freegeocz - [FreeGeoCZ] Hrouceni QGISu s vektory GRASSu

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

[FreeGeoCZ] Hrouceni QGISu s vektory GRASSu

Chronological Podle vláken
  • From: Martin Besta <martin.besta AT googlemail.com>
  • To: freegeocz AT fsv.cvut.cz
  • Subject: [FreeGeoCZ] Hrouceni QGISu s vektory GRASSu
  • Date: Fri, 17 Aug 2007 12:54:29 +0200

Zdravim,
zkousel jsem si v QGISu 0.8.1 pod W Vista zobrazit vektory z mapsetu, vytvorenem v GRASSu. Uz samotne nacteni nefunguje (zvolim vse az po uroven 'Název mapy' ale potom je tam jeste jedno pole 'Vrstva' a to uz je neaktivni). Pri snaze to potvrdit bez zadani vrstvy se mi vrati hlaska 'No layers available in this map'. Jde o vektorove vrstvy pod GRASSem spolehlive fungujici. Rastry ze stejneho mapsetu se nactou bez problemu. Zkousel jsem jeste Browser pod GRASS Tools a tam se po kliknuti na vektorovou vrstvu daneho mapsetu cely QGIS beze slova zhrouti. Rastry funguji opet relativne bez problemu, jen po kliku na konkretni vrstvu se v te tabulce zobrazi 'Cannot open raster header'.
V manualu ke QGISu jsme se docetl, ze v ramci jedno vektorove datove sady je mozno mit ulozeno vice vrstev (...) a tyto vrstvy jsou definovany jakymsi cislem, ktere definuje, jestli je v ramci jednoho datasetu jedna nebo vice vrstev. TO by odpovidalo hlasce pri vyberu vektorovych dat, ale kde je to cislo, definujici konkretni vrstvu a jak zpristupnit to pole se mi nepodarilo zjistit.
Mozna je to nejaka malickost. Poradi nekdo?

Dalsi problem se objevuje i pri importu SHP vrstev do mapsetu.
Tahle hlaska se mi objevi pri pokusu pouzit modul v.in.ogr:

v.in.ogr 'dsn=D:\DIPLOMKA\VSTUPNI DATA\ptaci_body\s3oo75_b.shp' output=ptaci_body1 -o

Over-riding projection check.

Proceeding with import...

Layer: s3oo75_b

Invalid argument: can't _spawnl

Cannot open driver 'dbf'

Cannot open database D:/DIPLOMKA/ZPRACOVÁNÍ DAT/PŘÍPRAVA DAT/qgis_grass/test_lokation/test_mapset/dbf/ by driver dbf

Finished with error

Diky
Martin