, které se prakticky týkají jenom toho, že došlo k nepochopení rozdílu mezi vykonavatelem zem. čin. a ověřovatelem (ten nemusí být autorem).

Zde je jistě prostor pro potřebné a důležité úpravy.

 

a pro nadšence přikládám článek kam to dopracovala CKA (a kam to samosebou dopracuje i CKZ):

 

https://www.archiweb.cz/n/domaci/zprava-o-valne-hromade-cka-aneb-quo-vadis-komoro-architektu-v-roce-2019

Na konferenci Geomatika pořádaná APG 21.9.2023 vystoupil také první místopředseda České komory architektů Ing. arch. Petr Lešek. Architekt mluvil velmi jasně a ve vztahu ke vznikající ČKZ pojmenovával také nešvary ČKA, jako i nedávný boj uvnitř komory a doporučoval určitá pravidla, vztahy.

 

Jistě, komory je tvořená lidmi a máme každý zkušenost, jak lidi jednají, jak jim stoupá do hlavy postavení, možnost si sáhnout na peníze apod. Toto je pořád stejné od středověku. Vzhledem k příklonu některých lidských srdcí k zajištění vlastní prosperity na úkor druhých však nemůže být idea zničena (rodiny, spolku, státu, komory, …. .) Věřím, že i přes tato nebezpečí má naše komora smysl.

 

S pozdravem,

 

J. Líbal

V poznámkách Jan Pěčonka

 

On Mon, 20 Nov 2023 11:23:47 +0100 (CET) Ondřej Boháč <ondra.bohac AT seznam.cz> wrote:

 

> Zdravím,

>

>

> v podstatě souhlasím s Honzou Pěčonkou. Určitě se některé kroky PV

> měli udělat lépe, transparentněji, ale kvůli tomu nezatracuji odvedenou práci PV.

>

> Já osobně jsem zkoušky ÚOZI neustále odkládal. Až avizovaný vznik

> komory mě přinutil ke zkouškám jít. Chtěl jsem mít možnost se na této

> (já věřím,

> pozitivní) změně podílet osobně. Zvolit si svoje představitele,

> diskutovat a podle svých možností přispět k rozvoji našeho oboru. Před

> vznikem komory jsem moc cest, jak to uskutečnit, neviděl.

>

> Už jen to, že tady vedeme tuto diskuzi, beru jako pozitivní přínos

> jejího vzniku.

>

>

>

>

> K níže uvedenému bodu č. 4 bych jen dodal, že už při vzniku inženýrské

> komory zákonem č. 185 z roku 1920 se počítalo s pořádáním druhé valné

> hromady o hodinu později.

>

>

>

>

> Pěkný den

>

> Ondřej Boháč

>

>

>

> ---------- Původní e-mail ----------

> Od: Jan Pěčonka <peconka AT hdgeo.cz>

> Komu: katastr AT fsv.cvut.cz <katastr AT fsv.cvut.cz>

> Datum: 20. 11. 2023 9:59:20

> Předmět: RE: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ "

>

> Dobrý den,

>

> Nechtěl jsem již přidávat žádné reakce, ale toto se okomentovat snad i musí.

>

>  

>

> Jinak připomínám zájemcům, že ve středu 22.11. od 14 h je online

> schůzka pro zájemce o diskusi na téma ČKZ. Přihlaste se prosím na webu zeměměřiče.

> Setkání se účastní i zástupce přípravného výboru.

>

>  

>

> Teď již k textu, viz níže barevně.

>

>  

>

> S pozdravem Jan Pěčonka

>

>  

>

> -----Original Message-----

> From: katastr-request AT fsv.cvut.cz <katastr-request AT fsv.cvut.cz> On

> Behalf Of Jan Šafář

> Sent: Monday, November 20, 2023 5:04 AM

> To: katastr AT fsv.cvut.cz

> Subject: Re: [Katastr] Návrhy vnitřní legislativy ČKZ

>

>  

>

> Vážení kolegové,

>

>  

>

> v návaznosti na příspěvky paní Jindřichové a pana Kesla, ve kterých je

> poukazováno na závažné okolnosti týkající se činnosti přípravného

> výboru, doplňuji pár poznámek a otázek k zamyšlení:

>

>  

>

> 1) Přípravný výbor v textu Newstleru č. 1 uvádí, že zpracoval

> "Profesní a etický řád" a "Disciplinární a smírčí řád". Tuto činnost

> přitom vylučuje již kolegy zmíněné přechodné ustanovení zákona č. 88/2023 Sb. v bodě 10.

>

>  

>

> Níže jsou ustanovení předpisu červeně. Je jednoznačně řečeno, že PV

> (přípravný výbor) vyvíjí činnosti směřující k ustanovení orgánů (sněm,

> předsednictvo, dozorčí rada, autorizační rada, stavovský soud). Tedy

> podle přesné dikce bodu 10. by PR neměl vykonat defacto nic, než

> zajistit sál a ustanovit pravidla pro sněm a volby do orgánů komory.

