katastr AT fsv.cvut.cz
Předmět: Katastr nemovitosti a DTM
List archive
- From: Linda Poustková <lin.p AT centrum.cz>
- To: <katastr AT fsv.cvut.cz>
- Subject: RE: [Katastr] DS
- Date: Thu, 07 Dec 2023 09:10:24 +0100
- Authentication-results: mailin-opendkim; dkim=pass (1024-bit key; secure) header.d=centrum.cz header.i= AT centrum.cz header.a=rsa-sha256 header.s=mail header.b=QIA1fw/g; dkim-atps=neutral
- Ironport-data: A9a23:cfJRAqLh2bS1URrjFE+RcpclxSXFcZb7ZxGr2PjKsXjdYENS1jIPn WdKWj2EbPqJNzGkf4p0Pdy/9U1SupfQydZgTQsd+CA2RRqmiyZk6fd1jKvUF3nPRiEWZBs/t 63yUvGZcIZuCCa0Si6FatDJtWN72byDWo3yAevFPjEZbQJ/QU/Nszo68wICqtAu2YTR7z+l4 4uo+JSFYAD9glaYD0pNg069gEo35JwehxtA1rAOTagjlEPTkXATEKUeKcmZR5cvatQ88kaSH o4v/Znhlo/r105F5uCNzt4XRnY3rov6ZmBivFINAvT/3UISzsAF+v1T2PI0MS+7gtgS9jx74 I0lWZeYEW/FMkBQ8Qi0vtYx/yxWZMV7FLH7zXeXr5Gx0V/vVkPX4/BuHEh1GoMF3LpuDjQbn RAYAGhlghGriOez2vfnDOJhgNg5McytN5F3VnNIkW+fV6t7B8qZHOOQvYIwMDQY36iiGd7aZ sxfcRJkYRLceQBKfFwFYH47tLv03CCmI2UEwL6TjaUc0WPJ9Bwq64jGK4LpIdGmGMFWkVnN8 woq+Ey8WHn2Lue3yjOZ+2mwnMfBhj29U5wPCPuz5JZXbEa7yWkWElhKE1C2p+Wjl0v4UMA3x 1EoxxfCZJMarCSDJuQRlTXh+CbY1vLAc7K8y9EH1Tw=
- Ironport-hdrordr: A9a23:LK+Sk6FwUgEw5qSqpLqE4seALOsnbusQ8zAXPiFKOHtom6Oj+v xG8M526fawslYssRIb6LW90de7MBfhHPdOiOF7V4tKHjOGhILCFu5fBOXZrQEJzUbFh4xgPN xbAstDNOE=
- Ironport-phdr: A9a23:EnVjJxMj3es6k7NOhbYl6nZgChdPi9zP1u491JMrhvp0f7i5+Ny6Z QqDv6Ur1Q+QFtyCt7ptsKn/jePJYS863d65qncMcZhBBVcuqP49uEgeOvODElDxN/XwbiY3T 4xoXV5h+GynYwAOQJ6tL1LdrWev4jEMBx7xKRR6JvjvGo7Vks+7y/2+94fcbglWhzexe65+I RaroQneq8UanIRvIbstxxXUpXdFZ+tZyWR0KFyJmBry+tm+94N5/SRKvPIh+c9AUaHkcKk9U LdVEjcoPX0r6cPyrRXMQheB6XUaUmUNjxpHGBPF4w3gXpfwqST1qOxw0zSHMMLsTLA0XTOi7 7p3SBLtlSwKOSI1/H3Rh8dtiq9QvRCvqAFlw4PMbo+bNOdwcL3TfdwYX2ROUcVfWDBaD4O5c 4cCAfAMMfpEo4T/oVYFsBuwBROrBOPq0jJGgH723asn3Os7DArIxgsgH88VsHTIr9X1M7kSV uKox6TPyTXDbvVW1S3l6IXTbh8uv/eMXa5qccrMzEkjDR/Kj1SJpIHjIjia2fgDvXKB4Op8S eKglXQnqwdprzWg2MsihZTEi4MXx17L8Sh13Jo4K9O6RUN0fdKpDJteui+YOoZrXM4vQ29lt ikkx7AJuZO1cjUGxpsnyRDRa/GKdZWD7BzkVOaUOzh4hXRldaqliBmv70igze78WdOo0FZMr ypKj8fDtnYM1xzQ8MSIVvp88l+/1jaXzQDc8P9EIUcumaXHKp8t2qI/locSsETABCP5hET3g LeXd0o45+ik8fjoY7T+qpCAKY90lx3+Pr4ylc2+B+kzLwsAX3CD9Omz1bDv51P1TbVKg/Esj KXVrpLXKd4FqqKlAwJZyoUu5hWlAzu7zNgUgGMLIVxLdR6dkoTkOFHDLfblBvqhh1SsjSxrx +zYMb37H5vNL3nCn6n5cLph7UNX1RA9wspF551OD7EMOPfzWkjsu9PGFhI5KAm0w/r/CNV6y 4MeRXqDAq+HP6PWtl+F/u0vI+yJZI8PoTrwJOIp6OLwgn8/hV8dZ7Sp3Z4NZH+kH/VqO0SZY XzyjdcdCWoHsQszQPb0hFCCUTNffWi+U7w+6z0hFo6qEYfOSpiogLOb3Se7GpNWZnpBClCJC Xroc4SEW/EWZCKKOcJujiILVb69S487yBGusRX2xKZmL+bM/C0Xrors1MJp6O3LiREy6Tt0A tyA322VVWF7gnsIRyMq3KB4uUF9yU2M0bRijPxDCdxT/ehEUgkhNZ7C1eB1F87yWh/dftuTV FmnQ4buPTZkGtE439YVf1xVFc68yBvdwjbsCK1DxJKRA5lh1qPa03G5H8Fg0GrF07eoxw0iQ 80JLUWti6hj7RXWQYXbxRbK3522fLgRiXaevFyIynCD6RkwbQ==
jeste reakce....
treba by stacilo dojit na stavebni urad zkontrolovat, kolik zkolaudovanych RD ma dolozenou dokumentaci o vytyceni stavby odborne zpusobilou osobou....
dela to nekdo???
Ne!!! A bude to tedy komora delat??
