freegeocz - [FreeGeoCZ] (no subject)

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

[FreeGeoCZ] (no subject)

Chronological Podle vláken
  • From: Martin Chodúr <M.Chodur AT seznam.cz>
  • To: <freegeocz AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: [FreeGeoCZ] (no subject)
  • Date: Wed, 05 Dec 2012 18:42:55 +0100 (CET)

Dobrý den, nevím zcela přesně jak funguje tahle konference a jestli tu má můj dotaz co dělat, ale za pokus nic nedám.

V rámci výuky na škole provádíme shlukovací analýzy rastrových snímků s učením pomocí dat z vektorových map.

Můj dotaz se týká problému, kdy zjišťuji hodnotu vektorových dat pro každý pixel bitmapy.
Můj postup je takový, že si z bitmapy vygeneruji středové souřadnice pro každý pixel a pomocí jich se modulem v.what dotazuji na vektorovou mapu. Tu nemám nahranou v databázi zatím (plánuji využití postgis nádstavby pro postgre) a je ve formátu shapefile od ESRI.
Postup funguje, ale při větším počtu počtu dotazů je čas potřebný pro tyto dotazy neúnosný.

Celý postup mám zpracovaný v pythonu a podařilo se mi to urychlit díky tomu, že předám v.what 5000 souřadnic na jeden dotaz (množství souřadnic je nějak závislé na konfiguraci systému na každém počítači to bylo jinak nevím proč, možná je to kompilátorem pythonu)
I tak je celý proces ale strašně dlouhý, navíc se u v.what nedá nastavit formát výstupu takže mi vrací výpis asi 10ti řádků, ze kterých musím potřebná data získávat.

Má otázka je jestli nezná někdo lepší a rychlejší způsob jak tohle provést. Popřípadě jestli dotazování přes databázi bude rychlejší.

Díky za případné odpovědi a pokud jsem vstoupil někam, kde s takovým dotazem nemám co pohledávat tak se omlouvám.

Martin Chodúr
=