freegeocz - [FreeGeoCZ] CAGI - muj nazor

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

[FreeGeoCZ] CAGI - muj nazor

Chronological Podle vláken
  • From: Jan Ruzicka <jan.ruzicka AT vsb.cz>
  • To: freegeocz AT fsv.cvut.cz
  • Subject: [FreeGeoCZ] CAGI - muj nazor
  • Date: Tue, 13 Jun 2006 13:08:37 +0200

procital jsem si diskusi Stepana, Jachyma a Alese a ted neco malo od me. Zkusim byt strucny a souhlasit ci nesouhlasit s vyroky v diskusi:

1. CAGI urcite nejde proti Open Source
2. CAGI ma opravdu problem sama se sebou nez aby nekomu mohla skodit.
3. CAGI ma vsak tech problemu jiz tolik, ze je otazka jak dlouho jeste vydrzi. Nerikam, ze bychom ji mohli zachranit, ale mozna by takova odborna skupina mohla vnest novy vitr do plachet staricke barky zvane CAGI. Pro zajimavost zatim v ramci CAGI komise pro OS neni, ale uz probehl nejaky seminar pod hlavickou CAGI na podobne tema, ktery organizoval tusim Hiess. O seminari jsem se vsak dovedel neprimo az v den jeho poradani - skodeni komunute? Clenem CAGI jsem od roku 1999 a vim, ze dokazala v minulosti s necim pomoci, ale v necem taky uskodit napr. projektum MIDAS a WebCastle. Kdyz to ale vezmu celkove tak prinos CAGI byl vetsi nez skody.
4. CSUFGS (FreeGeoCZ) by nemelo jit proti CAGI. Je nas v republice asi 400 realnych GIS vyvojaru nebo zkusenych uzivatelu, z nichz je asi 100 v CAGI (primo ci pres firmu) a asi tak 100 pouziva realne OS GIS. Na takovemto poli vyvolavat trenice smysl nema.
5. Prinos CAGI je hlavne infrastruktura. Nevyhod je vice (CAGI zkomira, je nepruzna, nove lidi to tam netahne, aby se stal clovek clenem skupiny musi se stat clenem CAGI, apod.). Samostatne sdruzeni ma spoustu vyhod, hlavni nevyhoda, ktera je vsak zasadni (nikdo z nas asi nema rad uredniceni - evidence clenu, svolavani setkani, vyplnovani formularu) je, ze tyto veci bude muset nekdo delat. A hlavne aby z toho dana osoba nezmagorila, tak se budeme muset pravidelne stridat.
6. Za sebe nemam stale rozhodnuto, proto jsem rad, ze tady tato konference je a muzeme se navzajem oplodnovat :) svymi pohledy.

Jencek