Dobrý den, nevyjádřil jsem se úplně přesně. V rámci jednoho PM jde založit ZPMZ ve více k.ú., musí se však zadat nová zakázka, což mi tak úplně nevyhovuje, protože GP na obvodech KoPÚ dělám pod jedním zakázkovým číslem. Jedná se vlastně o GP pro průběh vlastníky upřesněné hranice. ZPMZ v sousedních k.ú. potřebuji spíše formálně pro export do formátu vfk. Ve výkazech, výpočtech výměr ani jinde v dokumentaci tato ZPMZ neuvádím. Asi by se to dalo obejít nějakým fiktivním číslem zakázky, ale nechce se mi PM takto zaplevelovat. Pracovník KP je schopen do stávajícího PM i stejné zakázky ZPMZ doplnit a pak už je vidím v náhledu i já. Jeden telefonát to spraví 😊. Kdyby jste někdo věděli o jiném, řešení, rád se poučím 
Radomír Říčný From: katastr-request AT fsv.cvut.cz <katastr-request AT fsv.cvut.cz> On Behalf Of Martin Kmínek Sent: Friday, September 14, 2018 7:35 AM To: katastr AT fsv.cvut.cz Subject: Re: [Katastr] služba WSGP - uzavírání řízení PM Dobrý den, služba umožňuje založit ZPMZ ve více k.ú. v jednom PM. Dělal jsem několikrát GP s přesahem do sousedního k.ú. Zkuste pohledat v nápovědě, nebo se zeptejte autora vašeho SW. 
M. Kmínek Dobrý den, jestli jsem to správně pochopil, tak uzavírání řízení je v kompetenci (libovůli) jednotlivých KP. Taky se mi jednou stalo, že se mi uzavřelo řízení, přikládal jsem to tomu, že šlo o druhé podání GP. Myslím si, že by bylo fér, kdyby příslušné KP před uzavřením řízení nejdříve uvědomilo účastníka. Jinak obecně služba WSGP je velkým přínosem. Jen mi chybí možnost v rámci jednoho řízení založit ZPMZ ve více Kú. Zvláště při GP na obvodech KoPÚ. Toto musím vždy doplňovat telefonicky. Radomír Říčný Odesláno z mobil. zařízení Huawei
-------- Původní zpráva -------- Předmět: Re: [Katastr] služba WSGP - uzavírání řízení PM Odesílatel: Votoček Michal Komu: katastr AT fsv.cvut.cz Kopie:
Dobrý den.
Služba WSGP "Podklady měření" umožňuje, aby zpracovatel GP založil ZPMZ (jednorázová akce) a opakovaně žádal o výřez VFK, rezervoval parcelní čísla resp. podlomení pro nově vytvářené parcely nebo vracel nepotřebná rezervovaná čísla. Pokud zpracovatel sám neoznačí řízení jako mylné (s uvedením důvodu - např. zákazní odstoupil od zakázky, řízení je pak automaticky uzavřeno), tak bych očekával, že příslušné řízení PM zůstane otevřeno dokud dotyčný GP nebude katastrálním pracovištěm potvrzen.
Pokud vím, tak již uzavřené řízení mohou pracovníci katastru znovu otevřít (alespoň takto to mělo proběhnout u zpracovatele, kterému řízení PM uzavřeli při podání GP k potvrzení, ale pak mu bylo GP vráceno a on musel jít znovu do podkadů a rezervací).
Smyslem zavedení WSGP bylo ušetřit čas a práci zpracovatelů i pracovníkům katastru, což se podle ohlasů, které se ke mě dostávají, zjevně děje. Automatické zavírání řízení PM po 3 měsících práci oběma stranám přidělává...
