Skvěle popsáno - včetně poslední výstižné věty.
Díky.
Hezký den
V.Hrubý
From:
katastr-request AT fsv.cvut.cz [mailto:katastr-request AT fsv.cvut.cz] On Behalf Of Jan Šafář
Sent: Tuesday, December 05, 2023
3:16 AM
To: katastr AT fsv.cvut.cz
Subject: Re: [Katastr] DS
Dobrý
den,
s těmi
datovými schránkami (DS) to není úplně jednoduché, ale není to zase tak hrozné:
Systému
DS svým přihlášením sdělujete dvě věci: 1) kdo jste a 2) jakou roli zastáváte
při odesílání zpráv. Je to jako když si jdete koupit auto: Obchodníkovi také
nesdělíte jen to, jak se jmenujete, ale zda si auto kupujete na firmu (tedy
jste tam v roli jednatele), nebo na sebe jako na fyzickou osobu (tedy jste tam
v roli FO). Pokud máte více rolí, potom máte více DS - pokud budete jednatelem
20 firem, tak jich prostě budete mít minimálně 20. Pokud si chcete s úřadem
vyřídit osobní věc jako FO a odešlete si žádost z DS firmy XY, kam se hlásíte
jako její jednatel, tak to je špatně - úřad by Vás měl identifikovat jako firmu
XY zastoupenou jednatelem a vyzvat Vás k doplnění podání doložením zplnomocnění
firmy XY jednat za Váz jako za FO - to totiž firma, byť by Vám celá patřila,
automaticky dělat nemůže. Jednoduchým řešením je zřídit si DS na fyzickou osobu
- zbavit se DS zřízené na FO ale není vůbec jednoduché, doporučuji to proto
dobře zvážit.
S tím
obesíláním je to trochu jiné. Představme si, že je potřeba vlastníkovi pozemku
(FO Jan Novák) doručit pozvánku k vytyčení. Jan Novák má ale jen DS jako OSVČ,
nikoliv jako FO (že je to skutečně ten Jan Novák, o kterého Vám jde a ne někdo
jiný, se dá zjistit). Můžete doručit pozvánku Janu Novákovi do jeho DS
podnikající osoby? Ano, můžete. Tím, že pozvánku doručíte to této DS,
prokazatelně dostanete pozvánku do sféry vlivu Jana Nováka a je úplně jedno,
jakou má tento člověk roli, když se do schránky hlásí. Podstatné je, že je to
ON a ne nikdo jiný.
S
aplikacemi třetích stran pro využívání DS bych byl opatrný. Heslo do DS nemáte
nikomu sdělovat - tím, že se do DS hlásíte pomocí nějaké aplikace, dáváte
prostor autorovi aplikace k chybě nebo k teoretické možnosti zneužití Vašich
přístupových údajů. Doporučuji proto volit aplikace důvěryhodných vydavatelů
(jako je třeba CZ.NIC v případě Datovky). I oni mají ale na stránkách jasné
varování: "Použití této aplikace je
pouze na vlastní nebezpečí a sdružení CZ.NIC v žádném případě neodpovídá za
žádné způsobené škody. Sdružení CZ.NIC není provozovatelem systému ISDS."
Je dobré o tom vědět.
Dnešní
moderní digitální svět je postavený na důvěře, že to, co "děláme na
počítači", máme pod kontrolou a funguje to správně. Skutečnost je taková,
že když čtete tento text, počítač nebo mobil, na který právě koukáte, dělá tunu
věcí, o kterých nemáme nikdo sebemenší tušení a za které mohou tisíce anonymních
programátorů. Ti také naprogramovali aplikaci na volby do orgánů ČKZ a další
miliony užitečných věcí, které v drtivé většině dobře fungují a lze se na ně
spolehnout. Proto mají peníze, proto mají prestiž a proto jejich aplikacím
důvěřujeme; ne proto, že na to mají Komoru ...
Jan Šafář
Dne 4.
12. 2023 v 12:42 machan.antonin AT gmail.com
napsal(a):
Dobrý den, tak to je ještě větší patálie s těmi datovkami,
než jsem myslel. Po přečtení článku od paní Jindřichové musím důsledně
rozlišovat, z jaké schránky, komu co posílám.
Mám tedy širší dotazy k zamyšlení:
- Když jsem živnostník a
zároveň ÚOZI, tedy zhotovitel i ověřovatel, je jedno, odkud to odešlu?
Když jsem jen podnikatel, tak pošlu přes PFO a jiný ÚOZI ověří.
- Obesílám souseda, např.dle
oblíbeného §81 odst.3 kat.vyhl. nebo pozvánku k vytyčení, a zjistím,
že má datovou schránku, jenže není FO ale PFO, čistě teoreticky je velká
šance, že je drobný živnostník a má svoji provozovnu v místě
bydliště, pak tedy můžu jej obeslat? Když si ji vyzvedne, má se za to, že
je to ok, problém nastává, když si ji nevyzvedne. A co teprve, kdyby měl
další sídlo (a jiné IČO), to bych jej pak asi neměl obesílat datovkou
vůbec, že? Alespoň mi to z toho článku tak vyplývá. Takže posílat
raději zase postaru fyzickou poštou? Předpokládám, že to je zatím jedno,
dokud se neobjeví nějaké stanovisko, které to sjednotí. Nebo si někdo
nebude stěžovat, že nebyl obeslán řádně…
Mimo to mi tedy vadí na DS to, že zprávy postupně mizí,
pokud si je neuložím nebo nezaplatím šílený každoroční poplatek za uchování
několika zpráv. Když těch schránek budu mít víc, tak musím mít i v každé
schránce dobitý kredit na odesílání placených zpráv, případně si platit úložišť
víc.
