katastr AT fsv.cvut.cz
Předmět: Katastr nemovitosti a DTM
List archive
- From: Václav Čada <cada AT kgm.zcu.cz>
- To: katastr AT fsv.cvut.cz
- Subject: Re: [Katastr] Certifikát x uživatelský účet PostSignum
- Date: Fri, 2 Aug 2024 12:30:53 +0200
- Authentication-results: mailin-opendkim; dkim=pass (2048-bit key; secure) header.d=zcu.cz header.i= AT zcu.cz header.a=rsa-sha256 header.s=20230108 header.b=d9aVfner; dkim-atps=neutral
Dobrý den,
netušíte prosím někdo, jak v nové verzi
KDirSign 5 zajistit, aby se zapamatovalo nastavení TSA i po
opakovaném spuštění aplikace (Jméno, Heslo, URL TSA)? Vždy
vyplňovat není příliš uživatelsky přívětivé a volba "Uložit" není
funkční...
Děkuji a přeji hezký den!
Václav Čada
Dne 12.07.2024 v 20:38 Jan Pěčonka
napsal(a):
Dobrý den
Program iSignum neumí změnit nic v certifikátu,
umí daný certifikát zneplatnit, nebo objednat "pokracovaci:,
případně nový, ale vždy se shodným údaji dle smlouvy. Musíte si
nové koupit certifikat: 1. Přes iSignum s úložiště tokem si
vygenerovat žádost o nový certifikát. Pozor, nutno uložit žádost
s kódem, tuto si vytisknout, budete potřebovat na poště.
Ten kdo nemá ID identitu s označením "plus", tak
musí vždy na poštu (nebo občanku s čipem a ctecku).
2. Že stránek postsignum si stáhnout změnily
formulář pro certifikaci (je vhodné tam uvést číslo smlouvy s
Českou postou), do formuláře vyplnit staré a nové údaje, tedy
včetně věty o UOZI a nové o AZI. Tento formularodeslat emailem
na českou poštu a to na jakýkoliv kontakt z kontaktů pro
jednotlivé okdky pošty. Email musí jít s vložením elektron
podpisem (jak jsme zvyklí při odesílání GP na KP). Oni vám velmi
záhy odpoví, že jsou údaje změněny.
3. Poté můžete na poštu, předložit onen kód
žádosti certifikátu, oni si ta nahradí, vyjedou změny pro
certifikát !!! >> je potřeba důkladně zkontrolovat.
Podepíšete souhlas, zaplatíte za certifikát (nebo vám pošlou
emailem fakturu) a je hotovo. Certifikát dojde emailem.
4. Důležité, certifikát nahrávat na topení přes
aplikaci iSign. Postupovat výhradně podle návodu z iSignu, nebo
podle někoho, kdo to má za sebou a zveřejnil postup (i tak bych
to kontroloval). Není to bez potřebného soustředění s adne, ale
jde to docela rychle. Potvrzovat můžete velmi rychle.
Info. Používáte-li ěkdo program k ověřování, který
negeneruje nove u složky ZPMZ správně názvy těch 3 souboru,
(napr. Verisign) pak je možné tyto názvy souboru na správný
název přepsat. Na katastru to v pořádku projde.
Hezký víkend, Jan Peconka
Zasláno z
Outlooku pro Android
From:
katastr-request AT fsv.cvut.cz
<katastr-request AT fsv.cvut.cz> on behalf of Petr Plichta
<info AT petrplichta.cz>
Sent: Friday, July 12, 2024 6:37:59 PM
To: katastr AT fsv.cvut.cz <katastr AT fsv.cvut.cz>
Subject: Re: [Katastr] Certifikát x uživatelský účet PostSignum
Sent: Friday, July 12, 2024 6:37:59 PM
To: katastr AT fsv.cvut.cz <katastr AT fsv.cvut.cz>
Subject: Re: [Katastr] Certifikát x uživatelský účet PostSignum
Dobrý den,
nemyslím si, že certifikát na tokenu je ještě spojený s konkrétním
počítačem.
Já osobně podepisuji na PC i notebooku.
Token ale nestačí jen zasunout. Je potřeba správně nainstalovat ovládací
program (pro mě je to Bit4id) a pak certifikát ještě registrovat ve windows.
Pak by to mělo fungovat.
S pozdravem,
Petr Plichta
Dne 12.7.2024 v 17:04 mkorger AT centrum.cz napsal(a):
> Dobrý den. Mně se zase stala jiná hezká věc. V březnu mi končil certifikát, tak jsem si úspěšně změnil text na AZI , požádal o nový certifikát (obnovil ho)a těšil se, že patřím k těm připraveným a vše je v "cajku". No, pak jsem z konference zjistil, že ne - že jsem měl obnovu udělat až po koupení tokenu a ten obnovený z března můžu vyhodit. Tak dobře, koupím token. To jsem ale nechal až na 20.cerven,kdy Česká pošta sice objednávku přijala, ale ani po týdnu nedodala a nebyla schopná uvést, kdy dodá.Tak objednání jiného tokenu, který sice za dva dny došel,ale strávil jsem pět hodin hledáním postupu, jak na token nahrát program .Pak jsem konečně ověřil první GP. Myslíte, že bylo hotovo/ NE!!! Už dlouho jsem chtěl pořídit nový počítač. Tím jsem zjistil, že i ten certifikát na tokenu můžu vyhodit, protože je spojený se starým počítačem a nestačí jen prostě token zasunout do nového PC Takže suma sumárum, budu kupovat letos už třetí certifikát. Má někdo lepší story?