Michal Votoček
Dne 13.09.2018 v 16:36 mkorger AT centrum.cz napsal(a): Dobrý den. Máte pravdu v tom, že služba WSG je dobrá a většinou slouží dobře. O to víc mě dnes překvapila odpověď na moji nesouhlasnou reakci po rušení řízení PM, že všechna řízení se běžně uzavírají po třech měsícících (viz níže). Dřív je na Brně-venkově uzavíraly aspoň po roce, ale pořád se to zkracuje. Při současných lhůtách pro výzvy vlastníkům při vytyčování, souhlasu s dělením pozemků od stavebního úřadu v řádu měsíců a pod. skutečně moc času nezbývá. Aspoň že vím, že to tak běžná praxe není, protože sám jsem na ni jinde nenarazil. Přeji všem vstřícné a rozumné katastrální úředníky. Korger Dobrý den, Všechna PM-řízení se po třech měsících uzavírají. VFK s odloženým startem se začínají automaticky zpracovávat ten den od 17.00 hod. Odkaz do 5 dnů stáhněte, jinak budou data smazána.
Pěkný den
Katastrální úřad pro Jihomoravský kraj Katastrální pracoviště Brno-venkov Úzká 471/6, 656 77 Brno tel.č.542 532 279 Kpbv.PodkladyGP AT cuzk.cz ______________________________________________________________ > Od: "Martin Kmínek" <m.kminek AT centrum.cz> > Komu: katastr AT fsv.cvut.cz > Datum: 13.09.2018 15:20 > Předmět: Re: [Katastr] služba WSGP - uzavírání řízení PM > Dobrý den, využívám WSGP téměř výhradně (telefon na KP nebo email pro tyto záležitosti využívám opravdu jen když to opravdu nejde). S uzavřením PM jsem se setkal v minulosti jednou. Je to nepříjemné, když to člověk nečeká a podle informací, co se ke mně dostaly by se to takto nemělo dít!! Od té doby (a je to už nějaký rok) jsem nezaznamenal a to mám řízení otevřená třeba od r.2016. --- --- Na rychlost "odezvy" katastrálních pracovnic (vesměs jsou to ženy, s kým komunikuji při vydávání podkladů) si fakt ale nemůžu stěžovat (naopak můžu jen chválit) - a to je v mém případě téměř celý Jihočeský kraj a KP Klatovy. --- To, že přijde VFK večer je přece super - přijde hned večer, i když si ho objednám v šest. Chápu, že by mohlo přijít okamžitě, to by bylo super ještě víc, ale pro vlastní měření jej nepotřebuji (na to se dá stáhnout VFK ze services.cuzk.cz) a konečné zpracování ten max půlden počká. Pokud potřebuji nové VFK před odevzdáním ZPMZ, tak holt musím počítat s tím, že to hned není. Já jsem sám sobě zaměstnavatelem i zaměstnancem, takže nemám problém v 9 večer sednout k mejlu, stáhnout si doručené VFK a jen udělat export - nic jiného mne totiž v práci nebrzdí - plochy jdou počítat, body jdou počítat, info o parcelách jde naplnit pro tabulky ručně. A jestli byl GP odeslán ema ilem v 15h nebo přes WSGP ve 23.30 (téměř) nikdo nepozná. Takže pokud by VFK byly hned, určitě bych to přivítal, ale nevidím to jako omezující element ve zpracovávání GP. M. Kmínek Dne 13.09.2018 v 14:39 Jan Pěčonka napsal(a): Donry den. Myslim, ze katastr prosel za nekolik poslednich let docela obrodou, tedy co se tyka vydavami dat, lide na KP jsou skoro vzdy ke geodetum vstricni, Vse se zrychlilo diky programovemu vybavemi nas vsech. Memyslim, ze je potreba srset blesky a hromy. Ano nekdy nestihneme nejaky termin atd, ale za to si muzeme vesmes sami. Katastr ma sve maslo na hlave take, ale ne myslim ve vydeji dat. Vsem klidnou spolupraci s KN preje Peconka
