freegeocz - Re: [FreeGeoCZ] geoinfostrategie - pripominejte upravy

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

Re: [FreeGeoCZ] geoinfostrategie - pripominejte upravy

Chronological Podle vláken
  • From: Radek Augustýn <raugustyn AT post.cz>
  • To: Svobodná geoinformační infrastruktura <freegeocz AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: Re: [FreeGeoCZ] geoinfostrategie - pripominejte upravy
  • Date: Mon, 12 May 2014 05:33:12 +0200 (CEST)

Dobré ráno,

my se význam textu líbí, možná bych něco slohově poupravil, ale to by bylo jenom úpravy závislé na vypravěči.

Zejména se mi líbí záměrné zamlčení toho, že hlavním důvodem odporu k FOSS je na úrovni manažerů pohodlí vysokých manažerů, kdy to sice stojí nemalé peníze, ale ve výsledku mají svůj tým rozšířený o odborníky z SW firem. a přesunutí rizika neúspěchu ven ze svého resortu. Oni totiž většinou nejsou manažery, ale v lepším případě bývalými odborníky, kteří byli dosazeni k řízení. Jestliže někdy vyrobíme firmu, která bude otevřený FOSS4G systémový integrátor - vezme na sebe roli dodavatele a toho, kdo za všechno bude zodpovědný, tak teprve potom možná uspějeme.

Také je tam podle mne citlivě napsáno v kapitole lidských zdrojů to, že na technické úrovni je hlavní překážkou nekompetence a často opět pohodlnost průměrného pracovníka ve veřejné správě. Ti, kteří na to mají už s tím dávno pracují, překážkou je jim ale jejich nejbližší okolí + nadřízení.

Já bych s tím takto naprosto souhlasil, díky Jáchyme.

Radek Augustýn