freegeocz - Re: [FreeGeoCZ] geoinfostrategie - pripominejte upravy

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

Re: [FreeGeoCZ] geoinfostrategie - pripominejte upravy

Chronological Podle vláken
  • From: Michal Seidl <michal.seidl AT gmail.com>
  • To: Svobodná geoinformační infrastruktura <freegeocz AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: Re: [FreeGeoCZ] geoinfostrategie - pripominejte upravy
  • Date: Wed, 14 May 2014 12:51:13 +0200

tak jsem si to jeste jednou procital. Myslim ze sasadni je aby byly volne k dispozici predevsim data. V tomto bode mi neni uplne jasna tato formulace v puvodnim dokumentu z kapitoly 5.1

"
Publikování prostorových dat jako otevřených dat a formou otevřených služeb jako nutnou podmínku efektivního využívání prostorových dat.
"

Otevrenosti mysli co do vyznamu datoveho formatu nebo co do smyslu moznosti pouziti tedy autorskych prav a licenci?

V bode 5.2.7 je to myslim spravne jeste jednou doplneno ale ve smyslu formatu dat. Myslim, pokud to tedy neni nejak samozrejme, ze je potreba zminit i verejnost dat ve smyslu licenci tak jak se tady zminovalo USA.

Take myslim, ze by se zpusob publikace dat nemel omezovat jen na webove sluzby, ale jako na jednu z moznosti. Mirim tim na sve oblibene FTP. Nakonec je to urcite i jedno z nejlevnejsich reseni a to si preci jako poplatnik preji.

Co se tyce OS softwaru zneni z wikipedie mi prijde OK, jen se obavam zda to neni prilis velky pozadavek aby to uplne nezarizli. Take nevim zda je strasit tou vetsi narocnosti na uzivatele. To urcite obrati proti nam.

Nicmene je jasne ze aby se OS nekam dostal bude ho muset dodat normalni firma ktera na sebe vezme veskera rizika a zavazky (nebo spis vice) jako i klasickych reseni. Prece jen to je pro ne zmena. To je jako kdybychom jim chteli vzit Microsoft s Officem. To uz ale asi do teto strategie nepatri.

No a OpenCard? To neni o OS ale proste o korupci a klientelismu.

Zdravi Michal S.