Dobrý den. To je zajímavé, zřejmě nějaká specialitka Šalingradu. U nás na "našem" KP k žádnému uzavírání PM nedochází, řízení jsou otevřená a volně přístupná třeba i několik let (složité a rozsáhlé GP). Vždyť dneska už pomalu ani normální běžný GP se do tří měsíců nestihne, přes všechny ty lhůty KK3, pozvánky na vytyčení, měření a jednání s vlastníky, jedna verze, druhá verze, než se konečně dohodnou a může se to dokončit...) S tím VFK nějak nevidím podstatu problému: ..."že musím "ručně" požádat příslušné katastrální pracoviště a čekat na reakci pracovníka s tím, že třeba vfk nedojde hned, ale s "odloženým startem" večer"... Jasně, požádat e-mailem katastr, než to někdo zpracuje a zadá, to je jasné. Ale když si zažádám o VFK sama přes WSGP, tak to taky přijde až večer, tedy pro zpracování k dispozici až druhý den. Čekat budete tak jako tak. Jen tak mimochodem, neznám historii celé diskuse, ale už tady někdo proklel katastr za to, že se k nám chová jako k póvlu který si může počkat do druhého dne a ne jako ke standardním zákazníkům? Pokud tady ještě žádná jadrná kletba nepadla, tak že bych se toho s radostí ujala. Tohle je snad opravdu možné jen ve státní správě. Jako jsem schopná pochopit, že rozpočet je omezený, investice do IT jsou omezené, tedy že výpočetní výkon je omezený, a že tedy přes den je plně vytíženo. Jsem schopná pochopit, že večer je volněji a je čas aby servery zpracovávaly odložené požadavky. Dokonce i přiznám, že valná část VFK se bere při zakládání zakázky, a skutečně jsou potřeba až druhý den. Ale občas se výjimečně stane, že dokončujete rozsáhlý GP co musí jít teď hned na katastr, a na poslední chvíli zjistíte, že jak GP postupně bobtnal, tak ve VFK nemáte zadanou jednu parcelu, kterou prostě bezpodmínečně musíte mít a původní výřez byl malý. A možnost získat VFK okamžitě vlastně prakticky není *). To by alespoň nemohli do systému WSGP naprogramovat nějaké zaškrtávátko, že se běžně VFK vydávají s opožděným startem, a ve výjimečných případech je možné vydat VFK přednostně okamžitě s omezením třeba max. 3 expresní požadavky měsíčně na jednoho žadatele? To by snad sytém tolik nezatížilo? a někdy by to opravdu pomohlo. *) Pokud přijdete na katastr osobně s fleškou, (nikoli s úplatkem "flaškou", ale paměťovým mediem FLASH), tak oni jsou oprávněni vydat VFK okamžitě. Ale e-mailem už ji na telefonickou prosbu nepošlou... MUSÍTE tam přijít osobně, takže když to zrovna potřebujete z katastru mimo vaše působiště, tak šťastnou několikahodinovou zbytečnou cestu, logicky, žijeme přece v pravěku, nakonec můžeme být rádi, že nám to VFK nevymačkávají rádýlkem do hliněné tabulky. Mějte se hezky, příjemný zbyte dne přeje M. Nová ______________________________________________________________ > Od: mkorger AT centrum.cz > Komu: katastr AT fsv.cvut.cz > Datum: 13.09.2018 11:07 > Předmět: [Katastr] služba WSGP - uzavírání řízení PM > Dobrý den. Zajímala by mě zkušenost účastníků konference se službou WSGP, konkrétně s uzavíráním řízení PM po třech měsících od založení řízení. Setkal jsem se několikrát na pracovišti Brno-venkov s problémem, že jsem chtěl doplnit řízení nebo jenom požádat o vfk před zasláním dokumentace ZPMZ k potvrzení a zjistil jsem, že řízení PM je uzavřeno a službu WSGP nemůžu použít. Přináší to problémy v tom, že musím "ručně" požádat příslušné katastrální pracoviště a čekat na reakci pracovníka s tím, že třeba vfk nedojde hned, ale s "odloženým startem" večer. Výhody služby WSGP jsou tak v tomto případě k ničemu. Korger
|