freegeocz - Re: [FreeGeoCZ] r.random

freegeocz AT fsv.cvut.cz

Předmět: Svobodná geoinformační infrastruktura

Re: [FreeGeoCZ] r.random

Chronological Podle vláken
  • From: Jachym Cepicky <jachym.cepicky AT gmail.com>
  • To: Jan Pacina <packy AT kma.zcu.cz>
  • Cc: FreeGeoCZ <freegeocz AT fsv.cvut.cz>
  • Subject: Re: [FreeGeoCZ] r.random
  • Date: Thu, 19 Apr 2007 17:52:01 +0200

ahoj,

Jan Pacina píše v St 18. 04. 2007 v 11:33 +0200:
> Ahoj všem,
> potřeboval jsem si vygenerovat náhodné body z výškového rastru za účelem
> vytvoření trendového povrchu (zahlazení detailů). Používám GRASS 6.1 pod
> Cygwinem. Použil jsem funkci r.random (r.random input=CC_elev_3 n=20%
> raster_output=random_20 ). Na výstupu mi to však uloží 20%, ale ne bodů,
> ale celého rastru - tzn. kontinuální pruh 20% z celkového rastru. Pokud
> se pokusím vygenerovat vektor, tak to udělá to samé, jen jsou ty body na
> sebe strašně nahuštěné. Nevíte co dělám špatně??

Moc tomu nerozumím. v/r.random dělá to, že rozmístí náhodně n bodů po
aktuálním regionu. Co chceš dostat? 20% znamená, že vezme 20% všech
pixelů ve vstupní mapě....

> A další otázka - nevíte jestli bude GRASS 6.2/6.3 k dispozici jako ten
> balík na grass.ath.cx/grass.html?
> Předem díky moc za jakýkoliv hint.
> Honza

Cílem je, dělat nativní program a zbavit se cygwinu.

Jachym
e-mail: jachym.cepicky AT gmail.com
GPG: http://www.les-ejk.cz/pgp/jachym_cepicky-gpg.pub