Skip to Content.
Sympa Menu

katastr - [Katastr] rozdělení pozemku

katastr AT fsv.cvut.cz

Předmět: Katastr nemovitosti a DTM

List archive

[Katastr] rozdělení pozemku


Chronological Podle vláken 
  • From: Jan Pěčonka <peconka AT hdgeo.cz>
  • To: "Katastr nemovitosti" <katastr AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: [Katastr] rozdělení pozemku
  • Date: Wed, 28 Jan 2015 09:46:06 +0100
  • Importance: Normal
  • List-archive: <http://mailman.fsv.cvut.cz/pipermail/katastr>
  • List-id: Katastr nemovitosti <katastr.fsv.cvut.cz>

Dobrý den kolegové,
 
myslím, že tohoto tématu jsme se tady již dotkli, ale nikde to nemohu najít.
 
Může vzniknout nová parcela, dělením původní, podle všech možností daných § 2 písm. a) KatZ, tedy:
- a) podle územně správní jednotky, hranicí katastrálního území,
- b) hranici vlastnickou
- c) hranici stanovenou regulačním plánem
- d) územním rozhodnutím nebo územním souhlasem
- e) hranicí práva podle § 19 KatZ,
- f) rozsahem zástavního práva,
- g) rozsahem práva stavby,
- h) hranicí druhu pozemků,
- i) rozhraním způsobu využití pozemků
 
Přidávám bod za j) – hranicí nájemního vztahu ..... což by mělo jít také.
 
Omezme se však jen na hranice pozemků (parcel) vznikající uvnitř držby vlastnictví (ostatní je dá se říct jasné), tedy na body c), d), f), g), h), i), ( j) ). Z toho můžeme vyloučit dále f) zástavní právo a g) právo stavby, i nájem, tyto jsou jasné také. Zbývá nám tedy: c), d), h), i).
 
Jak lze zapsat do katastru tyto nově vznikající části původních parcel?
 
- Bylo mi řečeno, že c), d), h), i) je možno zapsat bez problémů u starých (již existujících) pozemků (parcel) a to právě vydáním dokladu z úřadu (nejčastěji stavební), např. územní rozhodnutí (bez dalšího).
 
- Ovšem u nově vznikající parcely toto bez dalšího již nestačí (bylo mi řečeno) a je potřeba:
1.  buď smlouva (tedy změna práva), nebo
2.  změna územního plánu
3.  kolaudační souhlas (např. na vymezený pozemek jako parkoviště k daným bytovým jednotkám)
 
Rozdělit pozemek uvnitř vlastnictví je prý možné jen v případě, kdy se změní územní plán, nebo s kolaudačním souhlasem.
 
Nemáte někdo povědomí o skutečném postupu, případně nějakém stanovisku či odkazu na pojednání, presentaci a podobně?
 
Jaké podklady jsou tedy potřeba pro jednotlivé změny? Zápis pak půjde záznamem?
 
Zdá se mi to nějaké zbytečně zamotané a nevím, když např. stavební úřad vydá územní rozhodnutí o dělení pozemku (změně druhu pozemku, případně využití pozemku), proč by měl vydávat ještě jiný doklad o tom, že to venku zkontroloval a že jsou splněny všechny podmínky vydané územním rozhodnutím (kolaudace), navíc, když kolaudace se mnohdy nevydává.
 
Děkuji Pěčonka Jan



Archivace běží na MHonArc 2.6.19+.

Top of Page