freegeocz - Re: [FreeGeoCZ] Zrychlení práce s offline mapovým podkladem

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

Re: [FreeGeoCZ] Zrychlení práce s offline mapovým podkladem

Chronological Podle vláken
  • From: Martin Dobias <wonder.sk AT gmail.com>
  • To: Svobodná geoinformační infrastruktura <freegeocz AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: Re: [FreeGeoCZ] Zrychlení práce s offline mapovým podkladem
  • Date: Tue, 16 Aug 2016 15:17:40 +0200

On 15 Aug 2016 12:49, "Jan Helebrant" <JHelebrant AT seznam.cz> wrote:

> Zdravím,
> už delší dobu se potýkám s tím, že QGIS projekt s offline mapami z OSM je poněkud náročný na PC a načítání mapy je pomalé. Částečně to řeší vypnutí vrstev při načítání dat a znovuzapnutí po přiblížení na datovou vrstvu, nicméně je to otravné.

Zdravim,

(taky zdravim FreeGeoCZ list, pisu tady poprve)

Ja bych doporucil zamerit se na optimalizaci vstupnich dat na rychlejsi vykreslovani v QGISu. Je to urcite flexibilnejsi nez exportovat rastry - a taky hezci (pokud se nepouzivaj jenom presne mirky pro ktere se delal export).

Na ten projekt jsem se kouknul zatim jenom zbezne, nicmene nejake drobne obecne rady:

- pokud se vzdy pouziva on-the-fly reprojekce do nejakeho konkretniho CRS, bude lepsi udelat reprojekci predem, at se usetri cas pri kazdem vykreslovani

- pripravit si zjednodusene vrstvy pro prehledovou mapu - treba jenom hlavni cesty, zjednodusit geometrie apod, takze detailni vrstvy se budou renderovat az se clovek vic priblizi

- pouzivat scale-based visibility

- ujistit se ze vrstvy maji spatial index

- pouzivat categorized renderer misto rule-based rendereru - staci treba pridelat jeden sloupec do tabulek atributu, podle ktereho se bude kreslit - je to rychlejsi nez kdyz se musi rozhodovat podle komplikovanejsich pravidel

- zapnout renderovani ve vice vlaknech (standartne vypnuto)

- pritupovat k datum pres nativni SpatiaLite provider QGISu misto toho aby se pristupovalo pres OGR provider

- vrstva "multilinestrings" se tam zbytecne vykresluje se 100% transparentnosti - myslim ze v puvodnim stylu od Anity to bylo kvuli labelingu, to se v poslednich verzich QGIS da obejit pouzitim "no symbols" rendereru

Urcite je toho jeste vic, co by se dalo udelat, chce to trochu experimentovat :-)

Zdravim

Martin