freegeocz - [FreeGeoCZ] S-JTSK GIS, S-JTSK, S-42, UTM33 a WGS84

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

[FreeGeoCZ] S-JTSK GIS, S-JTSK, S-42, UTM33 a WGS84

Chronological Podle vláken
  • From: "Klokan Petr Přidal" <klokan AT klokan.cz>
  • To: FreeGeoCZ <FreeGeoCZ AT fsv.cvut.cz>
  • Cc:
  • Subject: [FreeGeoCZ] S-JTSK GIS, S-JTSK, S-42, UTM33 a WGS84
  • Date: Thu, 8 Jan 2009 18:38:59 +0100

Hezky den vsem,

sepsal jsem transformacni definice (EPSG kod, Proj4 a WKT format) a
odkazy na zdroje puvodu techto definic pro nejpouzivanejsi Ceske
mapove referencni systemy (projected reference systems), protoze chci
nabidnout uzivatelum MapTiler/GDAL2Tiles jednu webovou stranku, odkud
muzou pomoci Copy&Paste vlozit patricnou definici pro vytvareni
mapovych dlazdic.
V seznamu jsou systemy: S-JTSK GIS, S-JTSK, S-42, UTM33 a WGS84 (s
Platte Carre projekci).

Vse je zde:
http://help.maptiler.org/coordinates/europe/cz

Byl bych velmi rad pokud byste mi k temto strankam poslali pripominky
a kritiku, aby mohl odstranit pripadne nedostatky.
Podobny zakladni soupis ceskych systemu mi na webu chybel. Verim ze by
se mohl hodit i dalsim lidem.

Mam na vas dotazy:
- Existuje nejaka oficialni 7-mi prvkova transformace pro S-42 na
uzemi Ceske Republiky? V EPSG databazi jsem ji nenasel (je tam jen
3-prvkova pro Ceskoslovensko).
- Cetl jsem o transformaci S-42 do S-JTSK pomoci tabulek (v podstate
grid metoda). Existuje podobny grid pro S-42 v pocitacove podobe
pouzitelny v Proj4?
- Mam nejake nedostatky v terminologii na webu?

Pomoci MapTiler jsem publikoval nejaka ceska geodata:
http://examples.maptiler.org/

(vcetne vyskopisu ze severu GisMaster ktery byl v teto konferenci
prezentovan - diky!)

Mnoho zdaru a vse nej v novem roce...

Klokan Petr Pridal

P.S.
Podarilo se mi upravit GDAL2Tiles, takze dlazdice je nyni mozne
renderovat i v paralelnim modu (na Multi-Core processorech, SMP
pocitacich a take na pocitacovych clusterech).
Utilita bezi i na heterogennich clusterech (s Windows, Linux a Mac v
jedne siti). Dalsi informace jsou k dispozici zde:
http://help.maptiler.org/cluster