Hezky den,
Linda Poustkova
______________________________________________________________
> Od: "Ivan Tureček" <ivan.turecek AT tkpgeo.cz>
> Komu: katastr AT fsv.cvut.cz
> Datum: 07.12.2023 08:48
> Předmět: RE: [Katastr] DS
>
Dobrý den,
dovolím si krátce reagovat. Předpokládám, že to kolega Šafář neměl v úmyslu (s ohledem na množství ironie v jeho příspěvku), přesto si troufnu tvrdit, že trefil hřebíček na hlavičku. Pokud nedokážeme svým zákazníkům vysvětlit, že vyhotovení geometrického plánu není jen čára na papíře, ale že je to základní kámen pro budoucí právní jistotu vlastnictví pozemku, pak se těžko zbavíme nálepky „nutného zla“. Službu právníka při koupi nemovitosti si také neobjednáváte podle ceny, ale tak, abyste měl maximální možnou právní jistotu, že nepřijdete o vše. Stavební firmu si také nevybíráte podle ceny, ale tak, abyste měl důvěru, že Vám stavba bude v budoucnu bezproblémově sloužit. A i toho programátora, který pracuje například na aplikaci pro elektronické bankovnictví si jeho zadavatel velmi důsledně prověřil a nevybíral si ho podle ceny.
Jako obor jsme se vlastní vinou dostali do situace, kdy nás hodně zákazníků vnímá jako služebníky. V katastru je rozhodující cena a ne odborné zpracování, v inženýře pak platící zákazník rovnou určuje, jak výsledek zeměměřické činnosti ověřený AZI bude vypadat. Tohle je třeba změnit, nebo se o to alespoň musíme pokusit, pokud nechceme dopadnout tak smutně, jak níže popisuje pan Šafář. A já věřím, že tohle bude jedním z hlavních úkolů nové komory. Možná se pletu a čas ukáže, že nám stejně nebylo pomoci, ale nechci jen nečině stát a přihlížet trpkému konci…
Ivan Tureček
From: katastr-request AT fsv.cvut.cz <katastr-request AT fsv.cvut.cz> On Behalf Of Jan Šafář
Sent: Thursday, December 7, 2023 1:28 AM
To: katastr AT fsv.cvut.cz
Subject: Re: [Katastr] DS
Dobrý den,
ano, geometrický plán neprodáme více lidem. To, co prodáváme opakovaně, je schopnost vyrábět ho odborně, správně a efektivně - tuto schopnost laici nemají. Šlo mi ale o něco jiného - o užitečnost.
Jeden klient chystající se odprodat kus svého pozemku mi kdysi na otázku, zda od mne chce geometrický plán, odpověděl v kostce toto: "Já nechci geometrický plán. Já chci prodat kus svého pozemku sousedovi. Ten váš geometrický plán chce katastrální úřad, bez něj není schopen udělat jednu čáru v katastrální mapě. Dobře jste si to vy geodeti zařídili, že je to tak složité veledílo, že z toho ani nikdo jiný nemůže udělat ověřenou kopii! Přišel jsem, abyste mi nabídl menší cenu, než vaše konkurence - nic jiného mě nezajímá."
Za GP nám lidé platí, protože musí - jinak by nedosáhli svého cíle. Do ceny GP a dalších služeb, jejichž výsledky podléhají ověření, nově promítneme i náklady na naší Komoru, které tak ve finále zaplatí naši zákazníci. Aby z jejich pohledu byla Komora užitečná, měla by se tedy v budoucnu v prvé řadě zasadit o snížení cen ověřovaných výsledků, které jsou "povinné" a dělají se hlavně "pro úřad" - typicky geometrické plány, dokumentace o vytyčení hranice, GDSPS, podklady pro vedení DTM. To se dá udělat například snížením kvalitativních požadavků, odbornými školeními zvyšujícími konkurenceschopnost, nebo třeba prosazením širšího zařazení technologií, které z procesu měření a zpracování do značné míry vyřadí lidský faktor (mobilní mapovací systémy, UAV atd.). Širokou propagací oboru, osvětou a vzděláváním by mohla Komora pomoci v tom, že by si laici dokázali všechny práce nepodléhající ověření udělat sami - zaměřit a nakreslit si výkresy budovy, spočítat plochy bytů do Prohlášení vlastníka, vytyčit si drobné stavby, nivelovat terénní úpravy ... je to hezká chytrá práce a prestiži geodézie by to moc pomohlo. A třeba by to lidi bavilo tak, že by to chtěli studovat a autorizovaných geodetů by pak bylo mnohem víc, čímž by se ve finále snížily i ty členské příspěvky, takže bychom byli vlastně všichni spokojení.
Nebo snad zákonem ustanovená ČKZ nechce být prospěšná všem? To by byla škoda! Jak tak nad tím ale uvažuji, jsem upřímně rád, že jako AZI umím alespoň trochu programovat.
Jan Šafář
Dne 5. 12. 2023 v 19:21 Ingeo Brno napsal(a):
Proto mají peníze, proto mají prestiž a proto jejich aplikacím důvěřujeme; ne proto, že na to mají Komoru ...
Až vytvoříte geometrický plán (dokumentaci stavby, atd.) a prodáte ho ne jedinci, ale miliardě lidí, budete mít taky jiné peníze, ...
S přáním pěkného dneRadek SmutnýDne 05.12.2023 v 9:25 Geodet1 napsal(a):
Skvěle popsáno - včetně poslední výstižné věty.
Díky.
Hezký den
V.Hrubý
From: katastr-request AT fsv.cvut.cz [mailto:katastr-request AT fsv.cvut.cz] On Behalf Of Jan Šafář
Sent: Tuesday, December 05, 2023 3:16 AM
To: katastr AT fsv.cvut.cz
Subject: Re: [Katastr] DS
Dobrý den,
s těmi datovými schránkami (DS) to není úplně jednoduché, ale není to zase tak hrozné:
Systému DS svým přihlášením sdělujete dvě věci: 1) kdo jste a 2) jakou roli zastáváte při odesílání zpráv. Je to jako když si jdete koupit auto: Obchodníkovi také nesdělíte jen to, jak se jmenujete, ale zda si auto kupujete na firmu (tedy jste tam v roli jednatele), nebo na sebe jako na fyzickou osobu (tedy jste tam v roli FO). Pokud máte více rolí, potom máte více DS - pokud budete jednatelem 20 firem, tak jich prostě budete mít minimálně 20. Pokud si chcete s úřadem vyřídit osobní věc jako FO a odešlete si žádost z DS firmy XY, kam se hlásíte jako její jednatel, tak to je špatně - úřad by Vás měl identifikovat jako firmu XY zastoupenou jednatelem a vyzvat Vás k doplnění podání doložením zplnomocnění firmy XY jednat za Váz jako za FO - to totiž firma, byť by Vám celá patřila, automaticky dělat nemůže. Jednoduchým řešením je zřídit si DS na fyzickou osobu - zbavit se DS zřízené na FO ale není vůbec jednoduché, doporučuji to proto dobře zvážit.
