freegeocz - Re: [FreeGeoCZ] cuzk, zakladni mapa, zisk

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

Re: [FreeGeoCZ] cuzk, zakladni mapa, zisk

Chronological Podle vláken
  • From: Radek Augustýn <raugustyn AT post.cz>
  • To: Svobodná geoinformační infrastruktura <freegeocz AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: Re: [FreeGeoCZ] cuzk, zakladni mapa, zisk
  • Date: Sun, 06 Apr 2014 07:37:20 +0200 (CEST)

Dobré dopoledne,

takto chápáno to velice zgeneralizováno asi je.

ČÚZK a jeho podřízené organizace je opravdu souhrn úředníků a těch, co se snaží jim vytvářet podmínky pro prácí. Jednou z těch podřízených organizací je i ZÚ, které je z principu trochu, podle mne úplně diametrálně jiná, protože má působnost co toho nezapadá. Princip financování mají ale naprosto stejný, tam bych rozdíl neviděl. Snad jen, že se i v hlavách zřejmě dělí na katastrálníky a ty ostatní, čemuž potom odpovídá i dělení těch peněz.

Přístup k OpenDatům bude jiný zejména proto, že ZÚ je podřízená organizace  a všechno co udělají navíc, nedejbože zdarma zavání tím, že budou mít příští rok nižší rozpočet nebo méně lidí. Je to o síle jednotlivých odborů a vnitřním politikaření (můj odhad). Nikdo z nich mi to takto nikdy neřekl, ale nemusel, vidím to sám. Taky taková je moje zkušenost, když jsem byl v rozpočtových organizacích: "když někde najdeš možnost úspory, hodně moc zabereš a příští rok bys chtěl ušetřené lidi použít na rozvoj něčeho nového, nejlépe nejlepšího na světě, tak hlavně drž hubu a nikomu to neříkej, jinak ti buď seberou lidi nebo přihodí nějakou práci, protože jiná oddělení chudinky nestíhají. Druhý rok začnou všichni tvoji lidi chodit do práce jako podle píchaček, protože ví, že je to k ničemu". Trochu zgeneralizované, ale obecně to asi platí.

Případný přístup k datům ZÚ jako Open vede přes osvětu a přesvědčování jejich nadřízeného, tj. ČÚZK, Karel Brázdil se logicky bude bát sám cokoli zveřejnit, i kdyby chtěl, si tedy já myslím.

Radek Augustýn