> Miloš Korger
>
> _____________________________________________________________
>> Od: "Ing. Jan Habal" <geodet-prahavychod AT email.cz>
>> Komu: katastr AT fsv.cvut.cz
>> Datum: 12.07.2024 15:49
>> Předmět: Re: [Katastr] Certifikát x uživatelský účet PostSignum
>>
> Dobrý den,tak problém odhalen.. Mám dvě smlouvy na Post Signum. Do zákaznického portálu máte přístup jenom jako FO podnikající, FO nepodnikající nemá tento přístup. Já jsem si zažádal o změnu jako FO podnikající dle té druhé smlouvy, ale iSignum (správně) bral údaje z druhé smlouvy FO nepodnikající, kde jsem žádnou změnu neprovedl. Takže jsem již byl na poště vše vyřešit a zdá se že je vše OK. Přeji všem hodně zdaru v byrokratickém pekle ve kterém žijeme. -- S pozdravem Ing. Jan Habal---------- Původní e-mail ----------Od: Geometra <geometra AT geometra.cz>Komu: katastr AT fsv.cvut.czDatum: 12. 7. 2024 14:53:27Předmět: Re: [Katastr] Certifikát x uživatelský účet PostSignum?mě se stalo to samé a bylo to v tom, že jsem podepisovala starým kdirem, ne verzí 5.1, která to dělá automaicky...pá 12. 7. 2024 v 14:48 odesílatel Petra Honáková <petra.honakova AT gmail.com> napsal:Anebo mě ještě napadlo, jestli jste nepodepsal certifikátem v pc. Když podepisujete s tím z tokenu, chce to po Vás PIN.
> Petra Honáková
> Dne pá 12. 7. 2024 14:42 uživatel Ing. Jan Habal <geodet-prahavychod AT email.cz> napsal:Dobrý den,stala se mi taková věc. Před objednáním tokenu jsem si ve svém uživatelském účtu Post Signum nastavil správně tu změnu alternativního jména z UOZI na AZI. Pak přišel token, který jsem zprovoznil dle návodu co koloval tady v naší konferenci a začal podepisovat po novu. Ale nyní mi z katastru napsali, že stále mám v certifikátu původní označení tedy UOZI. Tak se pídím proč a zjistil, že z nějakého důvodu se nový certifikát "nepropojil" s mým zákaznickým účtem Post Signum a nemohu ho na webu dohledat. Nový certifikát jsem si udělal přes program iSignum v PC a je v něm stále původní označení UOZI. Co s tím? Certifikát je už na tokenu. Dá se to nějak změnit a pokud možno kde? V aplikaci iSignum nemohu najít možnost změnit cokoliv ohledně certifikátu.. Pokud to změnit nepůjde tak čeká mě jen platba za nový certifikát nebo také za token? Asi bych už raději tentokrát zašel na poštu osobně a vyplnil to do formuláře. Protože když si požádám o nový certifkát v iSignum tak vůbec nerozumím tomu odkud ona si bere ta data o mě včetně toho označení AZI.. jestli je to nějak napojené na zákaznický účet na webu nebo není..-- S pozdravem Ing. Jan Habal____________________________________________________https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
>
> ____________________________________________________https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
> -- Ing. Petra KoubkovájednatelkaStavební geologie Geometra spol. s.r.oOlbrachtova 20140 00 PRAHA 4petra AT geometra.cz602 267 532
> ____________________________________________________https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
> ____________________________________________________https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
> ____________________________________________________
> https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
____________________________________________________
https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
nemyslím si, že certifikát na tokenu je ještě spojený s konkrétním
počítačem.
Já osobně podepisuji na PC i notebooku.
Token ale nestačí jen zasunout. Je potřeba správně nainstalovat ovládací
program (pro mě je to Bit4id) a pak certifikát ještě registrovat ve windows.
Pak by to mělo fungovat.