S tím obesíláním je to trochu jiné. Představme si, že je potřeba vlastníkovi pozemku (FO Jan Novák) doručit pozvánku k vytyčení. Jan Novák má ale jen DS jako OSVČ, nikoliv jako FO (že je to skutečně ten Jan Novák, o kterého Vám jde a ne někdo jiný, se dá zjistit). Můžete doručit pozvánku Janu Novákovi do jeho DS podnikající osoby? Ano, můžete. Tím, že pozvánku doručíte to této DS, prokazatelně dostanete pozvánku do sféry vlivu Jana Nováka a je úplně jedno, jakou má tento člověk roli, když se do schránky hlásí. Podstatné je, že je to ON a ne nikdo jiný.
S aplikacemi třetích stran pro využívání DS bych byl opatrný. Heslo do DS nemáte nikomu sdělovat - tím, že se do DS hlásíte pomocí nějaké aplikace, dáváte prostor autorovi aplikace k chybě nebo k teoretické možnosti zneužití Vašich přístupových údajů. Doporučuji proto volit aplikace důvěryhodných vydavatelů (jako je třeba CZ.NIC v případě Datovky). I oni mají ale na stránkách jasné varování: "Použití této aplikace je pouze na vlastní nebezpečí a sdružení CZ.NIC v žádném případě neodpovídá za žádné způsobené škody. Sdružení CZ.NIC není provozovatelem systému ISDS." Je dobré o tom vědět.
Dnešní moderní digitální svět je postavený na důvěře, že to, co "děláme na počítači", máme pod kontrolou a funguje to správně. Skutečnost je taková, že když čtete tento text, počítač nebo mobil, na který právě koukáte, dělá tunu věcí, o kterých nemáme nikdo sebemenší tušení a za které mohou tisíce anonymních programátorů. Ti také naprogramovali aplikaci na volby do orgánů ČKZ a další miliony užitečných věcí, které v drtivé většině dobře fungují a lze se na ně spolehnout. Proto mají peníze, proto mají prestiž a proto jejich aplikacím důvěřujeme; ne proto, že na to mají Komoru ...
Jan Šafář
Dne 4. 12. 2023 v 12:42 machan.antonin AT gmail.com napsal(a):
Dobrý den, tak to je ještě větší patálie s těmi datovkami, než jsem myslel. Po přečtení článku od paní Jindřichové musím důsledně rozlišovat, z jaké schránky, komu co posílám.
Mám tedy širší dotazy k zamyšlení:
- Když jsem živnostník a zároveň ÚOZI, tedy zhotovitel i ověřovatel, je jedno, odkud to odešlu? Když jsem jen podnikatel, tak pošlu přes PFO a jiný ÚOZI ověří.
- Obesílám souseda, např.dle oblíbeného §81 odst.3 kat.vyhl. nebo pozvánku k vytyčení, a zjistím, že má datovou schránku, jenže není FO ale PFO, čistě teoreticky je velká šance, že je drobný živnostník a má svoji provozovnu v místě bydliště, pak tedy můžu jej obeslat? Když si ji vyzvedne, má se za to, že je to ok, problém nastává, když si ji nevyzvedne. A co teprve, kdyby měl další sídlo (a jiné IČO), to bych jej pak asi neměl obesílat datovkou vůbec, že? Alespoň mi to z toho článku tak vyplývá. Takže posílat raději zase postaru fyzickou poštou? Předpokládám, že to je zatím jedno, dokud se neobjeví nějaké stanovisko, které to sjednotí. Nebo si někdo nebude stěžovat, že nebyl obeslán řádně…
Mimo to mi tedy vadí na DS to, že zprávy postupně mizí, pokud si je neuložím nebo nezaplatím šílený každoroční poplatek za uchování několika zpráv. Když těch schránek budu mít víc, tak musím mít i v každé schránce dobitý kredit na odesílání placených zpráv, případně si platit úložišť víc.
Zatím jdu cestou přes aplikaci Datovka Beta 2.0 od cz.nic, jak psal pan Pečonka, tam jsou všechny zprávy pohromadě a dají se i archivovat.
Myslím si, že co bylo pro datovku na začátku přínosem, se stane přítěží, a věřte, že brzy budeme za všechny zprávy i provoz platit my uživatelé.
Od roku 2014 jsme byli nuceni platit za el.podpis, každé ověření čas.razítkem, s tím související nákup placeného software, aktualizace geodetických programů se stala pravidelnou nutností, protože se neustále zvyšuje komplexnost ISKN, nyní token USB klíč…
Nepláču, jen konstatuji 😊
A.M.
From: katastr-request AT fsv.cvut.cz <katastr-request AT fsv.cvut.cz> On Behalf Of Václav Čada
Sent: Monday, December 4, 2023 11:14 AM
To: katastr AT fsv.cvut.cz
Subject: Re: [Katastr] Komora
Dobrý den,
v konferenci otevřená problematika DS je i pro mě tématem poté, co jsem v únoru obdržel zřízenou již třetí DS, a protože takto si elektronizaci veřejné správy (VS) skutečně nepředstavuji, dovolil jsem se obrátit na hotline datových schránek s žádostí o radu, jak sloučit přidělené datové schránky tak, abych mohl udržovat pouze datovou schránku jedinou. Bylo mi sděleno, že nemají kompetenci toto udělat, a že k takovémuto konání by potřebovali "pokyny shora"😉.
Naivně jsem se domníval, že DS by měly především sloužit uživatelům (podnikajícím fyzickým osobám a dalším v zákoně č. 300/2008 Sb. vyjmenovaným profesím), a že vícečetné datové schránky z hlediska správy např. České pošty jsou kontraproduktivní. Proto jsem vznesl dotaz na pana ředitele odbor eGovernmentu MVČR, koho oslovit s touto žádostí, pakliže MVČR není hodnoceno za počet zřízených DS🙂. Až po opakovaných urgencích jsem od jednoho pana Mgr. (jméno neuvádím, abych mu snad "nezavařil" zveřejněním soukromé korespondence) obdržel tuto radu:
Dobrý den,
datová schránka podnikající fyzické osoby - profesní je zřizována na základě dalšího podnikatelského oprávnění (zákonem vyjmenované profese dle novelizovaného znění § 4 odst. 3 zákona č. 300/2008 Sb., které zřizuje datová schránka), která je na dané IČO v registru osob vedle agendy soudního znalce zapsaná (např. pro zeměměřického inženýra).