Zatím jdu cestou přes aplikaci Datovka Beta 2.0 od cz.nic,
jak psal pan Pečonka, tam jsou všechny zprávy pohromadě a dají se i archivovat.
Myslím si, že co bylo pro datovku na začátku přínosem, se
stane přítěží, a věřte, že brzy budeme za všechny zprávy i provoz platit my
uživatelé.
Od roku 2014 jsme byli nuceni platit za el.podpis, každé
ověření čas.razítkem, s tím související nákup placeného software,
aktualizace geodetických programů se stala pravidelnou nutností, protože se
neustále zvyšuje komplexnost ISKN, nyní token USB klíč…
Nepláču, jen konstatuji 😊
A.M.
From: katastr-request AT fsv.cvut.cz <katastr-request AT fsv.cvut.cz>
On Behalf Of Václav Čada
Sent: Monday, December 4, 2023
11:14 AM
To: katastr AT fsv.cvut.cz
Subject: Re: [Katastr] Komora
v konferenci otevřená problematika DS je i pro mě tématem poté,
co jsem v únoru obdržel zřízenou již třetí DS, a protože takto si elektronizaci
veřejné správy (VS) skutečně nepředstavuji, dovolil jsem se obrátit
na hotline datových schránek s žádostí o radu, jak sloučit přidělené
datové schránky tak, abych mohl udržovat pouze datovou schránku jedinou. Bylo
mi sděleno, že nemají kompetenci toto udělat, a že k takovémuto konání by
potřebovali "pokyny shora"😉.
Naivně jsem se domníval, že DS by měly především sloužit
uživatelům (podnikajícím fyzickým osobám a dalším v zákoně č. 300/2008 Sb.
vyjmenovaným profesím), a že vícečetné datové schránky z hlediska správy např.
České pošty jsou kontraproduktivní. Proto jsem vznesl dotaz na pana ředitele
odbor eGovernmentu MVČR, koho oslovit s touto žádostí, pakliže MVČR není
hodnoceno za počet zřízených DS🙂. Až po opakovaných urgencích jsem od jednoho
pana Mgr. (jméno neuvádím, abych mu snad "nezavařil"
zveřejněním soukromé korespondence) obdržel tuto radu:
Dobrý
den,
datová schránka podnikající fyzické osoby - profesní je zřizována na základě
dalšího podnikatelského oprávnění (zákonem vyjmenované profese dle
novelizovaného znění § 4 odst. 3 zákona č. 300/2008 Sb., které zřizuje datová
schránka), která je na dané IČO v registru osob vedle agendy soudního znalce zapsaná
(např. pro zeměměřického inženýra).
Pravidlo pro zřizování datových schránek v § 4 odst. 2 zákona č. 300/2008 Sb.
se vztahuje na každou zde taxativně vymezenou skupinu, kterým je schránka
zřízena ze zákona, zvlášť ,nikoli však tak, že všechny entity budou mít
dohromady jednu datovou schránku slučující jednotlivé profese a neprofesní
schránku zřizovanou pro podnikající osoby. Souběžně lze tedy vlastnit datové
schránky více typů, tzn. kolik máte zákonem vyjmenovaných a na sebe
zaregistrovaných profesí, a dalších podnikatelských agend, které nejsou zákonem
vyjmenovány - např. živností (týká se pak zřízení datové schránky podnikající
fyzické osoby neprofesní). Dále pak můžete disponovat jako občan datovou
schránku fyzické osoby zřizovanou na žádost, a mít zřízen přístup do datové
schránky právnické osoby, pokud jste statutárním orgánem v právnické osobě.
Zákon č. 300/2008 tedy rozlišuje různé typy subjektů, dle role v níž
vystupujete, aniž by se jednalo o duplicitně zřizované schránky, které není
možné zákonem ani sloučit. Všechny své datové schránky si lze nicméně např.
připojit do Portálu občana, kde k nim bude jednoduchý přístup na jednom místě.
Stejně tak lze do datové schránky snadno přistupovat z mobilního zařízení po
instalaci aplikace Mobilní klíč eGovernmentu, ke které si uvedené schránky lze
připojit. Rovněž identitou občana (např. prostřednictvím elektronického
bankovnictví, tj. bankovní identitou) lze do všech datových schránek
přistupovat jedním identitním prostředkem. Vhodné je rovněž nastavení notifikace
příchozích zpráv u všech schránek na jeden e-mail či telefon, abyste měl
kontrolu nad obsahem schránek a nemusel se do nich neustále přihlašovat (pouze
tehdy, když bude dodána nová zpráva).
Děkujeme za pochopení.