> Sněm by defacto neměl o čem hlasovat, neboť žádné, opakuji žádné

> předpisy by neexistovaly a rozhodoval by jen o orgánech komory,

> ustavující sněm, by nemohl ani hlasovat o těch řádech, které jsou uvedeny v bodě 12. přechodných ustanovení.

>

>  

>

> Naopak jako velmi pozitivní vidím fakt, že PV  (společně s velkým

> úsilím kanceláře přípravného výboru, za čož jim patří obdiv)

> připravili  vše potřebné pro možnost vzniku komory. Protože bez

> schválení řádů komor, které jsou v zákoně §16l pojmenovány jako

> zejména etický, organizační, volební, disciplinární a jednací (můžeme

> doplnit i další řády) nemá smysl fungování komory, pak je vidím jako

> nutný bod pro naplnění požadavku ustanovení komory sněmem. Bez

> vnitřních řádů komora nemá co dělat. Samotná existence etického a

> disciplinárního řádu není překračováním zákona, ale fakt vedoucí k

> pochvale. Legislativa nezakazuje činit něco navíc k zachování podstaty

> jejích smyslu. Neusnese se sněm na těchto dvou řádech? Budiž, ale mají základní kostru se kterou se dá pracovat.

>

>  

>

> Neexistence těchto řádů má však potíž, sněm se schází jednou za 3

> roky, tedy nesvolá-li jej dozorčí rada, nebo 1/3 členů. Na členy bych

> se nespoléhal a proč by měla dozorčí rada nutně chtít svolat sněm?

> Proč nepředcházet těmto peripetiím?

>

>  

>

> 10. Výbor jedná jménem Komory až do zvolení představenstva. Výbor

> zvolí v tajném hlasování předsedu, který řídí jeho činnost. Výbor je

> oprávněn vyvíjet pouze činnost směřující k ustavení orgánů uvedených v

> § 16l až 16p zákona č. 200/1994 Sb., ve znění účinném ode dne 1. července 2023.

>

>  

>

> 12. Ustavující sněm zvolí orgány komory a usnese se na znění

> organizačního řádu, jednacího řádu, volebního řádu a zkušebního řádu.

>

>  

>

> 2) Přípravný výbor v textu Newstleru č. 2 uvádí: "... jsme oslovili

> několik makléřských společností se zadáním vypracovat dostatečně

> širokou nabídku vhodného pojistného řešení pro autorizované

> zeměměřické inženýry". Tuto činnost rovněž vylučuje uvedené přechodné ustanovení.

>

> Kdo chce psa bíti, vždy si hůl najde. Klidně si sjednejte pojištění

> sami, garantuji Vám, že Vaše roční platba bude 10.000 kč a výše. Při

> členské základně přes 1.000 lidí to je však úplně o něčem jiném a máte

> vyjednávací možnosti, podmínky ….. .

>

>  

>

> 3) Přípravný výbor se ve smyslu textu pozvánky chystá zveřejnit návrh

> rozpočtu na roky 2024–2026. K jeho sestavení ale nemá mandát, příprava

> rozpočtu je věcí zvoleného Představenstva.

>

> Mandát, mandát, mandát. Schválí-li nové představenstvo připravený

> dokument, pak je hotovo. Každé představenstvo potřebuje tým lidí,

> kteří mu dokumentaci připraví, Ti je jen připomínkují, případně to

> připravují přímo někteří z nich. Neschválí-li nové předsednictvo

> rozpočet, pak jej revidují a bude nový. Kde je problém lidi dobří.

> Schválí-li si sněm, že výše příspěvku bude

> 1 Kč/ rok, pak to musí napadnout Komora u soudu, protože komora nebude

> mít možnost plnit své úkoly stanovené zákonem. Na sněmu bude jistě

> prostor se o těchto věcech bavit a každý geodet umí počítat docela

> rychle (matematicky podotýkám).

>

>  

>

> Souhlasím  s tím, aby bylo před sněmem jasné, jaká je celková bilance

> a rozvaha, na základě které vychází roční příspěvek.

>

>  

>

> 4) Přípravný výbor se ve smyslu textu pozvánky chystá v případě, že

> ustavující sněm nebude usnášeníschopný, svolat náhradní sněm na týž den.

>

> Není to v rozporu se zákonem, u takto významné události je to ale

> poměrně neobvyklou demonstrací způsobu, jakým je s členy zakládané Komory jednáno.

> Přitom se to dá vyřešit s mnohem větší elegancí - po vyhlášení

> neschopnosti se usnášet může být obecná rozprava, na základě které si

> přípravný výbor vyžádá mandát přítomných členů k takto rychlému

> svolání náhradního sněmu např. za účelem ušetření nákladů na náhradní

> sněm v jiném termínu, což je před Vánocemi také problém. Technicky to

> vyjde nastejno, ale politicky je to obrovský rozdíl.

>

> Ano považuji za fér se bavit o formě, kterou je vhodné to řešit.