Pravidlo pro zřizování datových schránek v § 4 odst. 2 zákona č. 300/2008 Sb. se vztahuje na každou zde taxativně vymezenou skupinu, kterým je schránka zřízena ze zákona, zvlášť ,nikoli však tak, že všechny entity budou mít dohromady jednu datovou schránku slučující jednotlivé profese a neprofesní schránku zřizovanou pro podnikající osoby. Souběžně lze tedy vlastnit datové schránky více typů, tzn. kolik máte zákonem vyjmenovaných a na sebe zaregistrovaných profesí, a dalších podnikatelských agend, které nejsou zákonem vyjmenovány - např. živností (týká se pak zřízení datové schránky podnikající fyzické osoby neprofesní). Dále pak můžete disponovat jako občan datovou schránku fyzické osoby zřizovanou na žádost, a mít zřízen přístup do datové schránky právnické osoby, pokud jste statutárním orgánem v právnické osobě. Zákon č. 300/2008 tedy rozlišuje různé typy subjektů, dle role v níž vystupujete, aniž by se jednalo o duplicitně zřizované schránky, které není možné zákonem ani sloučit. Všechny své datové schránky si lze nicméně např. připojit do Portálu občana, kde k nim bude jednoduchý přístup na jednom místě. Stejně tak lze do datové schránky snadno přistupovat z mobilního zařízení po instalaci aplikace Mobilní klíč eGovernmentu, ke které si uvedené schránky lze připojit. Rovněž identitou občana (např. prostřednictvím elektronického bankovnictví, tj. bankovní identitou) lze do všech datových schránek přistupovat jedním identitním prostředkem. Vhodné je rovněž nastavení notifikace příchozích zpráv u všech schránek na jeden e-mail či telefon, abyste měl kontrolu nad obsahem schránek a nemusel se do nich neustále přihlašovat (pouze tehdy, když bude dodána nová zpráva).
Děkujeme za pochopení.
Pominu-li skutečnost, že nechci být manipulován jakýmkoli Mgr. do pozice "my (stát?)" jsme vám vytvořily naprosto geniální prostředí a nechápeme, proč toto ještě nevyužíváte, že během roku se vedle MVČR vytvořila ještě DIA pod MMR mimo jiné s kompetencemi pro DS, že Česká pošta pro poslední vlnu DS požadovala 0,5 miliardy ze státního rozpočtu, tak ze znění § 4 zákona č. 300/2008 Sb., (viz níže) snad přece neplyne zřizovat samostatnou datovou schránku VŠEM vyjmenovaným fyzickým osobám SAMOSTATNĚ. Nebo se mýlím?
§ 4 Datová schránka podnikající fyzické osoby
(1) Datovou schránku podnikající fyzické osobě, advokátu, statutárnímu auditorovi, daňovému poradci, insolvenčnímu správci, znalci, soudnímu tlumočníku a soudnímu překladateli zřídí ministerstvo bezplatně a bezodkladně poté, co obdrží informaci o jejich zapsání do zákonem stanovené evidence nebo rejstříku.
(2) Podnikající fyzická osoba, advokát, statutární auditor, daňový poradce, insolvenční správce, znalec, soudní tlumočník a soudní překladatel mají nárok na zřízení jedné datové schránky podnikající fyzické osoby, advokáta, statutárního auditora, daňového poradce, insolvenčního správce, znalce, soudního tlumočníka a soudního překladatele.
(3) Datovou schránku podnikající fyzické osoby zřídí ministerstvo bezplatně advokátu, statutárnímu auditorovi, daňovému poradci, insolvenčnímu správci, znalci, soudnímu tlumočníkovi a soudnímu překladateli bezodkladně poté, co obdrží informaci o jejich zapsání do zákonem stanovené evidence. Ustanovení odstavce 2 se použije pro advokáty, statutární auditory, daňové poradce, insolvenční správce, znalce, soudní tlumočníky a soudní překladatele obdobně.
Nemohlo by to být téma pro ČKZ jako nové instituce, pakliže to vadí i řadě z vás a nejsem v tom sám?🙂
Děkuji za Váš názor a přeji úspěšný den!
Václav Čada
Dne 04.12.2023 v 9:54 Vera.Jindrichova AT cuzk.cz napsal(a):
Dobrý den.
K dané problematice doporučuji přečíst např. články zde:
Doručování do datové schr��nky podnikající fyzick | epravo.cz
AZI bude dle mého názoru od 1.1.2024 vzhledem ke znění § 4 odst. 3 zákona č. 300/2008 Sb., ve stejném postavení jako např. advokát a bude mu zřízena tzv. „profesní“ DS (pokud by Vás tato problematika hodně zajímala, tak doporučuji vyhledávat články a judikaturu právě s klíčový slovy jako advokát (něco k tomu má i advokátní komora), insolvenční správce atd., kteří toto řešili již v minulosti)
Pro OVM, které mají povinnost doručovat do „správných“ DS, a právě rozlišovat typ DS, je to ohromně složitá problematika…
Hezký den.
Věra Jindřichová
From: katastr-request AT fsv.cvut.cz <katastr-request AT fsv.cvut.cz> On Behalf Of Linda Poustková
Sent: Monday, December 4, 2023 9:07 AM
To: katastr AT fsv.cvut.cz
Subject: RE: [Katastr] Komora
Dobry den,
....ano presne, ja uz jako podnikajici osoba jednu DS mam, (dalsi jako soukroma osoba....tak proc dalsi schranka.....??
Dekuji Linda Poustkova
______________________________________________________________
> Od: "Ing. Arnošt Prášek" <atpk AT seznam.cz>
> Komu: katastr AT fsv.cvut.cz
> Datum: 03.12.2023 13:24
> Předmět: RE: [Katastr] Komora
>" ... a není nová datová schránka zřízená pro budoucí AZI málo, Antone Pavloviči ?"
Proč nezřídit datové schránky budoucím AZI pro každé písmeno oprávění ?
Prášek
---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Pěčonka <peconka AT hdgeo.cz>
Komu: katastr AT fsv.cvut.cz <katastr AT fsv.cvut.cz>
Datum: 3. 12. 2023 12:16:24
Předmět: RE: [Katastr] KomoraDobrý den,
Také mám bohužel několik DS, celkem 4 – dvě firmy, poté podnikající OSVČ a jedna soukromá, přibude mi ta AZI. Čert aby se v tom vyznal, ale zase to je pěkně roztříděné. Jenom je trochu problém, protože úřady občas pletou DS a posílají to různě, což by neměly.
Proč však píšu. Jistě máte někdo nějaké aplikace spojené s DS v PC i v mobilu. Já používám tu zdarma „Datovka.cz“ od CZ.NIC Je to velmi pohodlné, nemusíte se přihlašovat na webové rozhraní a vlastně vše je možno udělat z této aplikace a máte tam všechny stránky pohromadě.
