freegeocz - [FreeGeoCZ] Grafický a popisný data v databázi pohromadě, nebo odděleně

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

[FreeGeoCZ] Grafický a popisný data v databázi pohromadě, nebo odděleně

Chronological Podle vláken
  • From: Leknín Řepánek <godzilalalala AT gmail.com>
  • To: freegeocz AT fsv.cvut.cz
  • Subject: [FreeGeoCZ] Grafický a popisný data v databázi pohromadě, nebo odděleně
  • Date: Sun, 27 Oct 2013 13:18:11 +0100

Ahojte
Co myslíte, je výhodnější skladovat numerická data ve stejné tabulce s
geometrií, nebo je výhodnější to oddělit? Mám popisná data, až dvě
desítky položek, plus geometrii. Oplatí se mi tu geometrii oddělovat?
(Jako je to třeba u katastru), nebo to mam nechat na jedný hromadě, jako
je to u OSM?
Další věc, jsou to čtyři tabulky, který se, co do struktury, částečně
liší, s tim, že ale jejich sjednocení by mělo bejt dohromady
topologický. Slejt je dohromady je mi proti mysli, protože na jedný z
nich visí další tabulky, tak koketuju s myšlenkou oddělit geometrie do
zvláštní tabulky, abych měl možnost snadno pracovat s tou topoškou.
Mam to v postgisu, tušimže 2.1, na postgre 9.2.
Přičemž režim dat bude takovej, že se jednou za delší dobu komplet
načtou (starý se spláchne) a pak se budou jen číst, takže si řikám, že
by se mi vyplatil spíš OLAP přístup, tj to nakešovat bez ohledu na
duplicity, ale při tom se mi nechce se připravit o všechnu tu srandu s
pohledama atp. Si to teď nějak namejšlim a rád bych to zvážil, dokud mam
volný ruce, abych si pak nenadával.

Tak co si o tom myslíte?

Díky Je;

  • [FreeGeoCZ] Grafický a popisný data v databázi pohromadě, nebo odděleně, Leknín Řepánek, 10/27/2013