freegeocz - [FreeGeoCZ] Zrychlení práce s offline mapovým podkladem

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

[FreeGeoCZ] Zrychlení práce s offline mapovým podkladem

Chronological Podle vláken
  • From: "Jan Helebrant" <JHelebrant AT seznam.cz>
  • To: <freegeocz AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: [FreeGeoCZ] Zrychlení práce s offline mapovým podkladem
  • Date: Mon, 15 Aug 2016 12:47:38 +0200 (CEST)

Zdravím,
už delší dobu se potýkám s tím, že QGIS projekt s offline mapami z OSM je
poněkud náročný na PC a načítání mapy je pomalé. Částečně to řeší vypnutí
vrstev při načítání dat a znovuzapnutí po přiblížení na datovou vrstvu,
nicméně je to otravné.

Ukázka jak vypadá ten podklad je tu:
https://1.bp.blogspot.com/-lgIeJr3zZXA/VuAYnB-nYfI/AAAAAAAAKCI/Nm2i3eLdtHY/s1600/vrcholy_ukazka.jpg
(díky pomoci odsud tam mám i ty vrcholy :-) )

celý projekt je ke stažení tu:
http://www.mediafire.com/download/etu8hf40sz5cbgw/QGIS_2016_vzorovy_projekt_2016_03_08.7z

Myslíte, že bych si pomohl, kdybych z toho udělal několik rastrových vrstev
(třeba přes VRT) pro řekněme 3 úrovně přiblížení (1:2mil, 1:25tis a třeba
1:5tis), nebo udělal 2 úrovně + nechal vektory např. s viditelností jen pro
měřítko menší než 1:5 000?

Uživatel s podkladovou mapou nijak neinteraguje, takže by rastrová být mohla,
nicméně potřebuju, aby to zůstalo offline a nevyžadovalo to nějaké složitosti
s instalací. Umím si vyrobit dlaždice v QGISu přes funkci Atlas, ale jednak
jsem si všiml problémů s popiskami a druhak dělat to pro celou ČR by byl asi
celkem záhul na PC (potřebuju celou ČR + cca 10 kilometrů okolo). Už jsem
koukal i na TileMill, zda by to třeba neřešilo můj problém.

uvítám vaši radu :-)

dík

Honza