Ať se daří.
Jan Pěčonka
From: katastr-request AT fsv.cvut.cz <katastr-request AT fsv.cvut.cz> On Behalf Of Jan Tošner
Sent: Saturday, December 2, 2023 3:16 PM
To: katastr AT fsv.cvut.cz
Subject: RE: [Katastr] Komora
Vážení kolegové.
Neklesejte na mysli. Já si kdysi zřídil datovou schránku jako fyzická osoba. Následně mi byla zřízena další, tentokrát pro podnikající fyzickou osobu. Aby toho nebylo dost, třetí datová schránka, kterou mám na krku, je pro společenství vlastníků bytových jednotek. A teď tohle. Jsem rád, že mi díky datové schránce (nevím teď honem které) ubylo administrativy.
Hezký den.
Jan Tošner
From: katastr-request AT fsv.cvut.cz <katastr-request AT fsv.cvut.cz> On Behalf Of Jan Pěčonka
Sent: Friday, December 1, 2023 10:54 PM
To: katastr AT fsv.cvut.cz
Subject: RE: [Katastr] Komora
Dobrý den,
Ano bohužel budeme mít další DS i v případě, že již nějakou jako PFO (podnikající fyzická osoba) máme. Popsáno to je např. na stránkách ČÚZK ODKAZ, dole v textu. Také to považuju za byrokratický fundamentalismus.
Jan Pěčonka
From: katastr-request AT fsv.cvut.cz <katastr-request AT fsv.cvut.cz> On Behalf Of Martin Kmínek
Sent: Friday, December 1, 2023 9:02 PM
To: katastr AT fsv.cvut.cz
Subject: RE: [Katastr] Komora
Dobrý večer,
mé reakce barevně mezi odstavci ...
>
> Neuběhly ani 2 měsíce a zákonem byla zřízena komora – za odměnu dostaneme jako ÚOZI další schránku. A to už smysl opravdu nedává – stačilo v zákoně ošetřit výjimku, že kdo schránku má, už nedostane novou. Ale proč by se někdo namáhal, aby zákony dávaly smysl, že? Znám lidi, co mají schránky 3, 4 …
A bude opravdu zřízena nová pokud DS PFO již mám? Já v těch informacích jasno nemám. Máte-i někdo nějaký odkaz na články v médiích, moc bych prosil o jejich postnutí.
ČKAIT na to měli nějaký seminář, ale nevím zda existuje veřejně dostupný záznam.
>
> Nicméně musím přiznat, že schránka se mi líbí a využívám ji pravidelně k obeslání sousedů k vytyčení. Není ale pravda, že to do státní správy nic nestojí – ANO obce, ÚZSVM, SPÚ, úřady, soudy aj. ale třeba takové Povodí Moravy aj. už se platí 10kč. Nevím, jak máte nastavenou schránku Vy, ale já mám systém předplaceného kreditu – platím jen za zprávy, které odešlu a nejsem nijak penalizován, a ANO je to mnohem levnější a fiktivně doručeno, jakmile si schránku dotyčný otevře, jinak je tam fixní lhůta.
Ano, souhlasím - psal jsem orgány veřejné moci (nikoliv státní správa) a ty jsou pro odesílatele bezplatné. A nejsou zdarma, neboť tyto zprávy provozovateli ISDS proplácí tuším ministerstvo vnitra (pokud je to jinak, dejte, prosím, někdo info)
Co se vyúčtování týče, chodí mi měsíční faktura.
>
> Co se elektronické evidence výsledků ZČ týká, pokud to má být povinné pro všechny, bude tam muset být ošetřený přístup – kdo, kdy a za jakým účelem tam vstoupil, aby se do databáze podíval, jinak by si tam správce mohl kdykoliv přijít a zkoumat defacto obchodní tajemství svých kolegů. Každému ÚOZI by pak mělo být umožněno dostat na vyžádání výpis, kdo si jeho kartu otvíral a proč. I na ČÚZK jsou uživatelům přiřazeny role a jen tak někdo ze zaměstnanců si nemůže něco zjišťovat nebo dělat statistiky – to smí jen osoby pověřené. Stejně tak se vlastník, pokud se zaregistruje a zaplatí, může podívat, kdo si o něm v katastru, co oficiálně zjišťoval o jeho majetku.
Je to už slušný databázový systém s dvěma tisíci uživatelů, řízení rolí, logování všech transakcí ... bude to stát peníze a zatím mne nikdo nepřesvědčil, že budou smysluplně vynaložené. Pokud bude ověření ZČ navázané na el.stavební deník a stavební řízení, jak jinde píše kolega Gallo, určitý smysl by to dávat mohlo, ale je tam POKUD a JAK. To, že "áčkaře a béčkaře" toto nemusí trápit a je jim to k ničemu, bych zatím ponechal stranou, neboť tak daleko v diskusi ještě nejsme.
>
> Musím konstatovat, že vše, co tu diskutujeme jsou oprávněné výhrady a obavy, protože všechny stanovy, řády i samotný rozpočet, je pro nás veřejně formulován velmi fádně, abychom se nebouřili předčasně. Což je ale velká chyba, transparentnost věcí společných, což komora bezesporu bude, je velké plus pro její důvěryhodnost a zejména pro důvěryhodnost jejího vedení.
>
>
>
> Určitě existují všechny zmíněné excelové tabulky, kde se počítá již s adresou, kde bude komora sídlit, z toho plyne nájem, počet personálu a jejich mzdové náklady, vybavení kanceláře, webovky, internet, elektřina, topení, voda, úklid a servis, zkoušky, porady, odměny, určitě je známa částka včetně úroku, jak velký byl úvěr od APG o kterém jsme četli v Newsletter, kolik stojí pronájem Clarionu… věřím že toto vše je již spočítáno, pokud to nechtějí tady veřejně prezentovat před nečleny komory, to by se dalo jistě pochopit, (ono se to k nim stejně dostane), ale jinak by se to dalo hromadně zaslat všem ÚOZI do jejich mailů nebo datovek, které uvedli v předregistraci ke sněmu…
Souhlasím! Těch informací je žalostně málo a přitom nevidím důvod k jejich nezveřejnění.
