freegeocz - Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

Chronological Podle vláken
  • From: Aleš Čepek <ales.cepek AT gmail.com>
  • To: Svobodná geoinformační infrastruktura <freegeocz AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy
  • Date: Sun, 20 Apr 2014 12:53:54 +0200

RMS kdesi jasně říká/píše, že pro některé lidi je snad téměř neslušné mluvit o svobodě (takové dívné slovo) a proto je pro ně termín free software nestravitelný. To, že si někdo plete pojmy, kterým moc nerozumí, je celkem běžné, zajímavé ale je (a typické), že čím méně znalostí, tím silnější závěry, výroky a proklamace.

Za sebe bych řekl, že soulasím - tedy že "Open Source" je pro naše účely "good
enough". Asi jste nechtěl RMS opravovat, ale spíš přeformulovat jeho tezi tak,
abyste s ní mohl souhlasit - za mě dobrý, klidně to dám do prezentace.

To názvosloví je problém, už jsem se setkal i s lidmi, kteří mluvili o freewaru jako o open source (a byli to rodilý mluvčí jazyka anglického).