Skip to Content.
Sympa Menu

freegeocz - Re: Re: [FreeGeoCZ] fill lake

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

List archive

Re: Re: [FreeGeoCZ] fill lake


Chronological Podle vláken 
  • From: Jan Gregar <Gregar AT seznam.cz>
  • To: Svobodná geoinformační infrastruktura <freegeocz AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: Re: Re: [FreeGeoCZ] fill lake
  • Date: Tue, 14 Sep 2010 11:41:30 +0200 (CEST)
  • Domainkey-signature: a=rsa-sha1; q=dns; c=nofws; s=beta; d=seznam.cz; h=In-Reply-To:Received:Date:To:From:Subject:Mime-Version:Message-Id:Content-Transfer-Encoding:Content-Type:X-Abuse:X-Seznam-User:X-QM-Mark; b=jSZlFhsTLA5KZBXrgTssZrRzuxmy7pUTFVjWXhSpnIIzK672xTpApa5WsLOodzmh6 WkamgXrnSONJWSPudAjqd6Vn8kbe/Irk3h8xeWpnyTkIKZ7M29m8wtQAyN2ZZSS27iV 45pywAJFTbVTAVfRJ8CYUd0D4lnffYC/lRya/FQ=
  • List-archive: <http://mailman.fsv.cvut.cz/pipermail/freegeocz>
  • List-id: Svobodná geoinformační infrastruktura <freegeocz.fsv.cvut.cz>

To zní dobře, díky za nápad, kdyby něco tak se ozvu... Honza G


------------ Původní zpráva ------------
Od: Tomáš Brunclí­k <brunclik AT atlas.cz>
Předmět: Re: [FreeGeoCZ] fill lake
Datum: 14.9.2010 11:38:43
----------------------------------------
Dobrý den,
jiný software bych nehledal, na hydrologické modelování je Grass vybaven velmi dobře.
Vařím jen z nápovědy, ale jestli jsem to správně pochopil, nejprve byste musel tu hráz "zabudovat" do rastru digitálního modelu terénu (třeba pomocí d.rast.edit změnit u pixelů na linii hráze nadmořskou výšku terénu na nadmořskou výšku koruny hráze, nebo nakreslit vektorovou linii hráze, tu převést na rastr a sloučit s DMT) a pak teprv použít r.lake, kde místo odkud se bude přehrada plnit by bylo dáno souřadnicemi místa nad přehradou na toku potoka v paranetru xy=east,north.
Různé výšky hladiny by se daly testovat pomocí parametru wl příkazu r.lake, tj. nemusel byste editovat v DMT výšku hráze vícekrát, stačí do něj vložit hráz v maximální uvažované výšce.
Objem vody by se pak spočítal z výsledné vrstvy příkazu r.lake součtem všech hloubek (r.sum) násobeným plochou pixelu. Vše by se muselo odehrávat v regionu omezeném na oblast kde vznikne daná vodní plocha, aby se vám nezapočítaly další vodní plochy, které by ev. mohly vzniknout níže po proudu.
Tomáš B.
Dne 14.9.2010 09:29, Jan Gregar napsal(a):
> Dobrý den,
> chtěl bych se zeptat, je-li možné tato věc:
>
> Mám digit model terénu a mám potok. Na potoce chci udělat přehradu např 10m
vysokou a potřeboval bych vědět, jak se přehrada naplní, objem vody a plochu.
Něco jako fill lake, ale nevim jak udělat, aby se plnilo od místa, které
zadám... Na internetu jsem to nenašel, nevěděl jsem kde hledat. Případně
jestli
je na to nějaký jiný soft než grass???
>
> Moc děkuju a pěkný den všem
>
>
> Honza G.
>
> _______________________________________________
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ AT fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
> -- Tomas Brunclik
Tel. prace: (+420) 466 036 196, mobil: (+420) 724 709138
home: http://tom4.hyperlink.cz, fotoklub: http://fotoklub.upce.cz
Jabber: Tomas_IV AT jabber.cz, ICQ: 56729264, Skype: Tomas_Brunclik
_______________________________________________
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ AT fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz





Archivace běží na MHonArc 2.6.19+.

Top of Page