freegeocz - [FreeGeoCZ] zmena EPSG

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

[FreeGeoCZ] zmena EPSG

Chronological Podle vláken
  • From: "Jan Jezek" <h.jezek AT centrum.cz>
  • To: <FreeGeoCZ AT fsv.cvut.cz>
  • Cc:
  • Subject: [FreeGeoCZ] zmena EPSG
  • Date: Tue, 06 Mar 2007 12:26:54 +0100

Dobrý den všem,

v poslední době jsem se zabýval vývojem web. aplikace pro transformace (viz
http://gist.fsv.cvut.cz:8080/webref/), která pro sestavení a vyhledání
transformací používá výhradně databázi EPSG. Zjistil jsem několik drobných
nepřesností v definicích systémů pro ČR. O svých problémech jsem komunikoval
s VUGTK, který je pod definicemi českých systémů podepsán, ale myslím, že
tudy cesta nevede (v případě potřeby přepošlu mojí korespondenci). V
souvislosti s tím bych rád vyzval nás &#8211; OSGeo local chapter - abychom
změny prodiskutovaly a případně navrhly do EPSG. Jinými slovy já bych sepsal
změny, vy byste mi je (ne)schválili/připomínkovali a poté bych standardní
cestou tyto změny zaslal do OGP. Pod tyto definice by se 'podepsalo' OSGeo
local chapter. Na proces provádění změn v EPSG jsem se ptal komunity GeoTools
a neměl by to být větší problém.

Jádrem problému jsou geografické systémy 4818, 4156 a zobrazený 2065. 4818 a
4156 mají různou formou (hodnoty nevím) nadefinované parametry do WGS84
(resp. 4156 je má dobře a u 4818 chybí název transformační metody, což
znemožňuje transformovat jakoby 'přes' WGS 84 do dalších systémů pomocí
odečtení parametrů). Zobrazený systém 2065 je vztažen pouze k Ferru (je
rozšířením sys. 4818) => bylo by vhodnější v rámci zobrazeného systému 2065
použít geogr. systém 4156 vztažený ke Greenwichy. Od Grassaru bych přivítal
případně návrh na opravu Křovákova zobrazení a jeho os (nebo to je již
vyřešeno?) pro GeoTools a potažmo pro Geoserver osy problém nejsou.

Tak jaký je Váš názor?

Diky za podporu.

Zdraví Honza J.