freegeocz - [FreeGeoCZ] Re: FreeGeoCZ

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

[FreeGeoCZ] Re: FreeGeoCZ

Chronological Podle vláken
  • From: Stepan RYBAR <xrybs01 AT seznam.cz>
  • To: freegeocz AT fsv.cvut.cz
  • Subject: [FreeGeoCZ] Re: FreeGeoCZ
  • Date: Wed, 07 Jun 2006 16:19:54 +0200 (CEST)

Ahojte!

Procital jsem navrhy na to, jak by melo FreeGeoCZ pusobit. Za sebe povazuju
za nejlepsi, aby FreeGeoCZ pusobilo v ramci CAGI jako jeho odborna pracovni
skupina, a to trvale.

1) Samostatne sdruzeni
Jsem proti z ryze praktickych duvodu. Kdo by se staral o formality
(zakladani, organy, ucetnictvi, kontakty, web...). Museli bychom si od
zacatku budovat jmeno, ziskavat kontakty atd. Navic by doslo ke stepeni sil.

2) CAGI
Myslim si, ze je to ta nejlepsi volba. CAGI je o GISech. CAGI ma v GISech
jmeno, spoluporada konference, dostava se na urady, ma zakladnu. FreeGeoCZ by
mohlo pusobit jako odborna pracovni skupina. CAGI ma lety proverenou
infrastrukturu (viz vyse). Navic uz nejaci lide z FreeGeoCZ jsou cleny CAGI.
Zas v CAGI se neco plati za clenstvi, nevim, jak jinde.

3) Ostatni sdruzeni tak moc neznam, priznavam. Je otazkou, zda je FreeGeoCZ
vic o GISech, nebo o SW. Teda CAGI je take o SW, ze. Zkusme si sepsat vyhody
a nevyhody jednotlivych sdruzeni a porovnat.

Jinak bych byl pro, abychom se neomezili jen na SW, ale treba i na data. A
nebo oboji. Par jich je a nejsou z meho pohledu nevyznamna. AFAIK. Treba
jenom o nich pro zacatek vedet.

A rozdil ci definice Free ci OpenSource? Co to udelat tak, ze je to o SW ci
datech, ktera jsou vydana pod OSI licenci (treba SW publikovatelny na
SourceForge.NET).

Stepan