Pominu-li skutečnost, že nechci být manipulován jakýmkoli Mgr.
do pozice "my (stát?)" jsme vám vytvořily naprosto geniální prostředí
a nechápeme, proč toto ještě nevyužíváte, že během roku se vedle MVČR vytvořila
ještě DIA pod MMR mimo jiné s kompetencemi pro DS, že Česká pošta pro poslední
vlnu DS požadovala 0,5 miliardy ze státního rozpočtu, tak ze znění § 4 zákona
č. 300/2008 Sb., (viz níže) snad přece neplyne zřizovat samostatnou datovou schránku VŠEM vyjmenovaným
fyzickým osobám SAMOSTATNĚ. Nebo se mýlím?
§ 4 Datová
schránka podnikající fyzické osoby
(1) Datovou schránku podnikající fyzické osobě, advokátu, statutárnímu
auditorovi, daňovému poradci, insolvenčnímu správci, znalci, soudnímu
tlumočníku a soudnímu překladateli zřídí ministerstvo bezplatně a bezodkladně
poté, co obdrží informaci o jejich zapsání do zákonem stanovené evidence nebo
rejstříku.
(2) Podnikající fyzická osoba, advokát, statutární auditor, daňový
poradce, insolvenční správce, znalec, soudní tlumočník a soudní překladatel
mají nárok na zřízení jedné datové schránky podnikající fyzické osoby,
advokáta, statutárního auditora, daňového poradce, insolvenčního správce,
znalce, soudního tlumočníka a soudního překladatele.
(3) Datovou schránku podnikající fyzické osoby zřídí ministerstvo bezplatně
advokátu, statutárnímu auditorovi, daňovému poradci, insolvenčnímu správci,
znalci, soudnímu tlumočníkovi a soudnímu překladateli bezodkladně poté, co
obdrží informaci o jejich zapsání do zákonem stanovené evidence. Ustanovení
odstavce 2 se použije pro advokáty, statutární auditory, daňové poradce,
insolvenční správce, znalce, soudní tlumočníky a soudní překladatele obdobně.
Nemohlo by to být téma pro ČKZ jako nové instituce, pakliže to vadí i řadě
z vás a nejsem v tom sám?🙂
Děkuji za Váš názor a přeji úspěšný den!
Dne 04.12.2023 v 9:54 Vera.Jindrichova AT cuzk.cz napsal(a):
Dobrý
den.
K dané problematice
doporučuji přečíst např. články zde:
Dopady stanoviska NS k dokumentům v elektronické podobě a
praktická doporučení pro advokáty (3. díl) - Články - Advokátní deník
(advokatnidenik.cz)
Doručování do datové schránky podnikající
fyzick | epravo.cz
AZI bude dle mého
názoru od 1.1.2024 vzhledem ke znění § 4 odst. 3 zákona č. 300/2008 Sb., ve
stejném postavení jako např. advokát a bude mu zřízena tzv. „profesní“ DS
(pokud by Vás tato problematika hodně zajímala, tak doporučuji vyhledávat
články a judikaturu právě s klíčový slovy jako advokát (něco k tomu
má i advokátní komora), insolvenční správce atd., kteří toto řešili již
v minulosti)
Pro OVM, které mají
povinnost doručovat do „správných“ DS, a právě rozlišovat typ DS, je to ohromně
složitá problematika…
Hezký den.
Věra Jindřichová
From: katastr-request AT fsv.cvut.cz
<katastr-request AT fsv.cvut.cz>
On Behalf Of Linda Poustková
Sent: Monday, December 4, 2023
9:07 AM
To: katastr AT fsv.cvut.cz
Subject: RE: [Katastr] Komora
Dobry den,
....ano presne, ja uz jako podnikajici
osoba jednu DS mam, (dalsi jako soukroma osoba....tak proc dalsi
schranka.....??
Dekuji Linda Poustkova
______________________________________________________________
> Od: "Ing. Arnošt Prášek" <atpk AT seznam.cz>
> Komu: katastr AT fsv.cvut.cz
> Datum: 03.12.2023 13:24
> Předmět: RE: [Katastr] Komora
>
" ... a není nová datová schránka zřízená pro budoucí
AZI málo, Antone Pavloviči ?"
Proč nezřídit datové schránky budoucím AZI pro každé
písmeno oprávění ?
---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Pěčonka <peconka AT hdgeo.cz>
Komu: katastr AT fsv.cvut.cz
<katastr AT fsv.cvut.cz>
Datum: 3. 12. 2023 12:16:24
Předmět: RE: [Katastr] Komora
Dobrý den,
Také mám bohužel několik DS, celkem 4 –
dvě firmy, poté podnikající OSVČ a jedna soukromá, přibude mi ta AZI. Čert aby
se v tom vyznal, ale zase to je pěkně roztříděné. Jenom je trochu problém,
protože úřady občas pletou DS a posílají to různě, což by neměly.
Proč však píšu. Jistě máte někdo nějaké
aplikace spojené s DS v PC i v mobilu. Já používám tu zdarma
„Datovka.cz“ od CZ.NIC Je to velmi pohodlné, nemusíte se přihlašovat na webové
rozhraní a vlastně vše je možno udělat z této aplikace a máte tam všechny
stránky pohromadě.
Ať se daří.
