rkz-l - [rkz-l ] O dnešním poznávání Rukopisů

rkz-l AT fsv.cvut.cz

Předmět: Rukopis královédvorský a zelenohorský

[rkz-l ] O dnešním poznávání Rukopisů

Chronological Podle vláken
  • From: <jiri.urban AT volny.cz>
  • To: fakulta cvut <rkz-l AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: [rkz-l ] O dnešním poznávání Rukopisů
  • Date: Fri, 01 May 2020 09:49:55 +0200

O dnešním poznávání Rukopisů

V minulém příspěvku k životnímu jubileu Julia Enderse jsem se zmínil o
posledních publikacích Akademie věd k Rukopisům. Měl jsem na mysli především
dvousvazkové kolektivní dílo „Rukopisy královédvorský a zelenohorský v
kultuře a umění“ vydané loni.
a „Rukopisy královédvorský a zelenohorský a česká věda (1817-1885)“ z roku
2014.
Jakkoli objemné jsou uvedené spisy, čítající celkem téměř tři tisíce stran, ponechávají stranou řadu důležitých stanovisek. Jak již z titulku první publikace plyne, věda po roce 1885 není předmětem rozboru. Pod termínem kultura který figuruje v zaměření druhé publikace, by eventuálně bylo možno vědecky či selským rozumem rozebírat tzv. Protokoly Ivanovova týmu. Ty jsou zde ovšem nazírány především optikou uměleckou pomocí persifáže „Poslední tečka za Rukopisy“ Miloše Urbana z roku 1998.
Jeví se tedy, že dnešní poznávání Rukopisů má k poslední tečce ještě dosti
daleko.

Jiří Urban
1.5.2020

  • [rkz-l ] O dnešním poznávání Rukopisů, jiri.urban, 05/01/2020