freegeocz - Re: [FreeGeoCZ] S-JTSK GIS, S-JTSK, S-42, UTM33 a WGS84

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

Re: [FreeGeoCZ] S-JTSK GIS, S-JTSK, S-42, UTM33 a WGS84

Chronological Podle vláken
  • From: "DQL" <dql AT dql.cz>
  • To: "Klokan Petr Pridal" <klokan AT klokan.cz>, "FreeGeoCZ" <FreeGeoCZ AT fsv.cvut.cz>
  • Cc:
  • Subject: Re: [FreeGeoCZ] S-JTSK GIS, S-JTSK, S-42, UTM33 a WGS84
  • Date: Thu, 8 Jan 2009 21:42:28 +0100

Též zdravím všechny s novým rokem.

Obávám se, že v terminologii jsou na stránce zcela zásadní chyby... totiž není česky. A Čech by měl psát české stránky. Chce-li být světový - pak ať má vícejazyčnou verzi.

V případě české verze by pak bylo pojednání o názvosloví velice záslužné. Aby to nedopadlo jako v jiných oborech....

Třeba - počítač se nedává do přístrojové skříně, ale do case. Hra nemá úrovně - má levely. Ale level nahrazuje stupeň nebo úroveň už i v běžné mluvě. Místo přezdívka se říká nick, místo účet account...

Nebo - cokoliv je design - autoři jsou líní myslet.... naposledy mě nadchlo sdělení, že se cosi vyznačuje malým designem... pisatel zapomněl, že existuje slovo rozměr či velikost. Jindy slovem design nemyslící nahrazují slova - návrh, vzhled, tvar, řešení, forma... atd. atd... - a když tedy design, tak prosím, psát ho hezky česky - dyzajn!!! :-)

Také je nádherné, že je vše inovativní... inovativní vydyzajnovaná(ý?) case PC (zkuste to napsat česky)

Nechci oživovat obrozenecké čistonosopleny. Ale psát bez myšlení bychom neměli.

Proč třeba geokeše? Mrtvá schránka by bylo stejně srozumitelné. A mnohem dobrodružnější!!! Pardon - víc ekšn!!!!! Vím, že to není přesný překlad - ale přesné překlady jsou děsné.

A teď bych se měl rozloučit idiotským - "uvidíme se později". A doplnit to ještě šílenější frází - "děkuji vám za váš čas".

Raději česky - mějte se překrásně

                            Tom

P.S. Omlouvám se, ale jsem na rodný jazyk citlivý (doufám, že jsem v tomto spisku neudělal moc chyb :-))