Jan Pěčonka
From: katastr-request AT fsv.cvut.cz
<katastr-request AT fsv.cvut.cz>
On Behalf Of Jan
Tošner
Sent: Saturday,
December 2, 2023 3:16 PM
To: katastr AT fsv.cvut.cz
Subject: RE:
[Katastr] Komora
Vážení kolegové.
Neklesejte na mysli. Já si kdysi zřídil
datovou schránku jako fyzická osoba. Následně mi byla zřízena další, tentokrát
pro podnikající fyzickou osobu. Aby toho nebylo dost, třetí datová schránka,
kterou mám na krku, je pro společenství vlastníků bytových jednotek. A teď tohle.
Jsem rád, že mi díky datové schránce (nevím teď honem které) ubylo
administrativy.
Hezký den.
Jan Tošner
From: katastr-request AT fsv.cvut.cz
<katastr-request AT fsv.cvut.cz>
On Behalf Of Jan
Pěčonka
Sent: Friday,
December 1, 2023 10:54 PM
To: katastr AT fsv.cvut.cz
Subject: RE:
[Katastr] Komora
Dobrý den,
Ano bohužel budeme mít další DS i
v případě, že již nějakou jako PFO (podnikající fyzická osoba) máme.
Popsáno to je např. na stránkách ČÚZK ODKAZ, dole v textu. Také to považuju za
byrokratický fundamentalismus.
Jan Pěčonka
From: katastr-request AT fsv.cvut.cz
<katastr-request AT fsv.cvut.cz>
On Behalf Of Martin
Kmínek
Sent: Friday,
December 1, 2023 9:02 PM
To: katastr AT fsv.cvut.cz
Subject: RE:
[Katastr] Komora
Dobrý večer,
mé reakce barevně
mezi odstavci ...
>
> Neuběhly ani 2 měsíce a zákonem byla zřízena komora – za odměnu dostaneme
jako ÚOZI další schránku. A to už smysl opravdu nedává – stačilo v zákoně
ošetřit výjimku, že kdo schránku má, už nedostane novou. Ale proč by se někdo
namáhal, aby zákony dávaly smysl, že? Znám lidi, co mají schránky 3, 4 …
A bude opravdu zřízena nová pokud DS PFO již mám? Já v těch
informacích jasno nemám. Máte-i někdo nějaký odkaz na články v médiích, moc
bych prosil o jejich postnutí.
ČKAIT na to měli nějaký seminář, ale nevím zda existuje veřejně
dostupný záznam.
>
> Nicméně musím přiznat, že schránka se mi líbí a využívám ji pravidelně k
obeslání sousedů k vytyčení. Není ale pravda, že to do státní správy nic
nestojí – ANO obce, ÚZSVM, SPÚ, úřady, soudy aj. ale třeba takové Povodí Moravy
aj. už se platí 10kč. Nevím, jak máte nastavenou schránku Vy, ale já mám systém
předplaceného kreditu – platím jen za zprávy, které odešlu a nejsem nijak
penalizován, a ANO je to mnohem levnější a fiktivně doručeno, jakmile si
schránku dotyčný otevře, jinak je tam fixní lhůta.
Ano, souhlasím - psal jsem orgány veřejné moci (nikoliv státní správa)
a ty jsou pro odesílatele bezplatné. A nejsou zdarma, neboť tyto zprávy
provozovateli ISDS proplácí tuším ministerstvo vnitra (pokud je to jinak,
dejte, prosím, někdo info)
Co se vyúčtování týče, chodí mi měsíční faktura.
>
> Co se elektronické evidence výsledků ZČ týká, pokud to má být povinné pro
všechny, bude tam muset být ošetřený přístup – kdo, kdy a za jakým účelem tam
vstoupil, aby se do databáze podíval, jinak by si tam správce mohl kdykoliv
přijít a zkoumat defacto obchodní tajemství svých kolegů. Každému ÚOZI by pak
mělo být umožněno dostat na vyžádání výpis, kdo si jeho kartu otvíral a proč. I
na ČÚZK jsou uživatelům přiřazeny role a jen tak někdo ze zaměstnanců si nemůže
něco zjišťovat nebo dělat statistiky – to smí jen osoby pověřené. Stejně tak se
vlastník, pokud se zaregistruje a zaplatí, může podívat, kdo si o něm v
katastru, co oficiálně zjišťoval o jeho majetku.
Je to už slušný databázový systém s dvěma tisíci uživatelů,
řízení rolí, logování všech transakcí ... bude to stát peníze a zatím mne nikdo
nepřesvědčil, že budou smysluplně vynaložené. Pokud bude ověření ZČ navázané na
el.stavební deník a stavební řízení, jak jinde píše kolega Gallo, určitý smysl
by to dávat mohlo, ale je tam POKUD a JAK. To, že "áčkaře a béčkaře"
toto nemusí trápit a je jim to k ničemu, bych zatím ponechal stranou, neboť tak
daleko v diskusi ještě nejsme.
>
> Musím konstatovat, že vše, co tu diskutujeme jsou oprávněné výhrady a
obavy, protože všechny stanovy, řády i samotný rozpočet, je pro nás veřejně
formulován velmi fádně, abychom se nebouřili předčasně. Což je ale velká chyba,
transparentnost věcí společných, což komora bezesporu bude, je velké plus pro
její důvěryhodnost a zejména pro důvěryhodnost jejího vedení.