Martin Kmínek
______________________________________________________________
> Od: machan.antonin AT gmail.com
> Komu: katastr AT fsv.cvut.cz
> Datum: 01.12.2023 17:20
> Předmět: RE: [Katastr] Komora
>
>Dobrý večer, dočetl jsem také do konce a tuším, že pan Panzner měl na mysli to, že jako OSVČ nám byla zřízena ze zákona schránka všem na počátku roku 2023, a řekl bych, že zákonem tak bezohledně, že po 15dnech od doručení přihlašovacích údajů se schránka spustila i pokud jsme si ji ještě neaktivovali. Spoustě OSVČ to zkomplikovalo daňové přiznání – povinnost doručit na FÚ elektronicky v jejich formátu (něco jako vfk), PDF neakceptují. Ti méně zdatní byli odkázáni na daňového poradce, zkušenější si o tom něco vyhledali a přes portál daňové správy si tento soubor zhotovili, poslali a doufali, že to projde napoprvé.
>
>
>
>Neuběhly ani 2 měsíce a zákonem byla zřízena komora – za odměnu dostaneme jako ÚOZI další schránku. A to už smysl opravdu nedává – stačilo v zákoně ošetřit výjimku, že kdo schránku má, už nedostane novou. Ale proč by se někdo namáhal, aby zákony dávaly smysl, že? Znám lidi, co mají schránky 3, 4 …
>
>Nicméně musím přiznat, že schránka se mi líbí a využívám ji pravidelně k obeslání sousedů k vytyčení. Není ale pravda, že to do státní správy nic nestojí – ANO obce, ÚZSVM, SPÚ, úřady, soudy aj. ale třeba takové Povodí Moravy aj. už se platí 10kč. Nevím, jak máte nastavenou schránku Vy, ale já mám systém předplaceného kreditu – platím jen za zprávy, které odešlu a nejsem nijak penalizován, a ANO je to mnohem levnější a fiktivně doručeno, jakmile si schránku dotyčný otevře, jinak je tam fixní lhůta.
>
>
>
>Co se elektronické evidence výsledků ZČ týká, pokud to má být povinné pro všechny, bude tam muset být ošetřený přístup – kdo, kdy a za jakým účelem tam vstoupil, aby se do databáze podíval, jinak by si tam správce mohl kdykoliv přijít a zkoumat defacto obchodní tajemství svých kolegů. Každému ÚOZI by pak mělo být umožněno dostat na vyžádání výpis, kdo si jeho kartu otvíral a proč. I na ČÚZK jsou uživatelům přiřazeny role a jen tak někdo ze zaměstnanců si nemůže něco zjišťovat nebo dělat statistiky – to smí jen osoby pověřené. Stejně tak se vlastník, pokud se zaregistruje a zaplatí, může podívat, kdo si o něm v katastru, co oficiálně zjišťoval o jeho majetku.
>
>
>
>Musím konstatovat, že vše, co tu diskutujeme jsou oprávněné výhrady a obavy, protože všechny stanovy, řády i samotný rozpočet, je pro nás veřejně formulován velmi fádně, abychom se nebouřili předčasně. Což je ale velká chyba, transparentnost věcí společných, což komora bezesporu bude, je velké plus pro její důvěryhodnost a zejména pro důvěryhodnost jejího vedení.
>
>
>
>Určitě existují všechny zmíněné excelové tabulky, kde se počítá již s adresou, kde bude komora sídlit, z toho plyne nájem, počet personálu a jejich mzdové náklady, vybavení kanceláře, webovky, internet, elektřina, topení, voda, úklid a servis, zkoušky, porady, odměny, určitě je známa částka včetně úroku, jak velký byl úvěr od APG o kterém jsme četli v Newsletter, kolik stojí pronájem Clarionu… věřím že toto vše je již spočítáno, pokud to nechtějí tady veřejně prezentovat před nečleny komory, to by se dalo jistě pochopit, (ono se to k nim stejně dostane), ale jinak by se to dalo hromadně zaslat všem ÚOZI do jejich mailů nebo datovek, které uvedli v předregistraci ke sněmu…
>
>
>
>Dneska je den dlouhých mailů, ještě že je pátek…
>
>
>
>Hezký víkend všem a diskusi zdar.
>
>
>
>A.M.
>
>
>
>From: katastr-request AT fsv.cvut.cz <katastr-request AT fsv.cvut.cz> On Behalf Of Martin Kmínek
>Sent: Friday, December 1, 2023 3:12 PM
>To: katastr AT fsv.cvut.cz
>Subject: Re: [Katastr] Komora
>
>
>
>Pane kolego,
>
>dočetl jsem až na konec !
>
>Odpovím jen na ty datové schránky: To není nic, co by souviselo s komorou. Ty "se zavádí" bez ohledu na vznik komory a zavedly by se i bez ní - a ne jen my AZI, ale i všichni projektanti, architekti a já nevím kdo ještě všechno ... Jako ÚOZI byste ji měl zřízenou taky.
>
>Já ji mám zřízenou dobrovolně již řadu let - datová schránka fyzické osoby podnikající - a stále jsem rád, že jsem si jí založil. Pro Vás, natož pro komoru, to není žádný náklad. Zřízení je ze zákona a pro Vás bezplatné, vedení je bezplatné, příchozí zprávy jsou bezplatné, odchozí zprávy adresované orgánům veřejné moci jsou pro Vás bezplatné. Co platíte, to jsou odchozí zprávy ostatním příjemcům - firmy, lidé, apod. Ovšem co je výhodou takového odeslání je cena. Taková zpráva je považována za doporučený dopis (a asi i s dodejkou). Takže se i zde uplatní Vámi zmíněné "je považováno za doručené". A stojí to dnes 10,-Kč!
>Pokud mám k seznámení s vytyčením pozvat jen obce, tak klidně pošlu večer a hned v ten okamžik "je to považováno za doručené".
>
>Nevidím v DS nic tragického. Snad jedinou nevýhodou je minimální fakturovaná částka v měsíci, pokud je větší než nula Kč. Pokud je 0 - nepošlu žádnou datovou zprávu (dopis firmě) - pak ani nic nezaplatím. Pokud pošlu jen jednu takovou, bude mně stát 60,-Kč -> to je ta minimální fakturovaná částka.
>
>
>
>Ale znova opakuji, datové schránky s komorou nemají nic společného!
>
>
>
>Martin Kmínek
>
>
>
>Dne 01.12.2023 v 13:23 Jindrich Panzner napsal(a):
>
>Dobrý den,
>
>včera jsem se zase věnoval koníčku, a měl dost času u toho přemýšlet.
>
>Jsem naučený si při rozhodování dělat plus (+) a mínus (-). Nad komorou se nemůžu rozhodovat, prostě JE.
>
>Musím se k ní postavit optimisticky, co dělat. Čas až ukáže, ale chci-li koukat do budoucnosti, musím znát svoji historii.
>
>
>
>Vnímal jsem, že snaha několika jedinců komoru prosadit se táhne od 90-tých let. Je tu. Zda to je dobře či ne, ukáže čas.
