katastr AT fsv.cvut.cz
Předmět: Katastr nemovitosti a DTM
List archive
- From: <Lumir.Nedvidek AT cuzk.cz>
- To: <katastr AT fsv.cvut.cz>
- Subject: RE: [Katastr] Postup při stížnosti na KÚ
- Date: Mon, 20 Aug 2007 12:01:20 +0200
- List-archive: <http://mailman.fsv.cvut.cz/pipermail/katastr>
- List-id: Katastr nemovitosti <katastr.fsv.cvut.cz>
Dobrý den.
Institut stížností a jejího vyřizování je od 1.1.2006 zcela nově upraven v
ust. § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění.
Nejužitečnější asi bude, když celé znění tohoto paragrafu přetisknu:
"§ 175
Stížnosti
(1) Dotčené osoby mají právo obracet se na správní orgány se
stížnostmi proti nevhodnému chování úředních osob nebo proti postupu
správního orgánu, neposkytuje-li tento zákon jiný prostředek ochrany.
(2) Podání stížnosti nesmí být stěžovateli na újmu; odpovědnost za
trestný čin nebo správní delikt není tímto ustanovením dotčena.
(3) Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li podána ústně
stížnost, kterou nelze ihned vyřídit, sepíše o ní správní orgán písemný
záznam.
(4) Stížnost se podává u toho správního orgánu, který vede řízení.
Tento správní orgán je povinen prošetřit skutečnosti ve stížnosti uvedené.
Považuje-li to za vhodné, vyslechne stěžovatele, osoby, proti nimž stížnost
směřuje, popřípadě další osoby, které mohou přispět k objasnění věci.
(5) Stížnost musí být vyřízena do 60 dnů ode dne jejího doručení
správnímu orgánu příslušnému k jejímu vyřízení. O vyřízení stížnosti musí
být stěžovatel v této lhůtě vyrozuměn. Stanovenou lhůtu lze překročit jen
tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné pro vyřízení
stížnosti.
(6) Byla-li stížnost shledána důvodnou nebo částečně důvodnou, je
správní orgán povinen bezodkladně učinit nezbytná opatření k nápravě. O
výsledku šetření a opatřeních přijatých k nápravě se učiní záznam do spisu;
stěžovatel bude vyrozuměn jen tehdy, jestliže o to požádal.
(7) Má-li stěžovatel za to, že stížnost, kterou podal u příslušného
správního orgánu, nebyla řádně vyřízena, může požádat nadřízený správní
orgán, aby přešetřil způsob vyřízení stížnosti."
V případě stížnosti proti nevhodnému chování úředních osob nebo proti
postupu správního orgánu v souvislosti s potvrzováním GP se tedy taková
stížnost uplatňuje přímo u katastrálního úřadu (t.j. u KÚ jako instituce a
nikoliv tedy osobně u ředitele KÚ, ani u dotčeného katastrálního
pracoviště). Uplatní-li se stížnost nesprávně u katastrálního pracoviště, je
toto katastrální pracoviště povinno ji samo postoupit k vyřízení kanceláři
katastrálního úřadu.
Za nadřízený orgán katastrálním úřadům (ve smyslu ust. § 175 odst. 7) se pak
považují zeměměřické a katastrální inspektoráty (ty jsou tedy jakousi 2.
instancí).
Doufám, že odpověď je vyčerpávající.
Hezký zbytek léta přeje
Lumír Nedvídek
-----Original Message-----
From: katastr-bounces AT fsv.cvut.cz [mailto:katastr-bounces AT fsv.cvut.cz]On
Behalf Of Jiri Hurab [GCZ]
Sent: Monday, August 20, 2007 11:05 AM
To: Katastr nemovitosti
Subject: [Katastr] Postup při stížnosti na KÚ
Dobrý den,
mám prosbu o radu - KÚ mi v rozporu s Vyhláškou 26/2007 vrátil GP
(samozřejmě včetně odebrání kolku). A protože se o celém problému
odmítli bavit a celkově se chovali dost arogantně, mám sto chutí si
postěžovat.
Platí i nadále, že v první instanci se stížnost na nesprávný postup
posílá řediteli KÚ?
Děkuji za radu,
--
Jiri Hurab
- [Katastr] Postup při stížnosti na KÚ, Jiri Hurab [GCZ], 08/20/2007
- <Possible follow-up(s)>
- RE: [Katastr] Postup při stížnosti na KÚ, Lumir.Nedvidek, 08/20/2007
- Re: [Katastr] Postup při stížnosti na KÚ, Jiri Hurab [GCZ], 08/20/2007
- RE: [Katastr] Postup při stížnosti na KÚ, Lumir.Nedvidek, 08/20/2007
- Re: [Katastr] Postup při stížnosti na KÚ, Jiri Hurab [GCZ], 08/20/2007
Archivace běží na MHonArc 2.6.19+.