>
>
>
> Určitě existují všechny zmíněné excelové tabulky, kde se počítá již s
adresou, kde bude komora sídlit, z toho plyne nájem, počet personálu a jejich
mzdové náklady, vybavení kanceláře, webovky, internet, elektřina, topení, voda,
úklid a servis, zkoušky, porady, odměny, určitě je známa částka včetně úroku,
jak velký byl úvěr od APG o kterém jsme četli v Newsletter, kolik stojí
pronájem Clarionu… věřím že toto vše je již spočítáno, pokud to nechtějí tady
veřejně prezentovat před nečleny komory, to by se dalo jistě pochopit, (ono se
to k nim stejně dostane), ale jinak by se to dalo hromadně zaslat všem ÚOZI do
jejich mailů nebo datovek, které uvedli v předregistraci ke sněmu…
Souhlasím! Těch informací je žalostně málo a přitom nevidím
důvod k jejich nezveřejnění.
Martin Kmínek
______________________________________________________________
> Od: machan.antonin AT gmail.com
> Komu: katastr AT fsv.cvut.cz
> Datum: 01.12.2023 17:20
> Předmět: RE: [Katastr] Komora
>
>Dobrý večer, dočetl jsem také do konce a tuším, že pan Panzner měl na mysli
to, že jako OSVČ nám byla zřízena ze zákona schránka všem na počátku roku 2023,
a řekl bych, že zákonem tak bezohledně, že po 15dnech od doručení
přihlašovacích údajů se schránka spustila i pokud jsme si ji ještě
neaktivovali. Spoustě OSVČ to zkomplikovalo daňové přiznání – povinnost doručit
na FÚ elektronicky v jejich formátu (něco jako vfk), PDF neakceptují. Ti méně
zdatní byli odkázáni na daňového poradce, zkušenější si o tom něco vyhledali a
přes portál daňové správy si tento soubor zhotovili, poslali a doufali, že to
projde napoprvé.
>
>
>
>Neuběhly ani 2 měsíce a zákonem byla zřízena komora – za odměnu dostaneme
jako ÚOZI další schránku. A to už smysl opravdu nedává – stačilo v zákoně
ošetřit výjimku, že kdo schránku má, už nedostane novou. Ale proč by se někdo
namáhal, aby zákony dávaly smysl, že? Znám lidi, co mají schránky 3, 4 …
>
>Nicméně musím přiznat, že schránka se mi líbí a využívám ji pravidelně k
obeslání sousedů k vytyčení. Není ale pravda, že to do státní správy nic
nestojí – ANO obce, ÚZSVM, SPÚ, úřady, soudy aj. ale třeba takové Povodí Moravy
aj. už se platí 10kč. Nevím, jak máte nastavenou schránku Vy, ale já mám systém
předplaceného kreditu – platím jen za zprávy, které odešlu a nejsem nijak
penalizován, a ANO je to mnohem levnější a fiktivně doručeno, jakmile si
schránku dotyčný otevře, jinak je tam fixní lhůta.
>
>
>
>Co se elektronické evidence výsledků ZČ týká, pokud to má být povinné pro
všechny, bude tam muset být ošetřený přístup – kdo, kdy a za jakým účelem tam
vstoupil, aby se do databáze podíval, jinak by si tam správce mohl kdykoliv
přijít a zkoumat defacto obchodní tajemství svých kolegů. Každému ÚOZI by pak
mělo být umožněno dostat na vyžádání výpis, kdo si jeho kartu otvíral a proč. I
na ČÚZK jsou uživatelům přiřazeny role a jen tak někdo ze zaměstnanců si nemůže
něco zjišťovat nebo dělat statistiky – to smí jen osoby pověřené. Stejně tak se
vlastník, pokud se zaregistruje a zaplatí, může podívat, kdo si o něm v
katastru, co oficiálně zjišťoval o jeho majetku.
>
>
>
>Musím konstatovat, že vše, co tu diskutujeme jsou oprávněné výhrady a
obavy, protože všechny stanovy, řády i samotný rozpočet, je pro nás veřejně
formulován velmi fádně, abychom se nebouřili předčasně. Což je ale velká chyba,
transparentnost věcí společných, což komora bezesporu bude, je velké plus pro
její důvěryhodnost a zejména pro důvěryhodnost jejího vedení.
>
>
>
>Určitě existují všechny zmíněné excelové tabulky, kde se počítá již s
adresou, kde bude komora sídlit, z toho plyne nájem, počet personálu a jejich
mzdové náklady, vybavení kanceláře, webovky, internet, elektřina, topení, voda,
úklid a servis, zkoušky, porady, odměny, určitě je známa částka včetně úroku,
jak velký byl úvěr od APG o kterém jsme četli v Newsletter, kolik stojí
pronájem Clarionu… věřím že toto vše je již spočítáno, pokud to nechtějí tady
veřejně prezentovat před nečleny komory, to by se dalo jistě pochopit, (ono se
to k nim stejně dostane), ale jinak by se to dalo hromadně zaslat všem ÚOZI do
jejich mailů nebo datovek, které uvedli v předregistraci ke sněmu…
>
>
>
>Dneska je den dlouhých mailů, ještě že je pátek…
>
>
>
>Hezký víkend všem a diskusi zdar.