>
>Celkem dlouho jsem přemýšlel, co mi komora přinese.
>
>Musím být členem,
>
>Budu:
>
>Jezdit na sněmy,
>
>Platit,
>
>Autorizovat online,
>
>Budu kontrolován a kárán,
>
>Dostávat letáky,
>
>Budu pojištěn,
>
>a další a další a další..... to vymyslí až zvolené vedení
>
>
>
>trošku se zamyslím:
>
>
>
>Jezdit na sněmy,
>
>11.12. se zúčastním a vyslechnu říkanky, jak je to pro obor přínosné, vize do budoucna, řečníci se pochválí, nebo někdo přednese konkrétní vizi? Zatím jediná vize je udělat online autorizaci (níže více). No měli by alespoň kandidáti. Několik desítek lidí bude hlučných a nesouhlasit s ničím, nakonec jsme Češi. Možná zvednu ruku pro nějakého člena (jestli mi jeho vize zaujme a bude mít koule ji prosadit). Dostanu chlebíček a vodu, večer zjistím, že jsem několik hodin nepracoval a práce stojí, objednatelé volají... Znáte to.
>
>Nechci nikoho nabádat, ale ještě jsem neviděl podrobný rozpočet. Co vše se bude muset koupit, co se bude platit. Neexistuje? Njn, ale co pak mám schvalovat? Zase je to o: se schválilo, se udělá, se navrhlo. KONKRETNĚ? Kdo navrhl, kdo udělá, kdo schválil.. A co odůvodnění?
>
>Otázka času, kdy sněmy budou jen v kanceláři-zasedačce ČKZ, možná online (jsme v 21 století) a účastnit se bude pár AZI. Nebo snad se nás bude účastnit 2000 AZIú (ků)?
>
>
>
>Platit,
>
>ano jinak by komora nemohla fungovat. Pravidelně, aby se mohlo diskutovat, prosazovat, udělat... (škoda, že jsem se líp neučil, nebo nevymyslel nějaký projekt kde by mi v lednu spadlo do klína pár milionů a musím běhat s pásmem a pentagonem, pardon GPSkou)
>
>Ano, zaplatím jak ta ovce a dostanu za to "Návrh rozpočtu". Slepý. Správa a administrativa, Samospráva.... Proč nejsou položky? Se neznají jednotlivé položky? Jednorázové - investice do vybavení, nákup kávovaru, varné konvice, stoly, židle, razítka, PC, software,..? Nebo se nechce?
>
>Provozní náklady - mzdy, odměny, diety, nájem,... Se taky nechce? Proč není tabulka, třeba v Excelu s položkami? Nikdo nic tady nezakládal, nemusel obracet korunu a přemýšlet co kdy a jak koupit a profinancovat?
>
>(..to se nám to žije Švejku, když nám lidi půjčujou (platí))
>
>Budu doufat, že po zvolení představenstva to bude lepší?
>
>
>
>-Správa a administrativa, Tabulka by nebyla, s čím a proč a za kolik se počítá?
>
>Plně chápu, ale slepý rozpočet neschvaluji, vy snad dáváte zaměstnancům peníze aby se TO koupilo? Kdo? Co TO?
>
>-Samospráva - orgány, Stejné jak o odrážku víš....
>
>-Služby členům - jaké? zase ta tabulka! Co nám bude komora službyt, budu mít možnost si půjčit pentagon, nebo přijet zpracovat si ve speciálním programu data? Nn, dostanu letáky, chlebíček na sněmu, třeba certifikát.. a pod jméno si doplním člen ČKZ? nebo člen České komory zeměměřičů? (Budu muset vymyslet hlášku na babičky z vajíčkami v čem mi to pomáhá, "...hřeje u srdce Teta, hřeje u srdce.")
>
>-Informační systém, rejstřík AZI - Ano ano, přehled o členech a jeho výše příspěvku je potřeba znát, vědět jak se školil jaké měl chování zda to nebude mít vliv na funkci, také mít přehled co kdy kde potvrdil...
>
>Jsem vzdělaný, umím počítat do pěti, jíst příborem a občas se vyznám v mapě. Chápu, že databáze AZI být musí, a i přehled jak často se školím, ale nechápu proč bych měl mít knihu ověření někde online? Kdo to vymyslel? Ne "se navrhlo a přijalo"! Konkrétní osoba. Někdo to musel přeci pronést jako první (a ovce to odkývali..), a měl by to dokázat obhájit, všem nám říci výhody a přínosy. Kdo z jiných profesí toto má? Za mě, by měl být roční formulář, (online?) kde vyplním nějakou tabulku, počet ověření, počet stejnopisů, počet kopií..., kdy obědvám, kde nejvíce pracuji, od kolika do kolika, kolik jsem koupil papíru, jaká byla investice do rozvoje, kde jsem se školil,.. A tu založit ke zmiňované kartě AZI. ..však to pořekadlo znáte, Dej bl..... funkci vymyslí lejstro. A kolik to bude stát a co to nám 1983 členům přinese?
>
>-Rezerva,
>
>toto je snad jediné co trošku chápu a plně respektuji, na zadní vrátka se myslet musí.
>
>
>
>Autorizovat online, už jsem se o tomto zmínil, za mě by mělo toto zůstat po staru, Každý AZI má povinnost vécti a na vyzvání předložit registr ověření (autorizování). Pokud ČKZ dostane podnět o nesrovnalosti, má přeci AZI povinnost předložit a popř. před stavovským soudem se obhájit, a následně přijmout trest - pochvalu. Možná zase až čas ukáže zda je toto třeba, či ne.
>
>
>
>Budu kontrolován a kárán, asi beze slov, když občas vidím výtvory a výsledky konkurence... (jdu blejt velebnosti..)
>
>
>
>Dostávat letáky, jaké o čem, propagace oboru? Novinek? Směřování? Nejsem si jistý a tápu v tomto. Po 30letech praxe, kdy jsem začínal bohudík již s totální stanicí s registrací a ACADem v.8 a černobílým 14´ monitorem, kdy jsme museli pracně přepočítávat a různě dostávat do softwaru data a tisknout a vymýšlet a, ani si už nevzpomenu na všechny trable, které jsme museli vyřešit. Dneska na to vzpomínám. A se učil, se učil, se učil...
>
>
>
>Pojištění, hmmm, na co? Co bude pojistka plnit? Že by razítko obráceně? nebo otisk hrnku na papíře?
>
>Asi jsem přehlédl, pak se omlouvám, že nečtu všechny příspěvky, ale odstěhoval jsem se do Humpolce, pardon pracuji jako ďas.
