Sympa Menu

freegeocz - Re: [FreeGeoCZ] Re: FreeGeoCZ

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Subject: Svobodná geoinformační infrastruktura

Re: [FreeGeoCZ] Re: FreeGeoCZ

  • From: Jachym Cepicky <jachym.cepicky AT centrum.cz>
  • To: Stepan RYBAR <xrybs01 AT seznam.cz>
  • Cc: freegeocz AT fsv.cvut.cz
  • Subject: Re: [FreeGeoCZ] Re: FreeGeoCZ
  • Date: Wed, 7 Jun 2006 16:56:39 +0200

Zdravím,

čas letí jak splašený jelen, byvši do p....e střelen. Již více než měsíc
tomu, co jsem byl na setkání (německy mluvícího) Sdružení uživatelů GISu
GRASS, které se časem transformuje do sdružení svobodného GIS software.

Toto sdružení je zde již 6 let a je zcela samostané. Má asi 40 členů
(právnických a fyzických osob) a zakládali je asi 5 lidí (minimální
možný počet nutný pro založení obč. sdružení v Německu).

Cílů je několik, ale je to jednak propagace a podpora FGS (free gis
software) a propagace, shánění a podpora FD (free data).

Už jsme si s lidmi z GAV (grass anwender vereinigung) malovali, jak
budeme dělat mezistátní semináře ;-)

A teď jak na to IMHO doma: Nejsem členem CAGI, znám jenom několik lidí,
kteří členy jsou. Z jejich úst jsem několikrát slyšel ostrá slova na
adresu vedení s tím, že kdyby bylo "něco" jim bližšího, budou daleko
radši platit příspěvky tam.

Byl jsem několikrát na několika konferencích a vedení CAGI a podobných
"spolků" se v mých očích naprosto zdriskredivovalo, neboť "nevěří"*
Open Source model. Ti lidé jsou zkrátka zcela mimo a ačkoliv by možná
snesli vrámci své organizace podobnou "pracovní skupinu", nemyslím si,
že by členstvo nebo vedení CAGI nás bralo jako "plnohodnotné" partnery
pro diskuzi. BTW: Jak může Geoaplikaci roku vyhrát něco, co chodí jenom
pod jedním prohlížečem a na straně klienta to používá VBScript??

* "nevěří" ne ve smyslu fanaticky prosazovat bez racionálních důvodů,
ale od slova "nedůvěřuje".

Myslím si, že CSUFGS (české sdružení uživatelů free gis software :-) )
by mělo být skoro opozice CAGI a spol.

Každopádně bych si to představoval jako spolek podobně "praštěných"
lidí, jdoucích tak trochu proti proudu, kteří budou partnerem v diskuzi
v okamžiku, kdy se veřejnost (média) bude chtít dozvědět něco o
problematice, které rozumíme. Lidí, kteří se jedno dvakrát do roka
sejdou a pokecají, co zrovna dělají.

Ale třeba jsem bezdůvodně zaujatý. Třeba je vední a velcí členové CAGI
příznivně nakloněno Open Source a uvítá nás s otevřenou náručí. Budu
rád, když mě někdo o tomto stavu přesvědčí...

Jáchym