>
>
>
>A.M.
>
>
>
>From: katastr-request AT fsv.cvut.cz
<katastr-request AT fsv.cvut.cz>
On Behalf Of Martin Kmínek
>Sent: Friday, December 1, 2023 3:12 PM
>To: katastr AT fsv.cvut.cz
>Subject: Re: [Katastr] Komora
>
>
>
>Pane kolego,
>
>dočetl jsem až na konec !
>
>Odpovím jen na ty datové schránky: To není nic, co by souviselo s komorou.
Ty "se zavádí" bez ohledu na vznik komory a zavedly by se i bez ní -
a ne jen my AZI, ale i všichni projektanti, architekti a já nevím kdo ještě
všechno ... Jako ÚOZI byste ji měl zřízenou taky.
>
>Já ji mám zřízenou dobrovolně již řadu let - datová schránka fyzické osoby
podnikající - a stále jsem rád, že jsem si jí založil. Pro Vás, natož pro
komoru, to není žádný náklad. Zřízení je ze zákona a pro Vás bezplatné, vedení
je bezplatné, příchozí zprávy jsou bezplatné, odchozí zprávy adresované orgánům
veřejné moci jsou pro Vás bezplatné. Co platíte, to jsou odchozí zprávy
ostatním příjemcům - firmy, lidé, apod. Ovšem co je výhodou takového odeslání
je cena. Taková zpráva je považována za doporučený dopis (a asi i s dodejkou).
Takže se i zde uplatní Vámi zmíněné "je považováno za doručené". A
stojí to dnes 10,-Kč!
>Pokud mám k seznámení s vytyčením pozvat jen obce, tak klidně pošlu večer a
hned v ten okamžik "je to považováno za doručené".
>
>Nevidím v DS nic tragického. Snad jedinou nevýhodou je minimální
fakturovaná částka v měsíci, pokud je větší než nula Kč. Pokud je 0 - nepošlu
žádnou datovou zprávu (dopis firmě) - pak ani nic nezaplatím. Pokud pošlu jen
jednu takovou, bude mně stát 60,-Kč -> to je ta minimální fakturovaná
částka.
>
>
>
>Ale znova opakuji, datové schránky s komorou nemají nic společného!
>
>
>
>Martin Kmínek
>
>
>
>Dne 01.12.2023 v 13:23 Jindrich Panzner napsal(a):
>
>Dobrý den,
>
>včera jsem se zase věnoval koníčku, a měl dost času u toho přemýšlet.
>
>Jsem naučený si při rozhodování dělat plus (+) a mínus (-). Nad komorou se
nemůžu rozhodovat, prostě JE.
>
>Musím se k ní postavit optimisticky, co dělat. Čas až ukáže, ale chci-li
koukat do budoucnosti, musím znát svoji historii.
>
>
>
>Vnímal jsem, že snaha několika jedinců komoru prosadit se táhne od 90-tých
let. Je tu. Zda to je dobře či ne, ukáže čas.
>
>Celkem dlouho jsem přemýšlel, co mi komora přinese.
>
>Musím být členem,
>
>Budu:
>
>Jezdit na sněmy,
>
>Platit,
>
>Autorizovat online,
>
>Budu kontrolován a kárán,
>
>Dostávat letáky,
>
>Budu pojištěn,
>
>a další a další a další..... to vymyslí až zvolené vedení
>
>
>
>trošku se zamyslím:
>
>
>
>Jezdit na sněmy,
>
>11.12. se zúčastním a vyslechnu říkanky, jak je to pro obor přínosné, vize
do budoucna, řečníci se pochválí, nebo někdo přednese konkrétní vizi? Zatím
jediná vize je udělat online autorizaci (níže více). No měli by alespoň
kandidáti. Několik desítek lidí bude hlučných a nesouhlasit s ničím, nakonec
jsme Češi. Možná zvednu ruku pro nějakého člena (jestli mi jeho vize zaujme a
bude mít koule ji prosadit). Dostanu chlebíček a vodu, večer zjistím, že jsem
několik hodin nepracoval a práce stojí, objednatelé volají... Znáte to.
>
>Nechci nikoho nabádat, ale ještě jsem neviděl podrobný rozpočet. Co vše se
bude muset koupit, co se bude platit. Neexistuje? Njn, ale co pak mám
schvalovat? Zase je to o: se schválilo, se udělá, se navrhlo. KONKRETNĚ? Kdo
navrhl, kdo udělá, kdo schválil.. A co odůvodnění?
>
>Otázka času, kdy sněmy budou jen v kanceláři-zasedačce ČKZ, možná online
(jsme v 21 století) a účastnit se bude pár AZI. Nebo snad se nás bude účastnit
2000 AZIú (ků)?
>
>
>
>Platit,
>
>ano jinak by komora nemohla fungovat. Pravidelně, aby se mohlo diskutovat,
prosazovat, udělat... (škoda, že jsem se líp neučil, nebo nevymyslel nějaký
projekt kde by mi v lednu spadlo do klína pár milionů a musím běhat s pásmem a
pentagonem, pardon GPSkou)
>
>Ano, zaplatím jak ta ovce a dostanu za to "Návrh rozpočtu".
