freegeocz - RE - [FreeGeoCZ] 2 problemy s 3D rastrami

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

RE - [FreeGeoCZ] 2 problemy s 3D rastrami

Chronological Podle vláken
  • From: Ondrej Kozlovský <ondrej.kozlo AT azet.sk>
  • To: freegeocz AT fsv.cvut.cz
  • Subject: RE - [FreeGeoCZ] 2 problemy s 3D rastrami
  • Date: Thu, 06 Dec 2007 12:36:07 +0100

Mam dve otazky ohladom 3D rastrov:

Existuje nejake pravidlo pravej ruky pre generovanie

myslis pod pravislom pravej ruky

3D rastrov cez
v.vol.rst?

-- vravis ze si generoval s 3d bodov pomocou v.vol.... skor
by som pouzil v.surf.rst .. teda chapem tym xyz suradnice

Na prilozenom obrazky je priecny rez rastrom ktory bol
generovany z bodov v 3D vektore (povodne zkonstruovany z 2D vektorov
navrstvenych na seba v 250 m krokoch v intervale -500 az -6000 m pod hl.
mora). Ako je vidiet, okraje su segmentovane a v strednej casti su
zjavne oscilacie. Da sa predist tvorbe takychto artefaktov napr. vhodnou
volbou vstupnych parametrov?

by som zacal asi hladat riesenie niekde medzi tension, dmax, dnim,
a potom ked zobrazujes v nvize zmenil by som g.region na res=hodnota zavisi
od velkosti uzemia cca 10 (to je 10m). A potom vizualizuj
Ak ti nepojde skus r.out.vtk, r3.out.vtk
tu sa nechaj ispirovat

http://www-pool.math.tu-berlin.de/~soeren/grass/files/3DWorkshop_soeren_handouts.pdf

mozno tak ti to pojde lepsie.

Ked znazornim v nviz 3D raster tak jeho spodok je VZDY na 0 m nad morom,
aj ked tento 3D raster je ohraniceny od -500 do -6000 m a tak je aj 3D
region nastaveny. Rastrova plocha pod nim je znazornena spravne, ale tie
dva by sa mali pretinat. Ked urobim ich prienik v r3.cross.rast tak
vysledny raster je spravny, cize z toho my vyplyva ze problem by mohol
byt v sposobe zobrazenia v nviz. Robim nieco zle je alebo je to bug dajaky?

Vopred vdaka a dajte mi vediet aj ked problem nema riesenie, pls.

Tomas

--
Ondrej Kozlovský
5. ročník Geodézia a Kartografia - kataster nehnuteľností a pozemkové úpravy

Slovenská technická univerzita v Bratislave
Stavebná fakulta
Radlinského 11
813 68 Bratislava
www.svf.stuba.sk

Tato zpráva byla vytvořena převratným poštovním klientem Opery: http://www.opera.com/mail/

  • RE - [FreeGeoCZ] 2 problemy s 3D rastrami, Ondrej Kozlovský, 12/06/2007