freegeocz - Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

Chronological Podle vláken
  • From: Radek Augustýn <raugustyn AT post.cz>
  • To: Svobodná geoinformační infrastruktura <freegeocz AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy
  • Date: Sun, 20 Apr 2014 07:48:25 +0200 (CEST)

Dobré ráno,

Jáchym je pomalý, moc pomalý, pozdě. Jasně že jsem si to znovu nastudoval a opět se ujistil, že mi ten rozdíl není důležitý. Taky bych byl pomalý být doma a ne v Moskvě. Všichni moji kamarádi tady sedí v kasárnách a čekají, "jestli se naši ubrání malorusúm, nebo jim budeme muset zachránit život. vždyť víš, jsou tam pogromy, za války ubili několik milionů lidí". Moc nekomentuju, jsou to stejné bludy jako jsem poslouchal na jaře 1999 ve Svatém Antonínovi od američanů, když museli bránit alboše. V Rjazani mne pustili jenom do síně slávy, a to ještě jenom proto že jsem jejich absolvent, prý mají pohotovost. Takže už se tu celkem nudím.

Ten Stallman na američana celkem pěkně mluví anglicky, dobře se to poslouchá. Poslechl jsem skoro všechno co jsem od něho našel. Je rozhodně chytrý, má to v hlavě srovnané a s většinou faktů souhlasím a jsou prima. Jen s extrémní částí závěrů a vírou se nemůžu ztotožnit. Já jsem ale ztracená generace, malý náznak ideologie a víry a zaseknu se. Jak uvidím politruka v jakékoli podobě, je to se mnou těžké. I jméno mi zapadlo, je to ten opravdický guru Petra Vaniše ("Vy neznáte Stallmana???"=vy jste ale idiot). Myšlenka, že můj komfort není důležitější než moje svoboda je scestná. Navíc, IT pro mne není smysl a naplnění života. Přesto, takoví lidé jsou potřeba a je dobré jim naslouchat, vyhodnotit a poučit se. Proč vynalézat kolo znovu, že?

OpenSource pro mne není "good enough". Ve většině případů je to jediné již hotové řešení, případně bývá často nejlepší a to z mnoha důvodů. Z programátorkého hlediska má pro mne ohromné kouzlo mít k dispozici zdrojový kód (OpenSource), zejména z hlediska odstraňování chyb, nepotřebnosti dokumentace, doplňování funkcionality. Definice [3] je pro mne naprosto dostačující, jen bych doplnil, že se striktně vyhýbám všemu, co nepodporuje Crowd Sourcing. Jednak to zavání nějakým podfukem, jednak je to nesystémové. Rozdíl mezi [3] a [4] je pro mne v tuto chvíli stále nepodstatný.

To že to je debata na Russia Today mne v první chvíli odradilo, RT je taková hlásná trouba Putina stejně jako rádio Hlas ruska. Já sleduju MTV, tam Putin zas tolik nedosáhne. RT je něco jako ČT1, my taky říkáme "ten lže jako když ČT1 vysílá", tohle oni říkají o RT. Za mne se teda říkalo "jako když rudé právo tiskne". Takže v první chvíli jsem si řekl, že to bude nějaký pobuda, kterého nikde nechtějí poslouchat, tak se nacpal aspoň do RT. Já holt tyhle týpky moc neznám, když jsem potkal Reinholda Messnera, taky jsem mu okamžitě vynadal, že na něho celá lanovka už deset minut čeká, ať kouká makat. Myslím že guru Stallman by z principu RT okamžitě demonstrativně vypnul jako nástroj ďábla, já jsem odolnější a udělal jsem dobře.

Takže tak. Ten stallman se mi líbí, ale já nějakým velkým propagátorem Free asi nebudu.

Hezké velikonoce

Radek Augustýn

P.S.  Nepoužívá náhodou Jáchym to proklínané Ubuntu co krade vyhledávací fráze???

[3] http://opensource.org/docs/definition.php
[4] http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.en.html