Slepý. Správa a administrativa, Samospráva.... Proč nejsou položky? Se neznají
jednotlivé položky? Jednorázové - investice do vybavení, nákup kávovaru, varné konvice,
stoly, židle, razítka, PC, software,..? Nebo se nechce?
>
>Provozní náklady - mzdy, odměny, diety, nájem,... Se taky nechce? Proč není
tabulka, třeba v Excelu s položkami? Nikdo nic tady nezakládal, nemusel obracet
korunu a přemýšlet co kdy a jak koupit a profinancovat?
>
>(..to se nám to žije Švejku, když nám lidi půjčujou (platí))
>
>Budu doufat, že po zvolení představenstva to bude lepší?
>
>
>
>-Správa a administrativa, Tabulka by nebyla, s čím a proč a za kolik se
počítá?
>
>Plně chápu, ale slepý rozpočet neschvaluji, vy snad dáváte zaměstnancům
peníze aby se TO koupilo? Kdo? Co TO?
>
>-Samospráva - orgány, Stejné jak o odrážku víš....
>
>-Služby členům - jaké? zase ta tabulka! Co nám bude komora službyt, budu
mít možnost si půjčit pentagon, nebo přijet zpracovat si ve speciálním programu
data? Nn, dostanu letáky, chlebíček na sněmu, třeba certifikát.. a pod jméno si
doplním člen ČKZ? nebo člen České komory zeměměřičů? (Budu muset vymyslet
hlášku na babičky z vajíčkami v čem mi to pomáhá, "...hřeje u srdce Teta,
hřeje u srdce.")
>
>-Informační systém, rejstřík AZI - Ano ano, přehled o členech a jeho výše
příspěvku je potřeba znát, vědět jak se školil jaké měl chování zda to nebude
mít vliv na funkci, také mít přehled co kdy kde potvrdil...
>
>Jsem vzdělaný, umím počítat do pěti, jíst příborem a občas se vyznám v
mapě. Chápu, že databáze AZI být musí, a i přehled jak často se školím, ale
nechápu proč bych měl mít knihu ověření někde online? Kdo to vymyslel? Ne
"se navrhlo a přijalo"! Konkrétní osoba. Někdo to musel přeci pronést
jako první (a ovce to odkývali..), a měl by to dokázat obhájit, všem nám říci
výhody a přínosy. Kdo z jiných profesí toto má? Za mě, by měl být roční
formulář, (online?) kde vyplním nějakou tabulku, počet ověření, počet stejnopisů,
počet kopií..., kdy obědvám, kde nejvíce pracuji, od kolika do kolika, kolik
jsem koupil papíru, jaká byla investice do rozvoje, kde jsem se školil,.. A tu
založit ke zmiňované kartě AZI. ..však to pořekadlo znáte, Dej bl..... funkci
vymyslí lejstro. A kolik to bude stát a co to nám 1983 členům přinese?
>
>-Rezerva,
>
>toto je snad jediné co trošku chápu a plně respektuji, na zadní vrátka se
myslet musí.
>
>
>
>Autorizovat online, už jsem se o tomto zmínil, za mě by mělo toto zůstat po
staru, Každý AZI má povinnost vécti a na vyzvání předložit registr ověření
(autorizování). Pokud ČKZ dostane podnět o nesrovnalosti, má přeci AZI
povinnost předložit a popř. před stavovským soudem se obhájit, a následně
přijmout trest - pochvalu. Možná zase až čas ukáže zda je toto třeba, či ne.
>
>
>
>Budu kontrolován a kárán, asi beze slov, když občas vidím výtvory a
výsledky konkurence... (jdu blejt velebnosti..)
>
>
>
>Dostávat letáky, jaké o čem, propagace oboru? Novinek? Směřování? Nejsem si
jistý a tápu v tomto. Po 30letech praxe, kdy jsem začínal bohudík již s totální
stanicí s registrací a ACADem v.8 a černobílým 14´ monitorem, kdy jsme museli
pracně přepočítávat a různě dostávat do softwaru data a tisknout a vymýšlet a,
ani si už nevzpomenu na všechny trable, které jsme museli vyřešit. Dneska na to
vzpomínám. A se učil, se učil, se učil...
>
>
>
>Pojištění, hmmm, na co? Co bude pojistka plnit? Že by razítko obráceně?
nebo otisk hrnku na papíře?
>
>Asi jsem přehlédl, pak se omlouvám, že nečtu všechny příspěvky, ale
odstěhoval jsem se do Humpolce, pardon pracuji jako ďas.
>
>
>
>a další a další a další, A co ještě má komora v plánu? Jsme zase u tabulky
vizí, nápadů, námětů, možná mě mile překvapí kandidát do vedení, který bude mít
prostor a TABULKU co vše by chtěl za svoji dobu v představenstvu dokázat.
>
>
>
>A další a další... nevím co ještě budu muset plusovat-mínusovat, zkuste si
to!
>
>
>
>Nakonec pár názorů nejen na členský příspěvek..
