freegeocz - Re: [FreeGeoCZ] Myslíme tím Open i OpenMind nebo jsme fanatici???

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

Re: [FreeGeoCZ] Myslíme tím Open i OpenMind nebo jsme fanatici???

Chronological Podle vláken
  • From: Radek Augustýn <raugustyn AT post.cz>
  • To: Svobodná geoinformační infrastruktura <freegeocz AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: Re: [FreeGeoCZ] Myslíme tím Open i OpenMind nebo jsme fanatici???
  • Date: Tue, 01 Apr 2014 06:48:36 +0200 (CEST)

Dobré ráno,

přeci jen přemýšlím, jestli bych se neměl sám exkomunikovat, viz Jáchymův mail níže.

Já chápu slovo otevřený zejména tak, že bychom měli být jako otevření tomu, co je pro daný účel správně. Použití OpenSource a OpenData je pak výsledek toho, že je to v dané chvíli z různých důvodů správná cesta.

Podle mne OpenSource není cíl sám o sobě, fanatik nejsem a faniatismus opravdu nehodlám podporovat. Je to jednoduše velice často to správné řešení.

Uvedu příklad:
Zpočátku jsem ocenil, že některé školy našeho oboru začaly vyučovat na bázi OpenSource. Nevím jestli je to výlučné, ale jsem přesvědčen, že by měly zařadit také alespoň ArcGIS. Jinak si student vytvoří separaci od všeho komerčního a ve výsledku strach, protože světe div se COTS uživatelé mu budou neustále vysvětlovat, že OpenGeo je pro ty, kteří neznají komplexní řešení (skvělé PR vytvářející elity). Nesmíme přeci připustit otevřený boj Open Funded (OF) vs COTS, tam má COTS naprostou PR a infrastrukturní převahu.

Je potřeba vystavět lokální infrastrukturu OpenGeo, poté vystavět kvalitní PR OpenGeo a teprve poté fungovat jako rakovina a prosazovat Open všude tam, kde je to vhodné. A že je to vhodné v mnoha situacích, o tom jsem přesvědčen. My musíme vytvořit mýtus, že OpenGeo je pro elitu, protože lamy používají COTS. Ve spojení s COTS PR se tohle naše těžké přehánění eliminuje a bude to celkově oky.

Ve skutečnosti si myslím, ze OpenGeo je pro ty, kteří jsou natolik na výši, aby měli dostatečně široký rozhled, uměli postihnout jak COTS tak OF a hlavně byli stále nad věcí. Proto pokud to půjde budu nadále hltat každou informaci třeba o ArcGIS apod, kde to jen půjde a nikdy neminu ArcData konferenci.

Jáchym se tváří, že je fanatik a není nad věcí!!!

Radek Augustýn

P.S. Jako ne zcela zběhlý v mailing listech začínám pociťovat absenci moderátora diskuze, který by například zpětně vytvořil separátní threat, když jsme hodně odbočili od tématu epsg.io. Změnil jsem předmět, tak to snad bude separátní thread samo od sebe.