freegeocz - Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

Chronological Podle vláken
  • From: Aleš Čepek <ales.cepek AT gmail.com>
  • To: Svobodná geoinformační infrastruktura <freegeocz AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy
  • Date: Sun, 20 Apr 2014 20:49:06 +0200

Ano, takže jaké jsou české ekvivalenty anglických výrazů precision a acuracy a jak se má do češtiny překládat třeba feature?

To slyším prvně a podle životopisu to pan Eisner ví vědět opravdu dobře, takže se s ním nebudu přít.

Přesto mne nenapadá ani jedna anglická věta bez frází, kterou neumíme přesně přeložit. Pro mne jako technického člověka je technická angličtina méně přesná než odpovídající český ekvivalent. Třeba mluví o básničkách, jinak mne nic nenapadá. Jako technik si to neumím vysvětlit. Když se podívám do výkladového slovníku českého, tak většina slov má méně než dva významy, v anglickém slovníku stěží najdu slovo s méně než třemi. Takže jakápak přesnost.

Přiznám se, že nevím co znamená "čeština je ve vyjadřování". Právě proto s obdivem chodím okolo terminologické komise a všech co se v tom vyznají, třeba Petr Rapant. Každý umíme něco.