> Nicméně by nebylo fér tuto možnost sdělit „světu“ až při samotném

> sněmu. Totiž nesejde- li se sněm, pak pokračuje jen PV. Je naprosto

> žádoucí, ať se naplní základní legislativa a komora, respektive její

> výkonná složka zahájí činnost podle zákona.

>

> Zde doporučuji PV dát jasně najevo, že tomu takto bude a to s tím, ať

> poté nemá někdo výhrady, že nebyl pozván řádně na příští sněm, byť ve stejný den.

>

>  

>

> 5) Hospodaření přípravného výboru je mi záhadou. Po vzniku Komory jsem

> očekával, že budu jako povinný člen vyzván k úhradě částečné zálohy

> členského příspěvku na rok 2023, aby mohl výbor vůbec technicky splnit

> své zákonné povinnosti. Diskuse o financování Komory by tím byla

> vyvolána daleko dříve a možná bychom dnes nebyli v tak trapné situaci,

> kdy je zpochybňována i samotná zákonnost povinného výběru členských

> příspěvků. Místo toho si výbor peníze sehnal jinde. Není jasné, za

> jakých podmínek. První položkou v rozpočtu na rok 2024 by tedy měla

> být úhrada dluhů, aby komora nebyla založena na pilíři jakési

> vděčnosti. V Newstleru č. 2 jsem se dočetl, že veškerá práce všech

> členů přípravného výboru je vykonávána bez nároku na jakoukoliv finanční odměnu. No ...

>

> ano, nárok jaksi neměl zatím jak vzniknout. Není ale přeci překážkou,

> aby tu práci Komora zpětně zaplatila. Nebo výbor raději nijak

> nevykáže, co všechno vlastně udělal?

>

> No a jsme zase u peněz. Nevzpomínáte si na obrovskou obavu z toho, že

> budou muset lidé platit něco již od roku 2023? Jak by to vypadalo,

> kdyby někdo uhradil, někdo neuhradil, protože nezná předpisy komory a

> neví kdo tam vlastně bude, …….  Bylo by daleko více otazníků a daleko

> více negativních reakcí. Chce-li někdo navrhnout sněmu, aby hlasoval o

> finančním ohodnocení členů PV aza jejich přípravnou činnost, pak

> prosím takto učiňte a navrhněte bod k jednání sněmu, podotýkám, že

> návrh musí být hlasovatelný, takže se vším všudy.

>

>  

>

> Nevím, co nebo kdo výbor nutí vykonávat činnosti, které mu nejen

> nenáleží z důvodu nedostatečného mandátu, ale dokonce je zákon přímo

> vylučuje. Vnímám to jako zásadní problém. Několik kandidátů do

> představenstva Komory uvádí svůj cíl "navázat na činnosti přípravného

> výboru". Navázání na čerstvou praxi spočívající v nerespektování

> zákona, v netransparentním hospodaření a v navrhování vnitřních

> předpisů, na jejichž obsahu není v klíčových bodech ani zdaleka

> všeobecná shoda, není podle mě dobrý nápad. Bylo by dobré, kdyby volené orgány navázaly na jedinou věc, a to je usnesení Sněmu.

>

> Nevšiml jsem si, že by zákon přímo něco vylučoval, jak jsem popsal výše.

> Zákon jen stanovil nejnutnější minimum. Jinak opakovaná písnička, sněm

> (my

> všichni) můžeme rozhodovat o pozměňovacích návrzích. Není-li část

> členů spokojena, pak má možnost nalézt svou shodu mezi 1/3 členů,

> představit své návrhy a nechat svolat sněm (třeba i jen elektronicky).

> Někdo nám jistě ukáže, že tyhle organizační schopnosti má, vždyť jde o

> dobro a růst celého oboru.

>

>  

>

> Většina kandidátů do orgánů komory má ale vlastní cíle, většinou nějak

> "zvýšit prestiž oboru". Co to proboha bude znamenat a za jakou cenu?

>

> Děkuji panu Pěčonkovi za to, že jako jediný ze všech kandidátů do

> voleb na kandidátní listině uvedl smysluplný program namísto stručných

> prázdných neoriginálních floskulí. Doporučuji všem, aby si

> prostudovali všechny kandidátní listiny - pro představu o tom, jak se

> ke svému potenciálnímu působení v Komoře vyjadřují budoucí přední osobnosti české geodézie.

>

> Věřím, že kandidáti své cíle objasní i ve video šotu, který snad bude

> každý kandidát moci vyhotovit, neboť na sněmu bohužel není dostatek

> času i jen pro krátké vystoupení kandidátů. Jinak děkuji upřímně za

> slova směřující k mé osobě.

>

>  

>

> S pozdravem Jan Šafář

>

>  

>

> S komentáři Jan Pěčonka

>

>  

>

> ____________________________________________________

>

> https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/

> (https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/)

>

>

> ____________________________________________________

> https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/

> "

>

>

>

> ____________________________________________________

> https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/

____________________________________________________

https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/




Archivace běží na MHonArc 2.6.19+.

Top of Page