>
>aktivní AZI - budou platit, protože razítkují
>
>neaktivní AZI - budou platit snížený poplatek, PROČ?
>
>úředníci - zase výjimka, kontrolovat (za ČUZK) nás budou
"uklízečky" (promiňte, doplňte si samy) s pověřením? Ba naopak ČUZK
by měl mít zájem na tom aby měl na každém minimálně KÚ AZIho -ka. Jak pak máte
jednat na úrovni když nemáte protistranu.
>
>
>
>Jestliže, každý UOZI (AZI) musí být členem, pak musí i platit! Všichni
stejně. (nebo někdo je si rovnější). To, že mám razítko, tak můžu razítkovat.
To, že razítko mám a nerazítkuji je můj problém. Že je razítko podmíněno
členstvím, je jiná věc a námět k jiné diskuzi, taky jste se museli rozhodnout
mezi černovláskou a blondýnou, výsledek je na Vás.
>
>Jak to bude s členem s pozastaveným razítkem? (...pepiku, jsem sousedovi
vytyčil garáž a udělal dokumentaci, bouchni tam štempl, stejně to má jen do
dokumentace ke stavbě, která se nikde neukazuje....) a jsme u toho, že?
>
>Ano, ano, CUZK vidí jak je kdo aktivní sice jen písm.a) a v jakém věku,
znám případy kdy je i tisíce ověření a i případ jednoho-dvou ročně.
>
>To že kdosi získal štempl hned co jsme pohřbili Marii Terezii a mezi tím se
několikráte změnila legislativa a na druhé straně tu je mladý schopný inženýr
co se bojí ke komisi, to je na pováženou a zamyšlení. Není to tak dlouho co
běžně polovina uchazečů neprošla sítem. Každý co začínal v praxi, běhal v
křoví, v dešti, v blátě a pak přišel ke zkouškám a proti v komisi seděli lidé
kteří ani stativ v ruce nenesli, to také není vizitka.
>
>Měl jsem dojem, že se vznikem komory budu obeslán, s povídáním, zda chci vécti
v registru AZI a komoře a ponechat si razítko nebo zda z nějakého důvodu nebudu
mít o toto zájem. Ano, doporučené psaní by stálo jářku 300komenských?, email?
Když se do seznamu UOZI (AZI) podívám, kouknu na okres a okolí co znám, tak
snad všude jsou 2-3 razítka, které jsem nikdy nikde neviděl (Ano ta doba kdy
se, řekněme dávali za zásluhu..). Znám mnoho lidí, kteří jsou sběratelé funkcí
a razítek a různě jinde činorodých, výsledek? Bohužel.
>
>
>
>Datové schránky, kapitola sama pro sebe.
>
>Proč? Protože. Zase tu je to " se rozhodlo..."
>
>OSVČ, firmy, prostě podnikatelská sféra komunikuje na emailu. Rychlé,
zdarma, přístupné odkudkoli. Pokud mám přes 25 let email, stále stejný, stále
stejný, stále stejný, tak na něm komunikuji a považuji doručené za doručené a k
řešení a vyřízení. Pokud na něm nekomunikuji, pak jaká je pravděpodobnost, že
budu komunikovat na DS? Co takový letitý inženýr který má tlačítkový tlf,
notýsek a tužku z Ikei a je rád že ovládá čip od vchodových dveří, ale razítko
nezastavilo už několik let. Jediné, stále opakované je v "...v datové
schránce je považováno za doručené...". Jediný argument, smutné, smutné,
smutné.
>
>Navíc to bude zatěžovat nesmyslně rozpočet. Nebo DS ČKZ bude zdarma?
>
>
>
>Co bude se středoškoláky vykonávající činnost geodetickou samostatně
výdělečně činnou? Ti budou dále bez kontroly? bez restrikcí? S cenami
nekorespondující s realitou?
>
>
>
>
>
>
>
>Za mě
>
>- AZI i na katastrálních úřadech
>
>- Datové schránky NE
>
>- metadata k DTM
>
>- středoškoláci
>
>- nadále posílat potvrzené GP na email
>
>- vyvěšen přehled (odkaz) všech legislativ
>
>- odkazy na jednotlivé správce sítí
>
>- ... si můžete doplnit...
>
>
>
>
>
>až dočtete až sem, spočítejte jářku plusy. Mínusy taky. V lepší zítřky jsem
doufal, a budu doufat že těch pár mínusů mi komora vynásobí -1.
>
>
>
>Mnoho úspěchů novému členu naší malé části vzdělané populace.
>
>
>
>PS. Jak se budeme zdravit? Zdar AZI? (příteli, lovu zdar, čest práci....)
>
>
>
>krásný zbytek dne a víkendu a těším se až si s Vámi všemi podám ruku na
sněmu.
>
>
>
>JP
-- ----------------------------------------------------------------------- Doc. Ing. Václav Čada, CSc. katedra geomatiky www.kgm.zcu.cz/vcada Fakulta aplikovaných věd E-mail:cada AT kgm.zcu.cz Zapadoceska univerzita Tel: +420-377639200 Univerzitni 8 +420 377639205 306 14 Plzeň -----------------------------------------------------------------------
____________________________________________________
https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
|