freegeocz - [FreeGeoCZ] data ČGS - geologická mapa - nejde korektně načíst do QGISu

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

[FreeGeoCZ] data ČGS - geologická mapa - nejde korektně načíst do QGISu

Chronological Podle vláken
  • From: "Jan Helebrant" <JHelebrant AT seznam.cz>
  • To: <freegeocz AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: [FreeGeoCZ] data ČGS - geologická mapa - nejde korektně načíst do QGISu
  • Date: Fri, 14 Feb 2020 11:58:19 +0100 (CET)

Ahoj,
pokouším se dostat do QGISu (3.10.2-A Coruña) dataset Geologická mapa ČR 1 : 500 000 (CC BY 4.0):

INSPIRE GML/ETRS 89
https://app.geology.cz/atom/atom.php?request=getfile&file=5&srs=4258&headerfile=1

či

INSPIRE GML/SJTSK
https://app.geology.cz/atom/atom.php?request=getfile&file=5&srs=5514&headerfile=1

(soubor cca 30 MB)

Bohužel se mi to nějak nedaří - QGIS mi načte tři samostatné vrstvy - body, linie a polygony, přičemž tam sice nějaké informace jsou, ale spousta polygonů nemá prakticky žádná metadata - viz obrázek, to jsou všechny ty bílé oblasti. Znamená to, že ta data nejsou kompletní, nebo to QGIS nějak chybně načítá?

Mám možnost srovnání s daty z koupeného DVD "Atlas GeoČR500" (takže vím, že ta data pro dané oblasti k dispozici jsou) ale přišlo mi zajímavé mít k dispozici vrstvu, co bych mohl volně poskytnout dalším uživatelům, což by u těch dat z GML šlo.

Prozatím si asi vystačím s GISEurope Bedrock and Structural Geology (info v příloze) ale jsou to méně podrobná data a proč nemít přímo česká data, když se zdají být dostupná...

Neřešil jste ten problém už někdo?

díky

Honza

GISEurope_Bedrock_and_Structural_Geology
odkaz pro QGIS WFS vrstvu:
http://mapsref.brgm.fr/wxs/1GG/GISEurope_Bedrock_and_Structural_Geology

metadata

Europe - GISEurope - 1:1,500,000 scale - Bedrock Age

Access constraint
The 1:1.5M-scale Europe digital map data is available for free download for
your personal, teaching, research or non-commercial use as described on the
previous web-page. Your use of any information provided by the French
Geological Survey (BRGM) is at your own risk. Neither BRGM nor associate
contributors give any warranty, condition or representation as to the
quality, accuracy or completeness of the information or its suitability for
any use or purpose. All implied conditions relating to the quality or
suitability of the information, and all liabilities arising from the supply
of the information (including any liability arising in negligence) are
excluded to the fullest extent permitted by law.

online info:
http://portal.onegeology.org/OnegeologyGlobal/