>
>
>
>a další a další a další, A co ještě má komora v plánu? Jsme zase u tabulky vizí, nápadů, námětů, možná mě mile překvapí kandidát do vedení, který bude mít prostor a TABULKU co vše by chtěl za svoji dobu v představenstvu dokázat.
>
>
>
>A další a další... nevím co ještě budu muset plusovat-mínusovat, zkuste si to!
>
>
>
>Nakonec pár názorů nejen na členský příspěvek..
>
>aktivní AZI - budou platit, protože razítkují
>
>neaktivní AZI - budou platit snížený poplatek, PROČ?
>
>úředníci - zase výjimka, kontrolovat (za ČUZK) nás budou "uklízečky" (promiňte, doplňte si samy) s pověřením? Ba naopak ČUZK by měl mít zájem na tom aby měl na každém minimálně KÚ AZIho -ka. Jak pak máte jednat na úrovni když nemáte protistranu.
>
>
>
>Jestliže, každý UOZI (AZI) musí být členem, pak musí i platit! Všichni stejně. (nebo někdo je si rovnější). To, že mám razítko, tak můžu razítkovat. To, že razítko mám a nerazítkuji je můj problém. Že je razítko podmíněno členstvím, je jiná věc a námět k jiné diskuzi, taky jste se museli rozhodnout mezi černovláskou a blondýnou, výsledek je na Vás.
>
>Jak to bude s členem s pozastaveným razítkem? (...pepiku, jsem sousedovi vytyčil garáž a udělal dokumentaci, bouchni tam štempl, stejně to má jen do dokumentace ke stavbě, která se nikde neukazuje....) a jsme u toho, že?
>
>Ano, ano, CUZK vidí jak je kdo aktivní sice jen písm.a) a v jakém věku, znám případy kdy je i tisíce ověření a i případ jednoho-dvou ročně.
>
>To že kdosi získal štempl hned co jsme pohřbili Marii Terezii a mezi tím se několikráte změnila legislativa a na druhé straně tu je mladý schopný inženýr co se bojí ke komisi, to je na pováženou a zamyšlení. Není to tak dlouho co běžně polovina uchazečů neprošla sítem. Každý co začínal v praxi, běhal v křoví, v dešti, v blátě a pak přišel ke zkouškám a proti v komisi seděli lidé kteří ani stativ v ruce nenesli, to také není vizitka.
>
>Měl jsem dojem, že se vznikem komory budu obeslán, s povídáním, zda chci vécti v registru AZI a komoře a ponechat si razítko nebo zda z nějakého důvodu nebudu mít o toto zájem. Ano, doporučené psaní by stálo jářku 300komenských?, email? Když se do seznamu UOZI (AZI) podívám, kouknu na okres a okolí co znám, tak snad všude jsou 2-3 razítka, které jsem nikdy nikde neviděl (Ano ta doba kdy se, řekněme dávali za zásluhu..). Znám mnoho lidí, kteří jsou sběratelé funkcí a razítek a různě jinde činorodých, výsledek? Bohužel.
>
>
>
>Datové schránky, kapitola sama pro sebe.
>
>Proč? Protože. Zase tu je to " se rozhodlo..."
>
>OSVČ, firmy, prostě podnikatelská sféra komunikuje na emailu. Rychlé, zdarma, přístupné odkudkoli. Pokud mám přes 25 let email, stále stejný, stále stejný, stále stejný, tak na něm komunikuji a považuji doručené za doručené a k řešení a vyřízení. Pokud na něm nekomunikuji, pak jaká je pravděpodobnost, že budu komunikovat na DS? Co takový letitý inženýr který má tlačítkový tlf, notýsek a tužku z Ikei a je rád že ovládá čip od vchodových dveří, ale razítko nezastavilo už několik let. Jediné, stále opakované je v "...v datové schránce je považováno za doručené...". Jediný argument, smutné, smutné, smutné.
>
>Navíc to bude zatěžovat nesmyslně rozpočet. Nebo DS ČKZ bude zdarma?
>
>
>
>Co bude se středoškoláky vykonávající činnost geodetickou samostatně výdělečně činnou? Ti budou dále bez kontroly? bez restrikcí? S cenami nekorespondující s realitou?
>
>
>
>
>
>
>
>Za mě
>
>- AZI i na katastrálních úřadech
>
>- Datové schránky NE
>
>- metadata k DTM
>
>- středoškoláci
>
>- nadále posílat potvrzené GP na email
>
>- vyvěšen přehled (odkaz) všech legislativ
>
>- odkazy na jednotlivé správce sítí
>
>- ... si můžete doplnit...
>
>
>
>
>
>až dočtete až sem, spočítejte jářku plusy. Mínusy taky. V lepší zítřky jsem doufal, a budu doufat že těch pár mínusů mi komora vynásobí -1.
>
>
>
>Mnoho úspěchů novému členu naší malé části vzdělané populace.
>
>
>
>PS. Jak se budeme zdravit? Zdar AZI? (příteli, lovu zdar, čest práci....)
>
>
>
>krásný zbytek dne a víkendu a těším se až si s Vámi všemi podám ruku na sněmu.
>
>
>
>JP
-------------------------------------------------------------------------Doc. Ing. Václav Čada, CSc.katedra geomatiky www.kgm.zcu.cz/vcadaFakulta aplikovaných věd E-mail:cada AT kgm.zcu.czZapadoceska univerzita Tel: +420-377639200Univerzitni 8 +420 377639205306 14 Plzeň-----------------------------------------------------------------------____________________________________________________
https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/____________________________________________________
https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/____________________________________________________
https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
____________________________________________________
https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
- Re: [Katastr] DS, (continued)
- Re: [Katastr] DS, Jan Šafář, 12/05/2023
- RE: [Katastr] DS, Geodet1, 12/05/2023
- Re: [Katastr] DS, Ingeo Brno, 12/05/2023
- Re: [Katastr] DS, Jan Šafář, 12/07/2023
- RE: [Katastr] DS, Ivan Tureček, 12/07/2023
- RE: [Katastr] DS, Linda Poustková, 12/07/2023
- RE: [Katastr] DS, Ing. Jan Habal, 12/07/2023
- RE: [Katastr] DS, Jan Tošner, 12/07/2023
- RE: [Katastr] DS, Martin.Raska, 12/07/2023
- Re: [Katastr] DS, Martin Kmínek, 12/07/2023
- RE: [Katastr] DS, Linda Poustková, 12/07/2023
- Re[2]: [Katastr] DS, Jiří Helleší, 12/07/2023
- Message not available
- RE: [Katastr] Datovka, mkorger, 12/03/2023
Archivace běží na MHonArc 2.6.19+.