S pozdravem,
Petr Plichta
Dne 12.7.2024 v 17:04 mkorger AT centrum.cz napsal(a):
> Dobrý den. Mně se zase stala jiná hezká věc. V březnu mi končil certifikát, tak jsem si úspěšně změnil text na AZI , požádal o nový certifikát (obnovil ho)a těšil se, že patřím k těm připraveným a vše je v "cajku". No, pak jsem z konference zjistil, že ne - že jsem měl obnovu udělat až po koupení tokenu a ten obnovený z března můžu vyhodit. Tak dobře, koupím token. To jsem ale nechal až na 20.cerven,kdy Česká pošta sice objednávku přijala, ale ani po týdnu nedodala a nebyla schopná uvést, kdy dodá.Tak objednání jiného tokenu, který sice za dva dny došel,ale strávil jsem pět hodin hledáním postupu, jak na token nahrát program .Pak jsem konečně ověřil první GP. Myslíte, že bylo hotovo/ NE!!! Už dlouho jsem chtěl pořídit nový počítač. Tím jsem zjistil, že i ten certifikát na tokenu můžu vyhodit, protože je spojený se starým počítačem a nestačí jen prostě token zasunout do nového PC Takže suma sumárum, budu kupovat letos už třetí certifikát. Má někdo lepší story?
> Miloš Korger
>
> _____________________________________________________________
>> Od: "Ing. Jan Habal" <geodet-prahavychod AT email.cz>
>> Komu: katastr AT fsv.cvut.cz
>> Datum: 12.07.2024 15:49
>> Předmět: Re: [Katastr] Certifikát x uživatelský účet PostSignum
>>
> Dobrý den,tak problém odhalen.. Mám dvě smlouvy na Post Signum. Do zákaznického portálu máte přístup jenom jako FO podnikající, FO nepodnikající nemá tento přístup. Já jsem si zažádal o změnu jako FO podnikající dle té druhé smlouvy, ale iSignum (správně) bral údaje z druhé smlouvy FO nepodnikající, kde jsem žádnou změnu neprovedl. Takže jsem již byl na poště vše vyřešit a zdá se že je vše OK. Přeji všem hodně zdaru v byrokratickém pekle ve kterém žijeme. -- S pozdravem Ing. Jan Habal---------- Původní e-mail ----------Od: Geometra <geometra AT geometra.cz>Komu: katastr AT fsv.cvut.czDatum: 12. 7. 2024 14:53:27Předmět: Re: [Katastr] Certifikát x uživatelský účet PostSignum?mě se stalo to samé a bylo to v tom, že jsem podepisovala starým kdirem, ne verzí 5.1, která to dělá automaicky...pá 12. 7. 2024 v 14:48 odesílatel Petra Honáková <petra.honakova AT gmail.com> napsal:Anebo mě ještě napadlo, jestli jste nepodepsal certifikátem v pc. Když podepisujete s tím z tokenu, chce to po Vás PIN.
> Petra Honáková
> Dne pá 12. 7. 2024 14:42 uživatel Ing. Jan Habal <geodet-prahavychod AT email.cz> napsal:Dobrý den,stala se mi taková věc. Před objednáním tokenu jsem si ve svém uživatelském účtu Post Signum nastavil správně tu změnu alternativního jména z UOZI na AZI. Pak přišel token, který jsem zprovoznil dle návodu co koloval tady v naší konferenci a začal podepisovat po novu. Ale nyní mi z katastru napsali, že stále mám v certifikátu původní označení tedy UOZI. Tak se pídím proč a zjistil, že z nějakého důvodu se nový certifikát "nepropojil" s mým zákaznickým účtem Post Signum a nemohu ho na webu dohledat. Nový certifikát jsem si udělal přes program iSignum v PC a je v něm stále původní označení UOZI. Co s tím? Certifikát je už na tokenu. Dá se to nějak změnit a pokud možno kde? V aplikaci iSignum nemohu najít možnost změnit cokoliv ohledně certifikátu.. Pokud to změnit nepůjde tak čeká mě jen platba za nový certifikát nebo také za token? Asi bych už raději tentokrát zašel na poštu osobně a vyplnil to do formuláře. Protože když si požádám o nový certifkát v iSignum tak vůbec nerozumím tomu odkud ona si bere ta data o mě včetně toho označení AZI.. jestli je to nějak napojené na zákaznický účet na webu nebo není..-- S pozdravem Ing. Jan Habal____________________________________________________https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
>
> ____________________________________________________https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
> -- Ing. Petra KoubkovájednatelkaStavební geologie Geometra spol. s.r.oOlbrachtova 20140 00 PRAHA 4petra AT geometra.cz602 267 532
> ____________________________________________________https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
> ____________________________________________________https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
> ____________________________________________________
> https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
____________________________________________________
https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
https://sympa.fsv.cvut.cz/wws/info/katastr/
-
Re: [Katastr] Certifikát x uživatelský účet PostSignum,
Václav Čada, 08/02/2024
-
Re: [Katastr] Certifikát x uživatelský účet PostSignum,
vhejda AT centrum.cz, 08/02/2024
-
Re: [Katastr] Certifikát x uživatelský účet PostSignum,
Vladimír Bareš, 08/02/2024
- RE: [Katastr] Certifikát x uživatelský účet PostSignum, Jan Pěčonka, 08/02/2024
-
Re: [Katastr] Certifikát x uživatelský účet PostSignum,
Vladimír Bareš, 08/02/2024
-
Re: [Katastr] Certifikát x uživatelský účet PostSignum,
vhejda AT centrum.cz, 08/02/2024
Archivace běží na MHonArc 2.6.19+.