freegeocz - [FreeGeoCZ] data RÚIAN - jak získat polygonové hranice ORP

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

[FreeGeoCZ] data RÚIAN - jak získat polygonové hranice ORP

Chronological Podle vláken
  • From: "Jan Helebrant" <JHelebrant AT seznam.cz>
  • To: <freegeocz AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: [FreeGeoCZ] data RÚIAN - jak získat polygonové hranice ORP
  • Date: Thu, 02 Jul 2020 13:18:02 +0200 (CEST)

Ahoj,
pokouším se nějak si zajistit aktuální data administrativního členění ČR (v nějakém konvenčním formátu pro QGIS, předpokládám, že si to všechno hodím do UTM 33N), pokud možno z nějakého ověřeného a aktuálního zdroje. Bohužel se mi například vůbec nedaří sehnat hranice ORP
https://cs.wikipedia.org/wiki/Obec_s_rozšířenou_působností

údajně by to mělo jít vytahat z RÚIAN, což by bylo super, páč bych měl data z oficiálního zdroje. Bohužel se nějak nezadařilo - QGIS plugin mi natahal kdeco (určitě využiju hlavně katastry ap.) ale tohle ne...

koumal jsem nad dokumentací:
https://www.cuzk.cz/Uvod/Produkty-a-sluzby/RUIAN/2-Poskytovani-udaju-RUIAN-ISUI-VDP/Vymenny-format-RUIAN/Vymenny-format-RUIAN-(VFR)/Struktura-a-popis-VFR-1_6_0.aspx

kde píšou:

Vysvětlivky k prvkům RÚIAN:
Prvky Stát až POU jsou myšleny prvky: stát, region soudržnosti, VÚSC, ORP, POU, kraj 1960, okres
Prvky Stát až ZSJ jsou myšleny prvky: stát, region soudržnosti, VÚSC, ORP, POU, kraj 1960, okres, obec, část obce, MOMC, MOP, SOP, katastrální území, ZSJ
Prvky Obec až ZSJ jsou myšleny prvky: obec, část obce, MOMC, MOP, SOP, katastrální území, ZSJ
Prvky Obec a podřazené prvky jsou myšleny prvky: obec, část obce, MOMC, MOP, SOP, katastrální území, ZSJ, ulice, parcela, stavební objekt, adresní místo

takže to tam asi někde k dispozici je, ale zda se k tomu jde nějak dostat netuším...

ČÚZK sice takové hranice má v rámci sady:
https://geoportal.cuzk.cz/(S(ovoffyilug2gaa5tu2glcqf1))/Default.aspx?menu=22905&mode=TextMeta&side=mapy_data50&metadataID=CZ-CUZK-DATA50-UZEMNI_JEDNOTKY-V

ale jsou to samostatné linie bez atributů názvů ORP a navíc bych to musel nějak spojit na polygony

netušíte někdo, jak na to?

díky

Honza

PS: člověk by čekal, že data tohoto typu budou někde snadno ke stažení, ale buď špatně hledám, nebo to nikde není... Našel jsem zmínky, že třeba ČSÚ má datové sady tohoto typu, ale veřejnosti zjevně nic z toho neposkytují.

PS2: hranice ČR mám myslím ještě z FreeGeodataCZ :-)