freegeocz - Re: [FreeGeoCZ] cuzk wmts a spherical mercator

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

Re: [FreeGeoCZ] cuzk wmts a spherical mercator

Chronological Podle vláken
  • From: Michal Holeš <michal.holes AT gmail.com>
  • To: freegeocz AT fsv.cvut.cz
  • Subject: Re: [FreeGeoCZ] cuzk wmts a spherical mercator
  • Date: Thu, 14 Mar 2013 12:14:52 +0100

Dobrý den,
připojuji se s navazujícím dotazem. Nabízená měřítková řada pro tilesety souřadnicových systémů Google je shodná s měřítkovou řadou pro S-JSTK (102067, 5514) a mi bohuľel není ani jasné, jak se doąlo k této.

Při návrhu dlaľdicového schématu se dá postupovat shora dolů nebo zdola nahoru. U globálního systému jako je Google Mercator je to jasné - vyjdu z jasně daného rozsahu (-180-180,-90-90) a pak nejvyąąí dlaľdici postupně dělím a z toho mi vyjdou pro jednotlivé zoom levely nějaké "chlupaté" hodnoty rozliąení (metrů na pixel). U lokálních dlaľdicových systémů jako je Česko není rozsah jasně dán a proto je vhodnějąí postupovat zdola nahoru - pro nejpodrobnějąí zoom level si určím rozliąení a pak násobím aľ dostanu dlaľdici, která mi pokryje celou poľadovanou oblast a pak zvolím nějaké pěkné souřadnice jako počátek. Tzn., ľe rozsah nejvyąąí dlaľdice není určen, ale odvozen.

U dlaľdicového systému ĆÚZK WMTS pro S-JTSK není pouľit ani jeden způsob a zajímalo by mě, jak se k němu doąlo. LowerCorner je -925000.000000000000 -1444353.535999999800, UpperCorner:-400646.464000000040 -920000.000000000000, tzn. rozsah dlaľdic je 524353.536 m x 524353.536 m.

Dále, pokud měřítkovou řadu doplním o rozliąení (metrů na pixel), dostanu

zoomlevel;scaledenom;resolution
0;7315200;2048.256
1;3657600;1024.128
2;1828800;512.064
3;914400;256.032
4;457200;128.016
5;228600;64.008
6;114300;32.004
7;57150;16.002
8;28575;8.001
9;14287.5;4.0005
10;7143.75;2.00025
11;3571.875;1.000125
12;1785.9375;0.5000625
13;892.96875;0.25003125
14;446.484375;0.125015625

Pokud se podíváme např. na zoom level 11, proč nebylo zvoleno kulaté rozliąení 1m na pixel ale 1,000125 m na pixel?

Proč to vąechno zmiňuji? Pokud někdo bude potřebovat zkombinovat dlaľdice z vlastních dat s dlaľdicemi ČÚZK WMTS a bude pracovat v S-JTSK, tak se tomu bude muset chtě nechtě přizpůsobit, aby nedocházelo k podobným zkreslením jaké popisuje Jáchym Čepický (stejně tak jak se vąichni přizpůsobili Googlu - Openstreetmap, Bing, ESRI...). A ve zvoleném dlaľdicovém schématu nenacházím ľádnou logiku. Nebylo by lepąí pouľít toto schéma?

zoomlevel;scaledenom;resolution
0;7314285.714;2048
1;3657142.857;1024
2;1828571.429;512
3;914285.7143;256
4;457142.8571;128
5;228571.4286;64
6;114285.7143;32
7;57142.85714;16
8;28571.42857;8
9;14285.71429;4
10;7142.857143;2
11;3571.428571;1
12;1785.714286;0.5
13;892.8571429;0.25
14;446.4285714;0.125

kde scaledenom je odvozen od resolution:

scaledenom=resolution/0.00028 (je to zjednoduąení vzorce, který uvedl Jáchym Čepický, jsou eliminovány zbytečné přepočty přes palce)

Rozsah dlaľdic by byl 524288m x 524288m s tím, ľe by levý horní roh zůstal na kulatých -925000,-920000.

S pozdravem

Michal Holeą
GISoft
http://www.gisoft.cz